Суть маркетингу полягає в тому, що вам просто потрібно створити продукт для вашої конкретної аудиторії, виставити його на продаж у місцях, де цю аудиторію можна регулярно знайти, і встановити ціну на такому рівні, щоб ці люди розуміли, що вони отримати за гроші, які вони платять. Є своя наука, яка стоїть за розумінням користі від покупки певного товару; при цьому необхідно надавати супутні послуги, які ще більше стимулюватимуть людей робити покупки. Якщо вам все це вдалося, можна сказати, що ви правильно зрозуміли та використовували маркетинг у своїх цілях.
Проте все це вимагає і передбачає ще більше роботи з визначення потреб, які необхідно задовольнити, а також певних місць, де споживачі найчастіше роблять покупки. Далі вам необхідно визначитися: як виготовити продукт за ціною, яка буде вигідна і вам, і споживачам, і як це все зробити в найкоротші терміни.
Зображення взято з Pexels
Якщо ви пропустите хоча б один із цих пунктів або зробите все без повної віддачі, то зробите помилку, яка може призвести до остаточного провалу вашого проекту. Просунути на ринок з дешевим пальним автомобіль, який економить бензин набагато краще за інші автомобілі, можна вважати неправильним, а також видання підручника вже після початку нового навчального року. Те саме стосується грошового аспекту. Продаж товару за ціною, невідповідною цільовим споживачам, так чи інакше неминуче призводить до невдачі.
Використання класичного маркетингового комплексу, адаптованого до сучасного контексту, є чудовою відправною точкою, яка пропонує вам неупереджений погляд на ваш власний продукт. Ви можете відчутно оцінити, чи підходить ваш продукт для ринку, принаймні в цілому. Комплекс маркетингу — це загальний термін, який пропонує різні варіанти якісного аналізу, які обирають організації під час просування продукту чи послуги на ринок. Модель 4P, вперше запропонована в 1960 році E.J. Маккарті, є одним із найвідоміших способів визначення маркетингу. 4P - це:
- Product - продукт (товар або послуга);
- Місце – місце;
- Ціна – ціна;
- Продвижение – продвижение.
Будучи дещо застарілою, модель 4Ps є лише одним із варіантів, які можна використовувати для аналізу свого продукту та розробки маркетингової стратегії. Деякі експерти заявляють, що методологія застаріла, однак певні елементи з неї все ще можуть бути достатньо використані. Як правило, основні елементи комплексу маркетингу залишаються незмінними, незалежно від вашої бізнес-ніші, моделі чи контексту.
Інші моделі комплексу маркетингу включають модель Біттнера та Бума 7P, яку також іноді називають моделлю розширеного маркетингу. У даній моделі, крім стандартних елементів 4Р, також є:
- Люди - це ті, хто рекламує продукт або послугу.
- Процеси - це механізми та алгоритми дій, необхідні для виконання маркетингової стратегії.
- Речовий доказ - це зовнішнє середовище, в якому надається послуга.
Іншим підходом є маркетинговий комплекс 4C, запропонований Лаутерборном у 1993 році. Ця модель була спробою переосмислити оригінальну модель 4Ps, але з точки зору клієнта, а не бізнесу. Модель 4Cs враховує такі елементи:
- Consumer needs - потреби споживачів (еквівалент товару);
- Cost – вартість (еквівалент ціни);
- Convenience - зручність (еквівалент розташування)
- Связь - зв'язки і комунікації (еквівалент просування).
Щоб зробити свій маркетинговий комплекс більш конкретним і ефективним, ви завжди можете включити фактори, які вважаєте доречними, або перетасувати фактори, запропоновані дослідниками, на свій розсуд. Комплекс маркетингу може допомогти вам визначити маркетингові елементи для успішного просування вашої пропозиції на ринок. Хоча моделі 4P або 4C досить поширені та часто рекомендуються, ваша гнучкість визначає ваш успіх.