Останні кілька років банківська галузь стрімко змінюється. З цифровою трансформацією, що стає новою нормою, та розвитком фінтех-індустрії, бізнес у банківському секторі зазнає більше змін, ніж будь-коли. Від COVID-19 до змін в очікуваннях, звичках та поведінці клієнтів – очевидно, що нові тенденції з'являються вже зараз.
Щоб допомогти вам якнайшвидше встигнути на цей потяг і бути в курсі останніх подій у банківській сфері, ми вибрали головні тренди, на які слід звернути увагу у 2023 році. Розберімо їх разом.
Джерело зображення:Unsplash
Перехід на цифрові канали
Все, що ми робимо сьогодні, стає все більш цифровим, щоб задовольнити потреби нового покоління клієнтів. Сучасні клієнти хочуть, щоб все робилося швидко і зручно, особливо коли мова йде про управління їхніми фінансами.
Саме тому вся банківська галузь переживає серйозну цифрову трансформацію. Це включає:
- створення мобільних додатків для особистого та бізнес-банкінгу
- запуск платформ онлайн-банкінгу
- інвестиції в чат-ботів
- пропонування цифрових та мобільних платежів
Це неминуче для будь-якого бізнесу в банківській галузі, який хоче залишатися актуальним і стояти пліч-о-пліч зі своїми конкурентами.
Хмарна міграція
Зміни, про які ми згадували, не зупиняться ні сьогодні, ні в найближчому майбутньому, якщо розглядати їх з цієї точки зору. Це означає, що банкам необхідно працювати над своєю масштабованістю – здатністю швидко і безперешкодно адаптуватися до змін.
Для цього банки переносять свої банківські системи та дані в хмару. Це дозволяє їм вносити зміни, впроваджувати нові інструменти, запускати нові сервіси тощо, не створюючи абсолютно нових систем та операційних планів.
Крім того, хмара дозволяє банкам співпрацювати з третіми сторонами та пропонувати своїм клієнтам різні додаткові опції.
Співпраця з Fintech
Індустрія Fintech серйозно підірвала традиційну банківську діяльність і створила загрозу для бізнесу в цьому секторі. Fintech-компанії впровадили інновації в типові способи управління вашими фінансами та запропонували опції, які ніколи раніше не пропонував ваш банк.
Вони почали використовувати:
- мобільні платежі
- однорангове кредитування
- робо-консультації
- персоналізовані послуги
- послуги для малозабезпечених верств населення
Це не залишає бізнесу в банківській галузі іншого виходу, як приєднатися до них і почати співпрацювати. Вони спільно працюють над пропозицією конкретних Fintech-продуктів або послуг через традиційні банківські канали, що виявляється виграшною комбінацією.
Використання штучного інтелекту (ШІ)
Штучний інтелект (ШІ) набрав серйозних обертів і став однією з провідних змін у багатьох галузях, включаючи банківську сферу. Компанії знаходять різні способи використання можливостей ШІ сотнями способів.
У банківській справі є кілька провідних секторів, в яких ШІ відіграє важливу роль. До них відносяться:
- виявлення шахрайства
- обслуговування клієнтів
- автоматизація
Простіше кажучи, ШІ використовується для аналізу мільйонів даних, щоб знайти лазівки, аномалії або дивну активність і таким чином виявити потенційне шахрайство.
Крім того, використання чат-ботів допомагає банкам надавати бездоганне обслуговування клієнтів у будь-який час і в будь-якому місці.
Нарешті, штучний інтелект використовується для автоматизації та усунення людської роботи над повторюваними завданнями, такими як введення даних. Замість цього штучний інтелект робить це за вас і звільняє час для вашої робочої сили, щоб зосередитися на чомусь іншому.
Покращення кібербезпеки
Оскільки технології швидко розвиваються, зростають і загрози кібербезпеки, які є серйозною проблемою для банківської галузі. Бізнесу необхідно адаптуватися до новітніх типів загроз, що виникають, і навчитися захищати своїх клієнтів.
Наразі бізнес працює над:
- побудовою архітектури нульової довіри для своїх клієнтів
- впровадженням хмарних інструментів безпеки для захисту даних, що там зберігаються в хмарах
- використання біометрії для автентифікації
- інвестиціями у кіберстрахування
Все це необхідно для того, щоб клієнти були задоволені і були впевнені, що їхні дані, особиста інформація, активи та фінанси повністю захищені.
Заключні думки
Банківська індустрія відрізняється від тієї, якою ми знали її ще кілька років тому. Очікується, що в найближчі кілька років вона зміниться ще більш радикально і, таким чином, змусить бізнес змінюватися та адаптуватися.
Ми познайомили вас з деякими з найважливіших тенденцій та прогнозів для банківської галузі. Сподіваємося, це допоможе вам визначити пріоритети на найближчий період і, за необхідності, реорганізувати свій бізнес.