Ланцюги постачання та логістика визначають, що саме ви купуєте і як швидко воно до вас потрапляє. Іншими словами, ці терміни є основними, якщо ми говоримо про торгівлю товарами чи послугами. На кожному етапі виробництва та реалізації продукції ланцюги постачання та логістика відіграє вагому роль. Водночас дані процеси швидко розвиваються через ряд проблем та технологічні досягнення що з'являються.
У цій статті ви дізнаєтеся про головні тенденції ланцюгів постачання та логістики у 2022 році.
Економіка спільного використання
Порушення в роботі підприємств та ринків змусили компанії перейти до економіки спільного використання. Ця фінансова структура дозволяє логістичним компаніям спільно використовувати ресурси, включаючи дані, працівників та активи. Це полегшує роботу компаніям в умовах disruptive бізнес-системи. Аналогічним чином, постачальникам та транспортним компаніям буде вигідно співпрацювати, ніж працювати поодинці. Зрештою, клієнти отримують більше можливостей при виборі постачальника товарів.
Модель, орієнтована на клієнта
Порушення, спричинені пандемією 2020 року докорінно змінили методи роботи бізнесу. Вони також змінили поведінку клієнтів. Як наслідок, багатьом компаніям довелося переглянути способи взаємодії зі своїми клієнтами. Більшість компаній вирішують змінити свою бізнес-модель орієнтуючись на клієнта. Це дає підприємству більше можливостей для надання високоякісних послуг з постачання товарів своїм клієнтам.
Децентралізація за допомогою блокчейн
Централізований підхід до управління бізнесом використовувався завжди. В цей час компанії та інші фінансові установи використовують блокчейн- технологію. Цей тип технології дозволяє підприємству децентралізувати безпеку. Крім того, вона приносить користь бізнесу внаслідок:
-
підвищення довіри клієнтів;
-
зниження витрат;
-
підвищення видимості процесів;
-
підвищення швидкості обробки даних.
Крім того, використання технології блокчейн дозволяє підприємствам впроваджувати нові бізнес-моделі, які збільшують лояльність до клієнтів.
Штучний інтелект та автоматизація
Автоматизація існує вже давно. Однак, деякі компанії покладаються на автоматизацію інтелекту. Так само штучний інтелект (ШІ) швидко поширюється в кількох секторах економіки. Прийняття цих технологій у бізнесі пояснюється перевагами, які вони приносять. Зокрема, щоб допомогти підприємствам подолати проблеми, пов’язані з пандемією COVID-19, було розроблено кілька автоматизованих логістичних систем на основі штучного інтелекту. Правила, обмеження та дефіцит персоналу змусили компанії, що займаються ланцюгами постачання та логістикою, використовувати дані стратегії при постачанні товарів кінцевим споживачам.
Деякі аспекти ланцюга постачання можна автоматизувати за допомогою робототехніки. Результатом впровадження цих змін є прискорення доставлення та зниження затрат зменшенням витрат на оплату праці.
Якщо говорити про автоматизацію, то деякі роздрібні компанії покладалися на безпілотні транспортні засоби для надання основних послуг людям. Ці технології охоплюють дронів, автономних роботів та подібні системи.
Підсумок
Індустрія ланцюгів постачання та логістики швидко змінюється. В основі цих змін лежить декілька основних тенденцій. Зокрема, порушення в ланцюгах постачання змусили кілька підприємств перейти на економіку спільного використання. Крім того, більшість компаній запровадили бізнес-модель, орієнтовану на роботу з клієнтами, для підвищення продажів.
Деякі компанії використовують блокчейн, щоб покращити структуру свого бізнесу. Також, штучний інтелект та автоматизація все частіше відіграють центральну роль у галузі ланцюгів постачання.