Чи варто довіряти ваш новий проект людям зі сторони? Проводити всі програмні операції самостійно чи можна повністю передати їх аутсорсерам? Відповідь залежить від того, кого ви спитаєте.
Одні жахатимуть вас історіями про аутсорсинг*, що звучать більше, як міські легенди про друга двоюрідного брата одного касира в компанії, яка збанкрутувала після того, як один єдиний проект віддала на аутсорс. Та насправді такої компанії, швидше за все, навіть не існує.
Інші дивуватимуться, як вам взагалі вдається виживати без допомоги інших компаній? Адже це ідеальне рішення усіх проблем, яке економить гроші та робить життя набагато простішим.
На жаль, багато людей, замість того, щоб самостійно перевірити, як працює аутсорсинг, дослухаються до порад інших. А насправді, варто залучати зовнішні джерела в роботі чи ні, можете вирішити лише ви. Та до того, як приймати це рішення, давайте розвіємо п’ять найвідоміших міфів про аутсорсинг.
Аутсорсинг залишився таким же, як і 30 років тому
Багато хто з людей, які говорять, що ні за які гроші не користуватимуться послугами субпідрядників, насправді колись вже звертались до них за допомогою на початку 90-х років. Це були часи, коли молоді та зелені випускники вишів приходили працювати у великі корпорації та повчали досвічених програмістів, операційний персонал, системних аналітиків та проектних менеджерів з багаторічним досвідом, як треба працювати.
Отож, нічого дивного, що методи роботи, які вони вивчили з підручників, були провальними. Проекти могли місяцями стояти на місці, а відповідальність перекладали з однієї голови на іншу. Завдяки старим механізмам ціноутворення поставники рішень могли забирати свої гроші незалежно від результату роботи.
Та ситуація змінилась. Сучасні моделі ціноутворення вимагають виконання усіх зобов’язань до того як платіж буде здійснено. Тепер консалтингові компанії працюють за всіма правила конкурентного ринку і розуміють, що в більшості сфер підтверджений досвід роботи значить набагато більше, ніж університетський диплом.
Ви не можете використовувати аутсорсинг і очікувати у відповідь використання сучасних гнучких підходів до роботи
Все вищесказане - неправда. І причина цьому проста. Усе залежить від вимог клієнта. Сьогодні дуже багато компаній звертаються до гнучких методів планування та роботи, які також відомі під назвою “аджайл”. Консалтингові фірми просто не можуть ігнорувати цей факт і залишатись конкурентоспроможними. Навіть більше. Компанії, які хочуть використовувати динамічні методи у своїй роботі, можуть запрошувати до себе команди працівників, які не лякаються слова “аджайл” та знають, як організувати роботу по-сучасному. Вони ж можуть навчати інших співробітників.
На аутсорс не можна віддавати важливі завдання
Конкретних правил щодо того, що варто, а що не варто віддавати на аутсорс, не існує. Єдине, про що варто пам’ятати, - завжди треба приймати зважені рішення та ставити реалістичні завдання, які корелюють з цілями компанії. Чи розумно повністю покладатись на знання людини, яка не працює в вашій компанії? Відповідь, звичайно, ні, це не дуже розумно.
Але з іншого боку, це також досить недалекоглядно зовсім запускати важливі проекти або робити їх нашвидкуруч лише тому, що хтось не хоче віддавати їх за межі компанії. Тим паче, що сторонні виконавці можуть працювати над проектом таким чином, щоб постійно тримати в курсі справ постійних членів команди.
Аутсорсинг вбиває бойовий дух команди
У більшість компаній використання аутсорсингу привносить зміни. Зміни завжди надихають команду та підіймають її бойовий дух. Що дійсно може йому нашкодити, так це негативне ставлення до аутсорсингу та намагання звинуватити його у всіх бідах, хоча насправді проблеми можуть бути у наступному:
- нездатність менеджменту відповідати за недопрацювання розробників
- неспроможність відверто і без суперечок обговорювати зі співробітниками гарантії зайнятості
- бажання все тримати в таємниці та відсутність нормальної комунікації
- удавана спроможність знаходити ресурси лише для підрядників, а не для постійних співробітників
- намагання застати співробітників зненацька оголошенням про залучення до роботи інших компаній
- нездатність забезпечити достатньо місця і для персоналу, і для підрядників
- неспроможність створити зрозумілий план дій на майбутнє
Поки компанії залишаються відкритими до змін та цінують своїх співробітників, ці проблеми не виникатимуть. А замість того, аби вважати аутсорсингові фірми загрозою, треба звикнути, що вони є союзниками, які можуть допомогти вирішити ваші проблеми, або навіть партнерами зі схожими бізнес-цілями.
Підрядники отримують зиск, пропонуючи найскладніші рішення
“Нічого не замовляйте на аутсорсі! Будьте певні, що будь-які завершені ними проекти, зможуть обслуговувати лише вони самі, а ви будете вимушені платити їм роками”. Це твердження також є привидом минулого і не має нічого спільного з реальністю. Зараз компанії уникають таких рішень, які вимагатимуть їх контролю впродовж довгого часу, адже це постійно створюватиме потребу в кадрах і буде малоприбутковим. І взагалі не варто навіть згадувати про те, що довгострокова підтримка, якою б необхідною вона не була, більше не вважається виграшною.
Отож, якщо ви вирішите, що аутсорсинг вам підходить, Brainberry завжди з радістю прийде на допомогу. Якщо ж ви скажете аутсорсингу ні, то вас також ніхто не засудить, адже цей шлях і справді підходить не всім компаніям.
Маєте запитання щодо аутсорсингу чи ваших поточних проектів і хочете отримати чесну відповідь? Ви завжди можете зв’язатись з нами у будь-який зручний для вас спосіб.
*Аутсорсинг (від англ. outsourcing) - залучення до співпраці інших компаній-субпідрядників