Плануєте запустити власний вебсайт, застосунок чи інший вебпроєкт?
Перший крок - обрати компанію, що займатиметься безпосередньо розробкою. Наступний етап проєкту - дослідження проблеми. І для створення якісного продукту вам необхідно тісно співпрацювати з розробниками та дизайнерами вже на етапі дослідження.
Не знаєте, що це таке? Або навіщо вам взагалі потрібно проводити дослідження?
У сьогоднішньому пості ми відповімо на ці запитання простими словами. Крім того, порадимо, як організувати роботу так, щоб ваш вебпроєкт завершився успішно.
Що таке етап дослідження?
Етап дослідження - це перший крок у веброзробці, на якому вам необхідно зібрати інформацію та проаналізувати, як ваш продукт зможе задовольнити потреби цільової аудиторії.
На цьому етапі проєктній команді необхідно:
- Вивчити результати досліджень аудиторії
- Визначити проблеми та потреби клієнтів
- Обговорити необхідну функціональність та прописати технічні вимоги
- Знайти найкращі рішення для кожної з проблем користувачів.
Етап дослідження є одним за найбільш напружених та трудомістких, оскільки в ньому беруть участь усі зацікавлені сторони проєкту - власники бізнесу, команда маркетологів тощо. Проте ці зусилля є виправданими, оскільки “погано прописані вимоги” є основною причиною того, чому технічні проєкти не злітають.
Джерело: Statista
Інколи у бізнесу немає ресурсів для самостійного дослідження користувачів та ринку. Для виконання цих завдань вони звертаються до компаній, що займаються веброзробкою та пропонують послуги з проведення досліджень. Для малого бізнесу та стартапів ця пропозиція є не лише економічно вигідною, але також дає можливість отримати експертну оцінку своїх починань.
Чому етап дослідження є важливим?
Тож, розберімось, чому етап дослідження є необхідним для успішної веброзробки та роботи над дизайном проєктів.
- Уникнення непорозумінь
На етапі дослідження всі члени команди повинні зібратись для обговорення проєкту. Власники бізнесу, менеджери з маркетингу, веброзробники, тестувальники користувацького досвіду - всі повинні дійти спільного знаменника.
Обговорюючи питання ще на етапі дослідження, ви зменшуєте ризик подальших непорозумінь, що можуть дорого коштувати. Наприклад, участь у процесі визначення комерційних умов роботи може допомогти розробникам краще зрозуміти потреби користувачів.
-
Економія
Розуміння цілей та потреб користувачів є основною метою етапу дослідження. Спільна робота веброзробників та маркетологів підвищує шанси на створення продукту, який справді може зацікавити клієнтів.
Так, маркетологи можуть допомогти розробникам створити функціональності, в яких зацікавлений цільовий користувач продукту. І навпаки, розробники можуть запропонувати декілька варіантів, як можна спростити ту чи іншу функціональність.
Зрештою, команда повинна спільно визначити конкретні цілі. Це допоможе заощадити кошти у довгостроковій перспективі.
- Прогноз кінцевого результату
Як замовник ви отримаєте можливість переглянути та відхилити або затвердити кожну окрему деталь проєкту. Коли саме це можна буде зробити, яким є кінцевий продукт, прогнозований бюджет проєкту та можливі зміни - всю цю інформацію вам нададуть розробники.
Такий підхід дозволить зрозуміти, чого очікувати від проєкту. Оскільки 55% проєктів з веброзробки провалюються через велику кількість вимог, що постійно змінюються, планування кожної деталі має вирішальне значення.
Звичайно, деякі зміни можуть трапитись в процесі роботи, але ви будете набагато більш підготовленими як питаннях власних очікувань та бюджету.
-
Залучення клієнтів
Створення карти користувача - це визначення "маршруту" клієнта вебсайтом чи застосунком, включно з моментом оформлення замовлення. Такий маршрут є основним завданням етапу дослідження і загалом є надзвичайно важливим для успіху продукту.
Розгляньмо приклад аналізу взаємодії клієнта з продуктом.
Припустимо, ви розробляєте додаток SaaS (програмне забезпечення як послуга). Маршрут потенційного користувача вашого застосунку може виглядати так:
Пошук Google> Сторінка реєстрації для отримання безкоштовного пробного періоду> Створення облікового запису> Огляд продукту> Оплата та отримання преміумдоступу
Кожен з цих кроків - звичайно, крім Google - це певна сторінка у вашому додатку. Планування всіх сторінок з урахуванням маршруту користувача допоможе клієнтам швидше знаходити потрібну інформацію.
З теми: Why Your Business Needs a Mobile App in 2020
-
Аналіз конкурентів
Аналіз конкурентів на етапі дослідження виконує дві важливі функції. По-перше, він дозволяє одразу визначити та запозичити найкращі підходи. По-друге, так, ви зможете виявити слабкі сторони конкурентів та запропонувати клієнтам альтернативні рішення.
Розгляньмо дуже поверховий приклад аналізу конкурентів, аби ви могли отримати уявлення, про що йдеться. Маємо інформацію з вебсайту туристичних агенцій. Біля назви компаній перелічені сильні сторони кожного бізнесу.
- Конкурент №1 [Лондон, Великобританія]: інструмент планування подорожей, онлайн-покупка квитків, особисті рахунки, вбудований пошук готелів та бронювання
- Конкурент No2 [Лондон, Великобританія]: карта готелів, інструмент для пошуку таксі, карта громадського транспорту
- Конкурент №3 [Ліверпуль, Великобританія]: функція запам'ятовування улюблених місць, пошук готелів та функція оплати онлайн.
Порівнюючи та аналізуючи кожну важливу характеристику конкурентів ще на етапі дослідження, ви зможете провести мозковий штурм та знайти способи створити кращий продукт. Окрім функцій застосунку чи вебсайту, вам слід також дослідити маркетингові канали та стратегії інших компаній на ринку.
Фінальну версію аналізу конкурентів можна оформити у вигляді електронної таблиці Google. Такий формат є досить зручним, оскільки дозволяє поділитись документом з усіма зацікавленими сторонами та дозволить усім охочим внести додаткову інформацію.
- Прототипування
Ваша команда веброзробників може також створити прототипи майбутнього продукту. Тут не обов'язково пропрацьовувати кожну деталь, достатньо створити модель, що дозволить проаналізувати користувацький досвід.
Сьогодні засоби прототипування дозволяють розробляти моделі дуже швидко, тому цей крок також варто зробити частиною етапу дослідження. Такі прототипи, як моделі вебсайтів, допоможуть як розробникам, так і власникам бізнесу зрозуміти, як створити більш якісний продукт.
З теми: The Importance of Prototyping for the Project
Наостанок
Етап дослідження - це необхідна стадія роботи над будь-яким проєктом, яка дозволяє уникнути зайвих витрат. Обговорення кожної деталі проєкту дозволить правильно визначити проблеми користувачів та відповідно цілі роботи.
Ось, що ви маєте отримати наприкінці етапу дослідження:
- Список системних вимог (функціональність, архітектура та технологічна база розробки)
- Маршрут пересування клієнтів
- Прототипи інтерфейсу та функціоналу продукту
- План розробки продукту з мінімальним функціоналом та кошториси бюджету
- Дорожня карта проєкту: строки виконання та етапи.
Наявність цієї інформації дозволить вам поставити чіткі цілі та визначитись з баченням майбутнього проєкту. Ось чому жодна велика компанія не переходить до веброзробки та дизайну без етапу дослідження.