Збір даних про клієнтів завжди був нормою для компаній у всьому світі та регулярною практикою незалежно від галузі. Проте з технологічним бумом та цифровізацією з’явилися нові можливості для ефективнішого збору та монетизації даних клієнтів.
Річ у тім, що без стратегії реалізації збору даних, оцінки й керування цими даними, ви не зможете досягти бажаних результатів. Нижче ми обговоримо основи, які вам потрібно знати, щоб освоїти цей аспект для вашого бізнесу.
Збір даних – Стратегія кількох каналів
Забудьте про старі способи збору даних вручну, за допомогою паперових записів. У сучасному світі, що швидко змінюється, вам потрібно так само швидко переходити на цифрові технології.
Збір даних у цифровому вигляді дозволить вам збирати їх у більшій кількості, дізнаватися про своїх клієнтів, коли вони взаємодіють з вами та уважно стежити за їхньою активністю.
Тож який найкращий спосіб збирати дані в цифровому вигляді? Для цього найкраще об’єднати кілька каналів:
- запитувати дані у клієнтів,
- відстежувати поведінку клієнтів на своєму вебсайті,
- створювати різноманітні опитування та відповідний контент,
- відстежувати поведінку клієнтів в соціальних мережах.
Також, зверніть увагу на закони та юридичну базу про конфіденційність збору та розповсюдження даних.
Обробка даних
Аби мати можливість монетизувати дані, вам потрібно спланувати, як ви збираєтеся обробляти і керувати ними. Для цього потрібен детальний огляд вашого поточного статусу, а також план того, як його покращити. Ось на що вам потрібно звернути увагу:
- визначити, які дані вам потрібні та як їх отримати,
- якими потоками даних ви можете керувати,
- розпоряджатися зібраними даними,
- вимірити вплив конкретних даних.
Ви повинні вміти обробляти дані, як вам потрібно, щоб переконатися, що дані працюють на вас, а не проти вас. Для цього потрібні нові сервери та технології, для прискорення цих процесів і безперебійної роботи.
Монетизація даних
Після того, як ви зібрали дані та навчилися їх обробляти, настав час їх використовувати. Використання зібраних даних допоможе вам вдосконалити бізнес і досягти кращих результатів.
По-перше, ви повинні використовувати дані, щоб дізнатися про своїх клієнтів, а також чого вони потребують та очікують від вашого бізнесу. Вчіться на їх поведінці та застосовуйте це для своїх бізнес-стратегій. Створюйте рекламу, орієнтовану на потреби своїх клієнтів. Розробляйте кращий контент у соціальних мережах. Змінюйте спосіб обслуговування клієнтів або створіть новий користувацький досвід відповідно до їх потреб.
Далі дізнайтеся про продукти та послуги, які вам найкраще підходять, та ті, які сповільнюють вас. Оптимізуйте, видаляючи те, що ваші клієнти не вважають цікавим чи цінним.
Насамкінець, додайте аналітику як продукт для ваших клієнтів, і зробіть так, щоб дані працювали для всіх зацікавлених осіб.
Підсумок
Збір даних має бути одним із ваших пріоритетів, оскільки це може допомогти вам зменшити витрати, покращити продажі та переконатися, що рівень утримання клієнтів залишається високим.
Оцифровуйте цей процес і впроваджуйте нові технології, одразу як вони з’являються. Потім застосуйте та керуйте даними, щоб клієнти були задоволені.