Наше суспільство перебуває в постійному русі в області охорони здоров’я, корпоративної та ІТ індустрії. Фінансовий сектор також не відстає від цієї тенденції. В епоху COVID-19 раціональні банківські рішення стали актуальними як ніколи.
Це спонукало стартапи, банки та постачальників фінансових послуг знову винайти велосипед та застосувати нові тенденції до існуючих бізнес-моделей. Як саме розвивалась та вдосконалювалась індустрія фінансових послуг протягом 2021 року, і що чекає в майбутньому послуги, на які ми всі покладаємося?
1. Роботизована автоматизація процесів (RPA) в обслуговуванні клієнтів
Повільно, але впевнено, все більше і більше постачальників фінансових послуг покладаються на технологію RPA для ефективної обробки даних. Оскільки їх клієнтська база з роками швидко збільшується, банки почали використовувати автоматизацію та штучний інтелект в якості рішення для обробки генерованих ними даних.
У свою чергу, RPA дозволила фінансовим фірмам та банкам запровадити більш ефективні процеси залучення клієнтів, перевірку особистості, аналіз даних, а також процеси забезпечення відповідності для повторюваних завдань. Це призвело до заощадження часу професіоналів фінансової галузі і тепер вони можуть звернути свою увагу на самих клієнтів. Час покаже, чи буде автоматизація роботизованих процесів невід’ємною частиною банківської справи у 2022 році та далі.
2. Постійна залежність від технологій Blockchain
Оскільки люди починають переїжджати за кордон та створювати кілька банківських рахунків у різних країнах, потреба в технології blockchain зростає як ніколи. Хоча blockchain почав своє життя як засіб для відстеження криптовалютних транзакцій, зараз він став важливою частиною сучасної банківської справи. Фінансові установи використовують технологію blockchain для відстеження даних своїх клієнтів, проведення поглибленого аналізу даних та підвищення безпеки своїх активів. Незважаючи на те, що високорозвинені країни прийняли blockchain в якості стандарту, знадобиться деякий час, щоб технологія вкорінилась у всьому світі. Це тягне за собою безліч інших питань, таких як державне та податкове регулювання, які потрібно буде розглядати в кожній країні окремо.
3. Розширене застосування біометричної ідентифікації
Біометрична ідентифікація широко використовується в смартфонах протягом багатьох років. У 2021 році ми відчули набагато ширше застосування біометричної ідентифікації у фінансових послугах та банківській справі. Тепер клієнти можуть використовувати свої відбитки пальців або сканувати свою сітківку ока замість PIN-кодів та паролів. Хоча в деяких частинах світу це може здатися науково-фантастичною концепцією, технологія вже впроваджена в Google Pay, Apple та Tencent. Це зробить банківські операції набагато безпечнішими, ніж будь-коли раніше. Навіть якщо хтось вкраде кредитну або дебетову картку, він не зможе отримати доступ до коштів особи без належної біометричної авторизації. Сподіваємося, що ця технологія незабаром набуде широкого поширення, хоча, враховуючи потребу в спеціальному обладнанні для ідентифікації, до її масштабного розповсюдження ще далеко.
4. Подальший розвиток моделей безконтактних та безкарткових транзакцій
У той час як технологія біометричної ідентифікації продовжує свій швидкий розвиток, нові інновації знаходять своє застосування у безконтактних та безкарткових транзакціях. Зараз люди можуть повністю оплачувати будь-які послуги використовуючи банківські програми для своїх смартфонів. Людям більше не потрібно мати при собі фізичні картки для покупки товарів чи послуг.
Це нівелює шахрайські використання банківських рахунків. Однак слід зазначити, що для здійснення покупок людям все одно потрібно мати свої смартфони та стабільне інтернет-з’єднання. Це невелика невідповідність загалом позитивної тенденції. Кінцевою метою цієї тенденції є ліквідація фізичних методів оплати, але нам доведеться почекати та подивитися, що нас чекає в майбутньому.
5. Широка доступність програм страхування Digital-First
З широким розповсюдженням смартфонів та планшетів фінансові установи почали продавати своїм клієнтам програми страхування лише в цифровому форматі. Незалежно від того, вирушаєте ви за кордон чи хочете швидко отримати страховку для свого автомобіля чи будинку, тепер ви можете зробити це через Інтернет.
Це розширило рівень персоналізації страхових компаній, які тепер здатні задовольнити запити значно ширшої аудиторії. Незалежно від того, чи потрібна вам медична, автомобільна чи туристична страховка, компанії будуть готові надати вам її без відвідування місцевих офісів. Це ще більше спростило обробку даних та підключення клієнтів до фінансових установ по всьому світу.
Нові сміливі напрямки для фінансової індустрії (висновок)
Інновації, які виникли в фінансовій галузі у 2021 році, є лише верхівкою айсберга, коли мова йде про цифровізацію та повне переосмислення банківської діяльності. Банкам, клієнтам та урядам доведеться пройти через кардинальні змін, щоб пристосуватися до нових революційних технологій, які прокладають собі шлях у фінансовий сектор.
Ніхто не може з упевненістю сказати, яке майбутнє чекає на індустрію фінансових послуг. Нам залишається тільки сподіватися, що всі нові інновації, які з’являться на нашому шляху, зроблять наше життя легшим, швидшим та безпечнішим.