Цифрові технології стрімко поширилися по всьому світу, і зараз є перспектива прискорення отримання цифрових дивідендів, технологічних розробок і підвищення інтересу з боку нових гравців, що призведе до радикальної трансформації процесів і бізнес-моделей у фінансовій галузі.
Ряд серйозних досліджень свідчить про фундаментальні зміни світової фінансової системи та її технологічної складової. Серед них BCG: FinTech на ринках капіталу, Звіт McKinsey: Готуємося до семи критичних змін у міру зрілості FinTech, Біла книга BCG: FinTech на ринках капіталу: країна можливостей та багато інших.
Звичайно, Fintech як глобальний напрямок сформувався на Заході. Він був і багато в чому залишається продуктом стартапів і програмістів, які несуть нестандартні ідеї та інновації. Fintech пропонує користувачам швидкі та зручні послуги, такі як криптовалюти, системи миттєвих платежів, онлайн-перекази грошей та багато іншого.
Сервісні компанії бувають різних розмірів і операційних моделей. Іноді штат складається з кількох сотень співробітників, а подекуди – кількох десятків. Деякі малі компанії також співпрацюють зі стартапами.
Саме на сервісні компанії покладається кропітка і масштабна робота з написання коду Fintech-сервісу, розробки функціональних рішень, тестування та адаптації нових систем до вже працюючого ПЗ. Можливо, тому сервісні компанії бачать картину змін у фінансовому світі масштабно й глибоко, бо знають її зсередини.
З одного боку, у Fintech є стартапи – невеликі, гнучкі, швидкі компанії, які можуть швидко щось створити і швидко захопити шматок ринку. З іншого боку, Fintech включає великі фінансові установи, інвестиційні банки, комерційні банки, торгові платформи, страхові компанії та міжнародні корпорації. Але вони більш жорсткі та повільні у створенні та впровадженні інновацій. Вони мають налагоджену ІТ-інфраструктуру, яку вони підтримують і розвивають. Але це відбувається повільно через їх великі розміри. Водночас великі компанії мають фінансові ресурси. Вони виграють завдяки цьому, але програють через інновації.
Також економісти говорять про громіздкість і млявість банків і великих фінансових компаній. Водночас експерти відзначають, що за останні кілька років дві глобальні спільноти (фінансові установи та стартапи) почали рухатися назустріч одна одній.
У США можна помітити, що за останні кілька років банки почали набагато більше спілкуватися зі стартапами. Раніше банки не так активно цікавилися стартапами у сфері фінансових послуг. Вони вважали, що це просто діти, які граються в пісочниці. Але одні потребують фінансових, інтеграційних та інфраструктурних ресурсів, якими вже володіють банки та великі фінансові установи, а інші потребують інновацій, якими займаються стартапи. Крім того, в самих банках почали створювати окремі так звані інноваційні відділи.
Зображення взято з Pexels
Ймовірно, цифрова трансформація фінансових послуг і перехід банків на стратегії Digital Banking Digital Enterprises активно обговорюється в західних ЗМІ. Тому ряд ІТ-компаній бачать своє майбутнє саме в роботі з Fintech, формуючи вузькопрофільні команди, які працюють саме з клієнтами з фінансового сектора.