Цифровий ландшафт продовжує змінюватися, і найближчим часом в інтернет-магазинах може відбутися серйозний зсув.
Цього разу цей зсув спрямований на розв'язання головної проблеми, з якою стикаються бренди електронної комерції: створення послідовної та позитивної багатоканальної взаємодії з клієнтами. Розумієте, оскільки все більша кількість клієнтів використовують мобільні пристрої та соціальні медіа для здійснення покупки, багатьом компаніям важко адаптуватися до цих точок взаємодії.
Безголова комерція (англ: Headless сommerce) являє собою технологію, яка дозволяє продавцям здійснити цей перехід. Якщо ви не знайомі з цим терміном, це керівництво все пояснить простою мовою.
У цій публікації:
-
Визначення headless commerce
-
Архітектура, необхідна для headless commerce
-
Відмінності між headless commerce та традиційною електронною комерцією
-
Бізнес-переваги headless commerce
Що таке безголова комерція?
Headless Commerce означає відокремлення фронт-енд додатків електронної комерції від бекенда. Це роз'єднання дозволяє більш гнучко підходити до створення більш персоналізованої та унікальної взаємодії для клієнтів, що є важливим для правильного багатоканального маркетингу.
Іншими словами, компанія може вносити оновлення в інтерфейс веб-сайту користувача, соціальну комерцію, IoT та інші канали взаємодії з клієнтами (фронтенд), не вносячи жодних змін у бекенд (код). На сьогодні це неможливо на багатьох традиційних платформах електронної комерції, таких як Magento.
Це означає, що продавці електронної комерції можуть миттєво публікувати контент з будь-якої платформи (соціальних медіа, веб-сайту тощо), без використання фронтенду. Як результат, вони отримують повний контроль над усіма точками взаємодії з клієнтами, що дозволяє їм створювати цілісний досвід клієнтів незалежно від того, як вони взаємодіють з брендом.
Архітектура безголової комерції
Отже, ми знаємо, що headless commerce може надавати контент без наявності фронтенд доставки. Контент (продукти, відгуки клієнтів, публікації в блогах тощо) передається на будь-яку платформу за допомогою API. Веб-розробники несуть відповідальність за це, тоді як фронтенд-кодери працюють над тим, щоб контент був доставлений через будь-який бажаний фреймворк.
Давайте продемонструємо, як працює ця архітектура, на простому прикладі. Якщо клієнт натискає кнопку «купити» після надання детальної інформації про замовлення, клієнтський рівень системи headless commerce, надсилає виклик API на бекенд рівень для обробки нового замовлення. У свою чергу, бекенд рівень також відповідає викликом API, щоб показати клієнту останній статус замовлення.
Таким чином, headless commerce ідеально підходить для маркетингу клієнтів на будь-якому пристрої, включаючи пристрої IoT.
Система управління контентом (CMS), яка є окремою частиною архітектури headless commerce, є тим, що робить систему "headless" особливою. В ній, як і в базі даних бекенда використовується окрема система управління запасами, яка відповідає за зберігання контента.
Взято з цієї статті. Чи можемо ми створити щось подібне?
Безголова комерція у порівнянні зі звичайною електронною комерцією
Зрозуміти різницю між headless commerce та звичайною електронною комерцією може бути складно. Тому у цьому розділі ми детальніше обговоримо кілька ключових відмінностей.
1. Розробка фронтенду
Головною перевагою використання системи headless commerce з точки зору розробки фронтенду є відсутність обмежень щодо дизайну. Користувачеві просто потрібно створити виклики API, щоб визначити необхідні зміни. Немає потреби змінювати бази даних бекенда або виконувати багато інших складних процесів.
З іншого боку, традиційна інфраструктура електронної комерції дуже обмежена в плані дизайну. Внесення змін вимагає значних змін у коді, базах даних або платформах електронної комерції, що вимагає багато часу. Це робить зміни та оновлення непрактичними у багатьох випадках.
2. Персоналізація
Розробники традиційних платформ електронної комерції визначають досвід для бізнес-користувачів та клієнтів. Деякі налаштування доступні, але ви не можете змінити більшість аспектів, що призводить до того, що підприємства надають майже однаковий досвід для клієнтів.
З іншого боку, архітектура Headless Commerce забезпечує більшу свободу в персоналізації та налаштуванні взаємодії з клієнтами. Відсутність фронтенда надає більше можливостей для створення функцій, потоків та появи платформ електронної комерції.
Кінцевою перевагою є унікальний досвід клієнтів, який робить бренд більш запам’ятовуючим в очах потенційних клієнтів.
