Туристична індустрія зазнає кардинальних змін внаслідок COVID-19, який різко вплинув на глобальні подорожі у 2020 році. Пандемія змогла довести той факт, що туристична індустрія була далекою від оптимального стану, коли мова зайшла про цифрові інновації.
Світові подорожі зупинилися, а дані показують, що ВВП у сфері подорожей та туризму у 2020 році скоротився на 49,1% у порівнянні з 2019 роком. Згідно з дослідженнями, 97% авіакомпаній взяли на себе зобов’язання щодо R&D (Research and Development) програм, результати яких очікуються до кінця 2023 року. Які цифрові тенденції вийшли на перший план розвитку після глобальної пандемії та яку користь ми з них отримаємо?
1. Тури з віртуальної реальності для бронювання
Навіть всупереч COVID-19 та соціальне дистанціювання, бронювання номерів за кордоном завжди було непростою справою. Віртуальна реальність (VR) ̶ це нова технологія, мета якої ̶ зробити різні аспекти життя більш комфортними в майбутньому.
Після 2020 року багато власників готелів та постачальники послуг бронювання вирішили реалізувати VR-тури для майбутніх гостей. Вони дозволяють людям уважно роздивитись нерухомість, яку вони хочуть орендувати, перш ніж взяти на себе зобов’язання. Цифрові тенденції у сфері VR-турів тепер поширюються на популярні пам’ятки, визначні місця, парки та атракціони, які переконують людей відправитися в подорож.
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=JBXb16k_8g0
2. Безконтактні та безготівкові варіанти оплати
Соціальне дистанціювання познайомило нас ще з одним цікавим аспектом подорожей у вигляді безконтактних та безготівкових способів оплати, які стали звичним явищем. У більшості країн світу готівка поступово виходить з обігу. Тепер вам не потрібно купувати купюри місцевої валюти та носити гроші з собою. Все, що вам потрібно, ̶ це спеціальний банківський додаток або ваша надійна кредитна картка. Це виключає ризик крадіжки грошей, а також гарантує, що тільки ви можете використовувати свої цифрові канали платежів. Agitate ̶ це компанія, яка нещодавно впровадила рішення для безкарткових платежів та дозволила мандрівникам безпечно оплачувати свої витрати без ризику крадіжки.
Такі методи безпеки, як двофакторна аутентифікація та підтвердження електронною поштою в додаток до особистих PIN-кодів або ідентифікація за відбитками пальців, зробили шахрайство досить складним. Ця тенденція буде продовжувати свій розвиток, і ми з нетерпінням очікуємо, що вона найближчим часом змінить наші уявлення про подорожі за кордон.
3. Медичні огляди перед посадкою в літак
Вакцинація проти COVID-19 стала актуальною темою, незалежно від того, де ви живете. Авіакомпанії та служби прикордонного контролю взяли це до уваги та прагнуть зробити подорожі як більш комфортними. Одним із лідерів впровадження цієї цифрової тенденції є авіакомпанія Etihad Airways, яка активно розвиває технологію медичного контролю.
Їхні сканери в аеропорту оснащені моніторами серцевого ритму, датчиками температури та засобами аналізу дихання. Незважаючи на те, що вибір медичних перевірок пов’язаний з COVID-19, технологія знаходиться в активному розвитку та незабаром вона буде розширюватися. Такі типи сканерів забезпечують дотримання здоров’я та безпеку кожної людини, особливо при подорожах за кордон.
4. Чат-боти, розроблені як віртуальні туристичні агенти
Алгоритми чат-ботів ні в якому разі не є новинкою в цифровій індустрії. Однак модернізація їх як віртуальних туристичних агентів для потенційних мандрівників ̶ це нещодавнє нововведення. Авіакомпанії, постачальники послуг бронювання та власники готелів почали впроваджувати штучний інтелект чат-ботів на свої вебсайти.
Ці чат-боти створені для того, щоб зробити подорожі людей максимально безтурботними. Норвезька компанія Avinor перевершила багато інших туристичних компаній, забезпечивши у своїх аеропортах повністю безконтактне самообслуговування. Це дозволяє мандрівникам пройти весь процес від реєстрації до посадки, не торкаючись ні до чого фізично. У парі з розумними помічниками зі штучним інтелектом такі системи мають на меті вирішити не лише питання соціального дистанціювання, а й полегшити безпечність подорожей для всіх.
5. Роботи-помічники
Це лише питання часу, коли реальні роботи візьмуть на себе частину робочого процесу, пов’язану з розміщенням пасажирів. Роботи-помічники з перевезення багажу стали звичним явищем у багатьох популярних місцях відпочинку та готелях по всьому світу. У деяких випадках їх застосування поширюється на прибирання номерів, що зменшує потребу в реальному персоналі.
Це позитивна цифрова тенденція щодо соціального дистанціювання, оскільки мандрівники не будуть без необхідності мати справу з персоналом готелю. З іншого боку, деякий відсоток людей може втратити роботу через роботів, які їх замінять. Роботи також знайшли своє місце у подорожах та перевірці багажу, при цьому людський фактор відходить на другий план, коли мова йде про винятки та складні питання в обслуговуванні.
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=bsXRfZPo3Mw
6. Гіди доповненої реальності
Доповнена реальність (AR) стала взаємопов'язаною з VR в тому, що вона може надати користувачам. Уряди та туристичні організації по всьому світу запланували створити у своїх містах екскурсії з AR-гідами. Це означає, що ви можете отримати індивідуальний AR-тур по будь-яким пам’яткам, які б ви хотіли відвідати, в той чи інший час на свій розсуд.
Це усуває необхідність в фізичних екскурсоводах та робить поодинокі подорожі більш життєздатними. Наприклад, вам навіть не потрібно говорити німецькою, французькою чи іспанською мовами, оскільки ці програми мають варіанти перекладу та локалізації. Все, що вам потрібно ̶ це смартфон і доступ до Інтернету, щоб розпочати знайомство з AR. Технологія AR дуже універсальна та може бути використана для екскурсій по музеях чи інших заходах, що забезпечують певний рівень взаємодії з мандрівниками.
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=7vZWAfXkoDo
Цифрові тенденції на горизонті подорожей (висновок)
Незалежно від того, чи ви завзятий мандрівник чи професіонал туристичної галузі, незабаром вас чекають численні цифрові зміни. Після того, як COVID-19 вщухне, туристична індустрія ніколи не буде тодішньою, оскільки ці цифрові тенденції не змусять себе чекати.
На горизонті ̶ численні цифрові інновації, в центрі яких ̶ технології VR та AR. Міжнародні подорожі чекає світле майбутнє, і все, що ми можемо зробити, це трохи потерпіти, щоб все повернулося на свої місця.