COVID приніс хаос до багатьох підприємств. Доходи можуть зменшитися; витрати на наймання працівників за контрактом можуть зрости. І департаменти просять максимально скоротити витрати без скорочення ключових функцій.
Одним зі способів скоротити марнотратство є хмарні сервіси. Коли не було дефіциту грошей, скорочення витрат на хмарні послуги не були проблемою. Але зараз це так, і є способи скоротити витрати без втрати ключових функцій, просто усунувши не використовувані ресурси та/або скоротивши ресурси, які ви використовуєте, уважніше переглянувши системи знижок чи плани заощаджень тощо.
Ось сім інструментів і порад, щоб почати економити негайно.
1.Проведіть реальну оцінку поточних потреб
Неможливо визначити, який провайдер хмарних послуг запропонує найбільш економічно ефективний варіант, поки ви не дізнаєтеся, що вам найбільше потрібно. Надання хмарних послуг стало надзвичайно конкурентною галуззю, і маркетологи активно пропонують усі види знижок, накопичувальні плани заощаджень та зарезервовані екземпляри. Проблема полягає в тому, що клієнти укладають довгострокові контракти, починаючи від трьох років і більше.
Коли ви точно визначите, що вам потрібно, тоді дивіться, що пропонують вам постачальники, а не навпаки. Ще одне застереження – це довгострокові ІТ-мета вашої організації. Якщо довгострокова мета — перенести більшу кількість ваших даних та процесів у хмарне сховище, ви повинні бути впевнені, що, оптимізувавши зараз, ви зможете перенести більше функцій.
2.Розв'яжіть проблему негайної економії від оптимізації
Провівши оцінку, займіться безпосередньою економією, яку ви можете отримати прямо зараз. Визначте, де ви витрачаєте зайві витрати, і скоротіть ці витрати (за умови, що у вас немає довгострокового контракту). Ось на що варто звернути увагу:
-
Позбавтеся від своїх «неактивних» ресурсів – які з них просто лежать невикористаними?
-
Оптимізуйте свої витрати на хмару, позбавляючись від не використовуваного сховища – це миттєво призведе до економії на вашому щомісячному рахунку.
-
Якщо ви ще цього не зробили цього, заплануйте відключення екземплярів у неробочий час. Вам не потрібно запускати CRM-сервіси, якщо ви не працюєте цілодобово. Автоматизація цього процесу робить його дуже ефективним.
-
Якщо на вашій платформі розроблено нові менш дорогі екземпляри, перейдіть до них. Попри те, що це може вплинути на інші відділи вашої організації, виникне потреба в обговоренні, тому економія не буде миттєвою.
3.Побудуйте діаграму архітектури
Це ключовий інструмент, який допоможе вам побачити, як кожна частина ваших хмарних процесів працює разом. Ви зможете побачити, які частини не використовуються тією мірою, в якій з вас стягується плата. Якщо у вас є план «оплата в міру використання» (і це стандарт), ви можете зменшити свої витрати.
Діаграма архітектури — це «живий документ». Його слід регулярно оновлювати під час внесення будь-яких змін. Якщо ніхто у вашому ІТ-відділі не вміє створювати такі діаграми, то багато зовнішніх ресурсів можуть допомогти за доступну ціну. Ці витрати будуть з надлишком компенсовані вашими заощадженнями.
4.Відстежуйте витрати, щоб триматись в межах свого бюджету
Ви можете налаштувати певні дії та попередження з вашим провайдером, щоб отримувати такі сповіщення, як:
-
Ви досягли свого місячного ліміту витрат
-
Об’єм вашого сховища перевищує встановлений вами обсяг
-
Ви недостатньо використовували певні екземпляри або сховища протягом певного часу
Це дозволяє вам збільшувати або зменшувати витрати в залежності від потреби. А коли ви зможете зменшити такі речі, як кількість екземплярів або сховищ, ви заощадите.
5.Вивчайте звіти про витрати
Ви отримуєте щомісячний рахунок від свого провайдера. В ньому відображена точна інформація про використання послуг та відповідні витрати. Вивчення рахунків може виявитись не простим, але ви повинні це зробити. Порівняйте деталі з вашою діаграмою архітектури, щоб побачити, де відбувається перевитрата, а де відбувається недостатнє використання. За потреби внесіть корективи.
6.Будьте в курсі ліцензій на програмне забезпечення
У вас можуть бути ліцензії на програмне забезпечення, які ви можете перенести в хмару. Наприклад, якщо у вас є ліцензії Microsoft Windows і ви перейшли в хмару Azure, ви отримаєте багато заощаджень авансом. З іншого боку, перенесення певного ліцензування в хмару коштує дорожче через можливі обмеження, і вам доведеться «з’їсти» витрати на них (наприклад, база даних Oracle). Вибираючи постачальника хмарних послуг, переконайтеся, що ви точно знаєте, які ліцензії на програмне забезпечення ви можете перенести, а які потребують додаткових витрат.
7.Договірні або стандартні варіанти знижок?
Якщо у вас є план оптимізації та параметри бюджету; якщо ви знаєте, як ваші потреби можуть змінитися в майбутньому, ви готові переглянути плани знижок від різних постачальників. Є два типи:
-
Договірні знижки для підприємств: зазвичай вони пропонуються з трирічним зобов’язанням та не підлягають обговоренню до закінчення трирічного періоду.
-
Стандартні знижки: хмарні провайдери пропонують ці знижки, і їх можна придбати в будь-який час разом з трирічним зобов’язанням. Однак, ви можете отримати велику економію, враховуючи гнучкість їх придбання. Ваша робота полягатиме в тому, щоб відстежувати ваше використання та бути впевненим, що ви користуєтеся цими знижками.
Підсумок
Безсумнівно, перехід на хмарні технології загалом дає величезну економію коштів. Він значно зменшує потребу в обслуговуванні та оновленні обладнання, розв'язання проблем із безпекою та мережею тощо. Крім того, підвищує ефективність та звільняє ІТ-персонал для виконання інших важливих завдань. Але витрати на хмару можуть вийти з-під контролю, якщо не вжити правильних заходів для моніторингу та коригування цих витрат. Ці сім порад та інструментів повинні допомогти вам в цьому.