У 2020 році ми насолоджуємось життям у повністю цифровому світі завдяки хмаринковим технологіям та швидкому розвитку алгоритмів штучного інтелекту. Все ж, використання доступних технологій у розумний та практичний спосіб є важким для багатьох власників бізнесу.
Згідно з даними від Forbes, 74% споживачів засмучуються, коли вебсайт не персоналізований, а 91% висловили готовність перейти на інший бренд, що пропонує більш персоналізовані послуги. Так само, Medium повідомляє, що 94% маркетологів та 90% агенцій погоджуються з тим, що персоналізація важлива для поточного та майбутнього успіху на глобальному ринку.
Як результат сучасних трендів та швидкого обміну інформацією, ефективної персоналізації можна досягти лише з допомогою алгоритмів штучного інтелекту — але за яку ціну? Давайте поглянемо як персоналізація та штучний інтелект можуть йти рука-об-руку з продажами та маркетингом, а також які переваги такого поєднання.
Етична дилема
Перший пункт у впровадженні штучного інтелекту у маркетинг або продажі стосується етичної дилеми такого рішення. Чи морально використовувати штучний інтелект щоб продавати товари та послуги людям? Згідно з Adobe, до 2021 року, 80% технологій базуватимуться на штучному інтелекті, а 44% керівників впевнені, що штучний інтелект забезпечує бізнес важливими даними для прийняття рішень.
Щоб бізнес залишався конкурентоспроможним та продовжував органічно рости в умовах відкритого ринку, технології що розвиваються, такі як персоналізація на основі штучного інтелекту, є необхідністю. Інструменти штучного інтелекту присвячені персоналізації контенту та маркетингу є тим, чим вони є — інструментами для використання рекламодавцями та контентмейкерами.
Їх справжня цінність полягає у надзвичайно ефективній сегментації даних, екстраполяції та прийнятті рішень — не у якості кінцевого інструменту, що візьме на себе продажі та маркетинг без нагляду. Стосовно цього, етична дилема навколо алгоритмів штучного інтелекту базується не на фактичних даних, а, завше, на скептицизмі щодо нових невипробуваних технологій.
Усвідомлена сегментація аудиторії
У питанні практичного застосування штучного інтелекту для персоналізації продажів та контент-маркетингу, сегментація аудиторії претендує на перше місце по значимості. Сегментація аудиторії відіграє вирішальну роль в успіху будь-якого бізнесу, незалежно від розміру чи ніші. Це справедливо і для брендів з великим асортиментом товарів, які мають різноманітні цільові аудиторії, як, наприклад, магазини одягу чи ювелірних виробів.
Відповідно, алгоритми на основі штучного інтелекту можуть допомогти сегментувати аудиторію за багатьма ознаками, що у майбутньому покращить таргетовану рекламу. Таку сегментацію можна зробити вручну, але це забирає час та залишає місце для людського фактору. Залучаючи штучний інтелект до процесу персоналізації, можна істотно покращити рівень залученості та конверсії для бізнесу.
Чатботи та машинне навчання
Чатботи та машинне навчання є одним з найбезпосередніших та орієнтованих на аудиторію підходів до персоналізації. Згідно зі Small Biz Genius, 64% користувачів мережі інтернет зазначають що можливість отримати інформацію 24/7 є найкращою рисою чатботів, а 37% повністю надають перевагу чатботам. Чатботи відповідають на 80% стандартних запитань, і 55% споживачів цінують це завдяки неістотному часу очікування.
З плином часу, чатботи стають все розумнішими та опановують все більше мов, тож тренд на їх використання лише прогресуватиме. Чатботи можуть скоротити витрати на персонал та вирішувати більшість щоденних питань до служби підтримки, з якими звертаються користувачі. Це робить чатботів особливо цінними у якості «першої смуги» забезпечення необхідного рівня персоналізації як у продажах, так і у маркетингу.
Динамічні враження від електронної комерції
Онлайн шопінг — це одна з найрозвиненіших та доступних форм продажу напряму споживачам, особливо у 2020 році. Зважаючи на суть електронної комерції та широкий вибір товарів, які може надати кожна платформа, інтегрувати туди алгоритми штучного інтелекту буде нескладно. Штучний інтелект може допомогти персоналізувати враження кожного користувача на основі їхніх минулих пошуків, історії покупок, cookie та інформації у профілі.
Персоналізовані емейли та повідомлення чатботів також можна використати як контент для продажу, щоб полегшити пошук певних речей та зробити його більш приємним. Amazon Go AI — це чудовий приклад того, як штучний інтелект змінює звичне обличчя маркетингу та продажів. А під час COVID-19, створення динамічних вражень від електронної комерції з допомогою штучного інтелекту — це вартісна інвестиція для будь-якого інтернет-магазину.
Переваги персоналізації та штучного інтелекту
Щойно настане момент, коли штучний інтелект успішно працює на користь ваших стратегій маркетингу та продажів, виникає питання: що далі? Як ми вже сказали, алгоритми штучного інтелекту ефективні лише тоді, коли відповідальна людина спрямовує їх у потрібному напрямку у потрібний момент.
Експерти з маркетингу, що пильно стежать за трендами серед споживачів, знають як повною мірою скористатись даними від алгоритмів штучного інтелекту для усвідомленого прийняття рішень. Таким же чином, чатботи ефективно автоматизують основи залученості користувачів та звільняють працівників для планування контенту та продажів. В ідеалі, штучний інтелект робить наступне для персоналізації:
- Повний огляд ефективності клієнтського досвіду (customer’s journey)
- Вичерпний аналіз даних та можливостей прийняття рішень
- Виявлення та усунення вузьких місць у бізнес-моделі
- Проактивне залучення клієнтів та заходів з метою підвищення продажів
- Зменшення ймовірності помилки та зниження ризику втрати виручки
Бізнес-моделі на основі алгоритмів (висновок)
Ви можете ставитись до делегування важливих завдань алгоритмам штучного інтелекту з недовірою — і ви маєте підстави для скептицизму. Проте ми вже живемо у світі, де все взаємопов’язане, та де штучний інтелект присутній всюди.
Google AI — це перший приклад того, як штучний інтелект вже торкнувся нашої реальності. Все, що ми можемо зробити, це пристосуватись та навчитись використовувати його. Подумайте, як штучний інтелект може допомогти персоналізувати товари та послуги вашого бренду та вивести продажі та маркетинг на наступний рівень. Щойно ви знайдете ефективні шляхи використання штучного інтелекту та засобів персоналізації у тандемі, ваш бізнес зробить значний крок у напрямку успіху на сучасному ринку.