Онлайн-маркетплейси значно зросли за останні кілька десятиліть. Ці майданчики стали ідеальними платформами для бізнесу, щоб продавати клієнтам свої товари або послуги онлайн. Також, сучасні біржові платформи стали популярними серед компаній, які володіють бізнесом. Оскільки ринок розширюється, покупці та продавці можуть отримувати доступ до товарів та послуг з різних джерел.
У цій статті ви дізнаєтеся все про різноманітні онлайн-маркетплейси.
Типи онлайн-маркетплейсів
Як зрозуміло з назви, онлайн-маркетплейс — це віртуальна платформа, яка дозволяє вести торгівлю. Такі ринки є динамічними, оскільки оператори платформ не є власниками товарів, що продаються. Натомість на цих майданчиках дозволено незалежним продавцям пропонувати свою продукцію потенційним покупцям. Ці типи ринків не дотримуються моделей, якими користуються роздрібні торговці. Тому, онлайн-маркетплейс дозволяє підприємствам продавати товари іншим компаніям з більшою маржею прибутку.
В цілому онлайн-маркетплейси можна розділити на три типи. До них відносяться:
- Вертикальні маркетплейси;
- Горизонтальні маркетплейси;
- Аукціонні платформи.
Вертикальні маркетплейси
Такі платформи надають клієнтам доступ до товарів та послуг з різних джерел. Таким чином, клієнти можуть переглядати та вибирати, у кого купувати. Прикладами відомих вертикальних маркетплейсів є:
- Airbnb;
- Booking.com;
- Uber;
- Rover.
Дані сайти пропонують покупцям доступ до товарів або послуг в унікальній, вузькій категорії.
Горизонтальні маркетплейси
Горизонтальні маркетплейси зазвичай виходять за рамки своїх вертикальних аналогів. Такі платформи пропонують покупцям доступ до широкого спектра категорій. Наприклад, веб-сайти Amazon та AliExpress є типовими горизонтальними маркетплейсами, які дозволяють продавати товари клієнтам в різних категоріях.
Аукціонні платформи
Платформа на основі аукціону дозволяє здійснювати угоду між двома сторонами через віртуальний аукціон. Після визначення учасника аукціону, який запропонував найвищу ціну, здійснюється оплата за продукт або послугу. eBay, мабуть, є найпопулярнішим аукціонним сайтом, де люди можуть торгувати через аукціон. Всупереч відмінності між цими трьома ринками, виникло кілька гібридних ринків, які поєднують в собі характеристики цих ринків у різних пропорціях.
Створення інтернет-маркетплейсу
Побудова функціонального маркетплейса в Інтернеті вимагає багато роботи. Однак більшість операторів ринку або використовують вже наявну модель, або створюють індивідуальні рішення. Зрештою, тип моделі, яку приймає бізнес, визначає гнучкість платформи.
Використання чинного фреймворку
Цей варіант переважно простий. Все, що вам потрібно зробити, це скористатися ресурсами, які пропонують такі платформи, як WordPress, Magento та WooCommerce. Крім того, кожна з цих платформ дає вам можливість створити платформу за допомогою плагінів та тем. Також, цей варіант, як правило, доступний та простий у використанні.
Використання індивідуальних рішень
Індивідуальні рішення для маркетплейса зазвичай створюються відповідно до специфікації оператора. Вони надають власнику набагато більше гнучкості. Однак, щоб отримати індивідуальне рішення вам доведеться заплатити більше грошей. Крім того, для роботи вам знадобиться надійний розробник програмного забезпечення.
Підсумок
Онлайн-маркетплейси є важливими платформами для торгівлі. Вони дозволяють продавцям торгувати на чітко визначеній платформі. Крім того, існує три типи маркетплейсів: вертикальні, горизонтальні та аукціонні платформи. Також, ви можете створити маркетплейс, використовуючи чинну структуру або впровадити індивідуальні рішення. Вибір варіанта, залежить від того, чого ви хочете досягти.