Банкіри, які традиційно ставляться до фінансово-технологічного сектору, як до чогось минущого, насправді живуть у вигаданому світі. Фінтех з нами надовго і він уже встиг стати справжнім викликом для банків, принцип роботи яких не змінювався десятиліттями. Із запуском ПейПалу в 1998 році технології буквально увірвались до банківської сфери. І це лише початок.
Звичайно, традиційні банки поки нікуди не зникли. Але їм залишилось недовго: на заміну людям старшого покоління, які ними користувалися, приходять представники поколінь, які народилися після демографічного вибуху 60-х років. Вони хочуть мати швидкий та безперешкодний доступ до онлайн-банкінгу та користуватись всіма перевагами кредитування та інвестиційного консалтингу, тому всіляко заохочують розвиток подібних сервісів, які працюють віддалено.
Фінансовий сектор зазнає сьогодні значних змін і, швидше за все, саме зараз на ньому представлено набагато більше фінансово-технологічних стартапів, ніж буде будь-коли у майбутньому. Але враховуючи кількість капіталовкладень у фінтех, є ймовірність, що скоро з’являться нові послуги, що змінять наші уявлення про банкінг та інші фінансові послуги.
Отож, до вашої уваги п’ять революційних інновацій світу фінансів
Технології
Насправді, самі по собі технології нічого змінити не можуть. Але вони є результатом виникнення нових концепцій у банкінгу. Ніхто з працівників цієї сфери не повинен бути експертом у сфері технологій, але повинен розуміти ідеї, на яких ті чи інші технології базуються, та вміти знаходити талановитих та креативних професіоналів, які зможуть поєднати технологічні інновації з цілями, які собі ставить банк.
Для того аби провести транзакцію, не треба більше йти у відділення банку. Клієнти банків розміщують депозити через банкомати або навіть смартфони, стан рахунку можна перевіряти та контролювати онлайн, сплачувати рахунки або перераховувати кошти тепер також можна через інтернет. Навіть якщо клієнту необхідна іпотека чи кредит, він може відправити заявку онлайн, а завершити процедуру отримання можна через електронну пошту чи за телефоном. Основна мета банку – зробити так, щоб всі ці процедури можна було без проблем виконати з мобільного телефону. Це визначає якість обслуговування клієнтів у цифрову еру. Тепер, щоб завоювати прихильність клієнтів, не треба більше бачитись з ними особисто.
Споживачі потребують зручного сервісу
Однією з причин популярності ПейПал та Еллай Банк є те, що їх клієнти можуть просто зайти в мобільний додаток, зробити все, що необхідно, та одразу ж вийти. До того ж онлайн-банки пропонують більше переваг (наприклад, вищі відсоткові ставки), оскільки вони не мають покривати стільки витрат, як звичайні банки. Те саме стосується і установ, які займаються соціальним кредитуванням. Пересічні люди можуть купувати в кредит нерухомість або автомобілі онлайн. Усі процедури займуть лише декілька днів, оскільки завдяки технологіям цей процес став набагато простішим.
Технології дали можливість аналізувати великі об’єми даних, збирати інформацію про кредитну історію клієнтів та передбачати, наскільки надійними є прохачі. Подібні масиви інформації також можуть допомогти кредиторам зрозуміти, кредитування яких саме товарів може зацікавити певні групи населення. Ці продукти автоматично позначаються як такі та потрапляють до клієнтської бази.
Традиційні банки, що схожі на черепаху
Ми всі знаємо байку Езопа про черепаху та зайця. У ній черепеха виграла перегони, оскільки йшла до своєї мети повільно та впевнено. Заєць у свою чергу був занадто впевненим у своїй перевазі, тому під час перегонів зупинявся, щоб відпочити та подрімати. Але банківська справа – це зовсім інша історія. Сьогодні «повільно та впевнено» – це шлях до поразки.
Сьогоднішні традиційні банки обмежені непотрібними правилами та загрузнули у паперовій тяганині. Те, що у звичайних банків вимагає часу та людських ресурсів, онлайнові фінансові установи роблять на раз-два. Застарілі системи – це найбільша проблема банківської сфери, що тяжіє до традиційного способу введення справ. Звичайно ж, легше не робити нічого, аніж проводити реформи необхідні для покращення своєї конкурентноспроможності.
Кмітливі керівники банків втілюватимуть ці зміни в життя, опираючись на вже наявну сильну клієнтську базу. Один із способів це зробити – це керувати двома різними банками одразу. Один буде забезпечувати потреби тих, кому технології не до вподоби, а інший працюватиме з поколінням нових користувачів, які вітають технологічний прогрес та невдовзі самі стануть основною базою клієнтів банківських установ. Отож, у традиційних банків є ще трохи часу, аби довести свою життєспроможність.
Фінтех - це новий чорний
Одним зі способів, якими фінтех приваблює нових користувачів, є те, що вони обіцяють своїм клієнтам абсолютно нові враження від користування своїми продуктами. Молодші покоління, особливо міленіали, повністю підтримують прагнення позбавитись усього старого та запровадити зміни в усіх сферах життя. Приманка новітніх фінансових установ і полягає в тому, щоб посунути застарілі установи на друге місце. І традиційні банки – це лише вершечок айсберга. Для них впровадження інновацій – це надскладне завдання, хоча одне рішення все-таки існує – викупати фінтех-стартапи та починати з ними співпрацювати. Подібні операції означатимуть, що звичайний банк матиме змогу обслуговувати своїх молодших клієнтів завдяки вже готовим технологіям. І це чудово, адже так банки зможуть, з одного боку, зберігати свою репутацію незаплямованою, а з іншого боку, непомітно інкорпорувати фінтех до своїх систем, створюючи установи, яким можна довіряти.
Сила соціальних медіа
Фінтех – це справжні знавці в сфері соціальних медіа та використання їх для ефективного та швидкого поширення повідомлення. Традиційні банки навіть на замислюються над тим, аби вибудовувати комунікацію з клієнтами через соціальні медіа, хоча сьогодні це найбільш надійний спосіб це зробити. Коли традиційні банки впроваджують у своїй роботі нові технології, їм треба упевнитись, що існуючі та потенційні клієнти сприйматимуть їх як доречних, сучасних та конкурентноспроможних гравців на ринку. Усім фінансовим установам необхідно знайти своє місце в соціальних медіа, щоб мати змогу давати клієнтам те, що вони хочуть.
Та ще не факт, що традиційні банківські установи зникнуть через те, що нічого не робитимуть. Вони можуть запроваджувати онлайнові банківські сервіси, щоб залишитись на плаву, але цього вже недостатньо. Їм потрібно пильнувати, оскільки технології постійно рухаються вперед, і підприємтсва фінтеху вже забезпечують своїх клієнтів кращим обслуговуванням. Одним з рішень можуть стати ті самі великі об’єми даних, які дозволять працювати швидше, та співпраця зі молодими компаніями фінтеху, які обслуговують велику кількість клієнтів, що потребують індивідуального підходу.
Не відставайте від швидко перемінливого фінансового світу – зв’яжіться з нашими спеціалістами, аби отримати будь-яку допомогу, що стосується наших продуктів, додатків або програмного забезпечення.