На кінець 2018 року лише в Apple Store App було зареєстровано понад 2 мільйони застосунків. Кількість застосунків в Google Play Store, яким користуються власники системи Android, сягає 2.7 мільйонів. Сьогодні на планеті нараховується понад п’ять мільярдів користувачів мобільних пристроїв. Усі ці юзери регулярно користуються вже встановленими застосунками або завантажують нові.
Сьогодні розробка мобільних застосунків - це прибутковий бізнес. Щодня з’являється все більше і більше ідей для нового мобільного програмного забезпечення, яке, можливо, стане справжнім хітом у майбутньому.
Але між появою ідеї та виведенням готового продукту на ринок - довготривалий процес розробки, який починається з пошуку ефективної команди розробників та визначення управлінської стратегії. Ми зібрали декілька порад, які допоможуть засновникам мобільних стартапів, ефективно впоратись з запуском проєкту.
-
Пошук команди
Пошук співробітників - це пріоритетний напрямок роботи для новоствореної компанії незалежно від того чи ви збираєтесь віддавати роботу на аутсорс чи винаймати постійну команду. Успішний застосунок неможливий без роботи професійних розробників, адже аматорський підхід, швидше за все, призведе до великої кількості багів і завадить вчасному виходу на ринок. Якщо ви новачок у сфері розробки мобільних застосунків, вам потрібно буде ретельно перевірити будь-яку людину чи компанію, з якою ви плануєте співпрацювати. Отже, на що треба звернути увагу?
Постійна команда розробників
Заробітна плата розробників - це одна зі статей витрат, на якій не варто заощаджувати. Хороші розробники коштують дорого, тому краще одразу закладайте в бюджет конкурентні зарплати. Зверніться до агенцій з підбору персоналу чи Міністерства соціальної політики та перевірте середньоринкові "ставки" розробників.
Коли обиратимете кандидатів, перевіряйте не лише їх резюме, а й портфоліо з прикладами вже готових застосунків, які працюють. І, звичайно, не забувайте про рекомендації. Можна також звернутись до колег, які мають досвід працевлаштування розробників. Запитайте їхньої думки щодо кандидатів, яких ви обрали для подальших співбесід.
Робота на аутсорсі
Якщо ваш стартап знаходиться на тій стадії, коли винаймати розробника на повний робочий день немає сенсу, варто задуматись про роботу на аутсорсі. Це може бути спеціаліст-фрілансер або команда людей, які спеціалізуються на розробці програмного забезпечення.
Перший етап відбору - перегляд портфоліо. Завантажте застосунки, над розробкою яких працювали ваші кандидати. Зверніть увагу на дизайн та зручність використання застосунків. Запропонуйте свої ідеї, як ці програми можна було б покращити. Якщо розробники готові обговорювати пропозиції зовні або відстоювати своє рішення щодо тих чи інших функцій, це значить, що перед вами командні гравці.
Рекомендаційні листи або відгуки від колишніх клієнтів тут також не завадять.
Офшоринг
Офшоринг не є надто популярним серед стартаперів, проте це вигідний варіант організації роботи постійної команди або спеціалістів на аутсорсі. Офшоринг - це розміщення компанії або її частини за кордоном, що дає можливість постійній команді за необхідністю співпрацювати з місцевими експертами.
-
Написання технічного завдання
Написання технічного завдання - надзвичайно важлива робота. Опис майбутнього застосунку повинен містити детальний план та всі ваші побажання щодо роботи програмного забезпечення. Технічне завдання або бриф - це своєрідний вказівник для розробника чи команди розробників. Додайте до нього макети, опис зовнішнього вигляду та функцій продукту.
Найкраще створити бриф ще до того, як ви знайдете розробника. Це допоможе зрозуміти, чого саме ви хочете до того, як почнеться обговорення продукту з командою.
Додайте стільки прикладів, скільки зможете. Вони не обов’язково мають бути професійними, проте повинні добре ілюструвати ваше бачення застосунку.
-
Співпраця з розробниками
З одного боку, що розробники - це професіонали своєї справи. З іншого, швидше за все, лише засновник має повне уявлення щодо того, як має виглядати та функціонувати фінальний продукт. Отже, організація роботи має бути побудована таким чином, щоб ви не заважали, а навпаки допомагали один одному. Декілька порад, як цього можна досягти:
- Технічне завдання має регулювати весь процес роботи та обов'язки кожного з членів команди. Також цей документ повинен містити детальний опис застосунку та його функцій, особливості тестування продукту та роботи над виправленням багів.
- Якщо ви плануєте довірити розробку застосунку компанії на аутсорсі, впевніться, що є контактна особа, з якою ви зможете регулярно спілкуватись впродовж процесу розробки. Проте це не означає, що інші члени цієї команди не будуть залучатися до дискусій.
- Найкраще після завершення кожного етапу розробки, переглядати та тестувати ті частини продукту, що вже готові. Так, ви зможете перевіряти чи в правильному напрямку рухається команда та забезпечувати постійний зворотний зв’язок. Пам'ятайте, що ви як замовник маєте право вимагати виконання усіх поставлених завдань.
- Не займайтесь мікроменеджментом. Ви маєте скласти графік отримання звітів щодо прогресу роботи. Проте не варто набридати вашим співробітникам постійними питаннями щодо того, як рухається справа. Будьте терплячими, дотримуйтесь графіку та беріть активну участь у тестуванні та затвердженні готових елементів застосунку.
- Остаточне затвердження застосунку має відбуватись лише після того, як ви матимете повністю готове програмне забезпечення. Якщо комунікація була ефективною та ви брали в ній участь на кожному з етапів, то на фініші продукт буде саме таким, який ви хотіли.
Додаткові завдання
Так, чекати, поки процес розробки завершиться, може бути завданням не з легких. Усі власники бізнесу хочуть бачити результат тут і зараз. Але крім роботи розробників, процес запуску застосунку має й інші важливі етапи, що також потребують уваги.
Наприклад, якою є ваша маркетингова стратегія? Якщо ви створюєте прототип застосунку, яким чином ви збиратимете відгуки про те, чи відповідає він очікуванням клієнтів?
Працюйте над реалізацією плану щодо підготовки до запуску, запуску продукту, розповсюдження інформації про ваш застосунок через e-mail розсилки, соціальні медіа, співпрацю з лідерами думок тощо. Навіть найдосконаліший застосунок не стане успішним, якщо ніхто не знатиме про його існування. Це ваше найголовніше завдання на сьогодні.
Висновок
Зрештою, ваша кінцева мета - швидко, ефективно та вигідно запустити мобільний застосунок. Тому важливо розглянути всі можливі варіанти роботи з командою: постійна команда розробників, команда на аутсорсі чи офшоринг або переміщення за кордон. Існує безліч компаній, які допоможуть вам знайти потрібних спеціалістів. Якщо ви зможете обрати надійного бізнес-партнера відповідно до ваших вимог, то не лише отримаєте якісний продукт, але й зможете заощадити.