3. Гнучкість та адаптивність
Як ми знаємо, вносити зміни в платформи headless commerce простіше. Ось приклад. Скажімо, ви хочете налаштувати замовлення у своєму інтернет-магазині, щоб збільшити конверсію. У традиційному варіанті вам потрібно буде відредагувати декілька шарів коду, щоб внести зміни, оскільки фронтенд поєднаний із бекендом.
Але в headless commerce все, що вам потрібно, це описати завдання для фронтенд-розробника. Він може вносити зміни, не проходячи декілька шарів кодування, що прискорює весь процес. Крім того, завдання буде набагато легше виконати розробнику, а це означає, що ви швидше внесете бажані зміни.
Переваги безголової комерції
Основна ідея headless commerce полягає в тому, щоб дозволити компаніям надати клієнтам справжній багатоканальний досвід. Застосовуючи такий підхід, вони можуть отримати наступні переваги.
1. Більш персоніфікований досвід клієнтів
Зробити клієнтський досвід більш індивідуальним та персоналізованим - головна мета 70% компаній. Покупцям потрібні персоналізовані рекомендації, спрощене оформлення замовлень та унікальний досвід - а продавці, які зможуть це забезпечити, матимуть великий виграш.
Джерело: Ascend2
Підприємствам, які використовують headless commerce, не доводиться мати справу з обмеженими можливостями традиційних платформ по роботі з клієнтами. Натомість вони мають більші можливості для створення та розгортання індивідуального досвіду шляхом внесення змін за допомогою API. Наприклад, на створення сповіщень можуть йти не місяці, а дні чи тижні.
2. Поліпшення процесу збільшення клієнтів за допомогою багатоканального маркетингу
Багатоканальний маркетинг - це підхід, який надає клієнтам постійний досвід роботи на всіх каналах зв'язку протягом усього шляху знайомства клієнта з брендом. Зараз покупці здійснюють пошук товарів за кількома каналами (соціальні мережі, веб-сайт тощо), і вони люблять, щоб з ними зв’язувались за допомогою певних каналів.
Наприклад, компанія McKinsey виявила, що до 21% клієнтів перейшли на компанії, які надсилали їм відповідні акції та інший маркетинговий контент по каналам зв'язку яким вони надають перевагу.
Headless сommerce - це ефективний спосіб обміну контентом по різних каналах і навіть включення в нього IoT-пристроїв, таких як голосові помічники та товари розумного дому. Можливість зручно купувати продукти та послуги на каналах, яким віддають перевагу клієнти, покращить репутацію та довгострокові цілі вашого бізнесу.
3. Забезпечення послідовного досвіду клієнтів
Послідовний досвід клієнтів важливий, для того, щоб ваша цільова аудиторія могла пройти свій шлях по дорозі клієнта. Для цього необхідно зробити їхній досвід знайомим та більш простим.
Наприклад, послідовна взаємодія з клієнтами означає використання однакових дизайнів, шрифтів, кольорів та функцій у всіх каналах зв'язку (веб-сайт, додаток, соціальні медіа, сторонні джерела тощо). Це забезпечує передбачуваність та звичність, що покращує взаємодію з клієнтами, завдяки чому вони почуваються впевненіше та комфортніше, користуючись, скажімо, вашим додатком або веб-сайтом.
4. Швидкі інновації
Швидкі інновації залишаються надійним способом зберегти конкурентоспроможність в електронній комерції. Headless-рішення допомагають пришвидшити процес створення та розгортання нових функцій та інструментів без витрат на розробку бекенда.
Ця можливість скорочує час виходу на ринок, тому компанії можуть швидше запускати нові функції порівняно з традиційними комерційними рішеннями.
5. Швидка та проста інтеграція програмного забезпечення
Інтеграція з іншими програмними додатками дозволяє онлайн-продавцям швидше досягти своїх цілей. Наприклад, додавання додатку для управління даними до платформи електронної комерції може допомогти ефективніше керувати даними клієнтів (скажімо, автоматично створювати набори даних для подальшої обробки).
Headless-рішення для електронної комерції полегшують інтеграцію з іншими додатками, інструментами та платформами, завдяки чому вони можуть швидше впорядковувати свої процеси.
Безголова комерція: Підсумок
Headless сommerce - це новий спосіб створення унікального досвіду клієнтів, створення інновацій та розвитку онлайн-бізнесу. Headless сommerce може допомогти продавцям досягти своїх цілей, шляхом вилучення багатьох трудомістких процесів.
З правильним партнером по програмному забезпеченні впровадження headless commerce буде швидким та простим процесом. Ця технологія тільки починає розвиватися та чекає свого часу, тож є можливість вирватись вперед.