Чатботи та різноманітні голосові помічники сьогодні використовуються у різних галузях. Крім того, завдяки хмарним технологіям та технології штучного інтелекту, кваліфіковані розробники тепер можуть створювати застосунки наступного покоління з використанням діалогового інтерфейсу. Це уможливлює роботу таких функцій як розпізнавання природної мови, спілкування з користувачами, навіть прослуховування голосових команд.
Як же все це працює? У цій статті ми розглянемо деякі ключові моменти, що стосуються безсерверної архітектури та чатботів.
Хмарні сервіси
Компанії, які не бажають вкладати кошти в апаратне забезпечення та обслуговування серверів, можуть використовувати хмарну інфраструктуру для розробки та впровадження чатботів. Чатботи, які виконують роль персональних асистентів, можуть використовувати технологію обробки природної мови для отримання запитів від користувача, проведення пошуку та повернення результатів, виконання завдань, що повторюються, або обробки інших користувацьких запитів. Ботами можна керувати за допомогою ключових слів або голосових команд.
Різновиди ботів
Хоча існують і багатофункціональні чатботи, залежно від виконуваних функцій ці інструменти об’єднують у такі категорії.
Боти для додатків
Це боти, які забезпечують інтерфейсом такі популярні програми як Alexa, Google Assistant та Siri. Вони, як правило, розроблені для роботи з голосовим інтерфейсом і сумісні з декількома пристроями. Однією з найпотужніших функцій цих пристроїв є автоматизація. Так, за допомогою таких ботів користувачі можуть додавати події до свого календаря, надсилати електронні листи, замовляти їжу, тощо.
Інформаційні боти
Це поширений різновид ботів. Вони надають користувачам інформацію відповідно до запитів. Інформаційний бот може ділитись новинами, нагадувати про заплановані зустрічі згідно з календарем користувача, надсилати інформацію з акаунтів соціальних мереж, електронної пошти, результати спортивних подій, прогноз погоди тощо.
Боти для управління пристроями
Ці боти дозволяють користувачам керувати пристроями завдяки діалоговому інтерфейсу. До таких пристроїв належать динаміки, розумні годинники, системи управління розумним домом.
Боти для підвищення продуктивності бізнесу
Такі боти використовуються на підприємствах для виконання різноманітних завдань, серед яких автоматизація процесів, покращення клієнтського досвіду, підвищення ефективності взаємодії з клієнтами та зменшення витрат на обслуговування клієнтів. Наприклад, боти можуть займатись сповіщенням користувачів про зміни на ринку.
Хмарні провайдери та розробка ботів
Такі хмарні провайдери як Amazon та Google надають послуги, які дозволяють розробникам створювати діалогові інтерфейси, якими можна керувати і текстом, і голосом. Прикладами подібних розробок є Google’s Dialog Flow та Amazon Lex, які використовують стандартні шаблони для функціонування та інтеграції. Хоча ці хмарні сервіси, безумовно, мають свої переваги, пам’ятайте, що вони можуть бути не найкращим вибором, якщо вам потрібне індивідуальне та по-справжньому гнучке рішення.
Навіщо бізнесу потрібен бот?
Кожна компанія має свої унікальні цілі. Але коли справа стосується впровадження безсерверних ботів, будь-який бізнес прагне отримати наступні функції:
- Інтеграція з будь-яким месенджером та браузером
- Безпечне мережеве з'єднання, що забезпечує захист облікових даних користувача
- Обробка природної мови для розуміння наміру користувача
Характеристики діалогового інтерфейсу
Завдяки вдосконаленню автоматичного розпізнавання мовлення, обробки природної мови та глибокому навчанню, діалогові інтерфейси значно удосконалились. Як результат, чат-боти тепер можуть вести складніші бесіди, розпізнавати контекст і розуміти значення користувацького запиту.
Ще одна особливість - це можливість поєднувати безсерверну архітектуру з лямбда-архітектурою. Це дозволяє користуватись перевагами керованих хмарних сервісів без витрат.
В Amazon Lex є вбудована підтримка Slack, Twilio SMS та Facebook Messenger. Клієнтам, які бажають інтегрувати MS Teams або інші додатки для обміну повідомленнями, доведеться скористатись індивідуальними пропозиціями.
Як чатботи взаємодіють з користувачами?
Наведемо приклад взаємодії користувача та чатбота.
Користувач: "Забронюй авіаквиток на 15 серпня"
Бот: (вимагає уточнення) Виліт з місцевого аеропорту? "
Користувач: Так
Бот: (вимагає додаткових роз’яснень) В яке місто вирушаєте?
Користувач: Чикаго
Бот: Аеропорт Мідвей чи О'Хара?
Користувач: О'Хара
Тепер бот має достатньо інформації, щоб розпочати процес бронювання.
Залежно від рішення, яке необхідно клієнту, його можна впровадити завдяки боту Amazon Lex, який використовує API WebSocket.
Звичайно, це лише один з прикладів. Інші рішення дозволяють користувачам планувати зустрічі або замовляти товари. На додаток до цього, чатботи повинні також забезпечувати належну роботу таких функцій, як автентифікація користувачів для гарантування безпеки даних клієнтів.
Масштабованість
Компанії, які розраховують на зростання бізнесу, можуть вирішити працювати з безсерверними ботами завдяки їхній масштабованості. Оскільки додаткове обладнання не потрібне, бізнес зможе перейти від роботи з декількома клієнтами до обслуговування сотень користувачів. Ще краще, все це можна зробити без збільшення кількості персоналу для управління ресурсами.
Індивідуальні рішення для компаній
Ми в Brainberry готові створити віддалену команду для розробки та впровадження ботів на основі безсерверної архітектури. Наші експерти можуть допомогти на кожному кроці від визначення вимог до впровадження їх в життя до підтримки клієнтів. Якщо ви не маєте необхідної інфраструктури для використання ботів, дозвольте нам знайти потрібне технологічне рішення.