Обов’язки середньостатистичного керівника проєкту (КП) постійно змінюються. Крім навиків визначення вразливих точок своєї команди та делегування завдань, він також повинен знати, як допомогти команді, коли з’являються складні ситуації.
7 дієвих порад для керівників проєктів
Управління проєктами – це мистецтво перетворювати необроблені ресурси та робочу силу в цінні продукти, послуги та контент для ваших клієнтів. Оманливо легко стати жертвою поганого управління, якщо ви не приділяєте уваги тому, як ваша команда справляється з робочим процесом, який ви їй доручили. Давайте обговоримо кілька практичних, дієвих порад для керівників, які шукають способи НЕ провалити свої проєкти.
1. Окресліть свій кінцевий продукт
Знаючи, як має виглядати ваш кінцевий продукт, вам буде легше направляти вашу команду до цієї мети. Керування проєктом без чіткого уявлення про те, що саме ви повинні розробити, нічим хорошим не закінчиться. Хоча це і чудовий спосіб тренування та згуртовування вашої команди, але це поганий спосіб для початку роботу над проєктом. Проконсультуйтеся зі своїми інвесторами, керівниками та будь-якими іншими зацікавленими сторонами щодо кінцевого продукту та донесіть цю мету своїй команді. Усі повинні бути на одній хвилі з вашими цілями, щоб якість кінцевого продукту не постраждала.
2. Розбийте свій проєкт на етапи
Управління багаторічними проєктами може бути дуже напруженим, якщо ви не бачите цілі в близькій перспективі. Ось чому краще розбити великі проєкти на більш керовані етапи. Ви можете створювати етапи для своєї команди щомісяця, щоб дати їй відчуття прогресу та руху вперед. Це буде мотивувати кожного в розумінні того, що його праця приносить плоди та веде до чогось грандіозного.
3. Не будьте мікроменеджером
Ваш проєкт буде успішним тільки в тому випадку, якщо люди, якими ви керуєте, будуть задоволені вашим управлінням. Незалежно від того, керуєте ви командою старших розробників чи молодших стажерів, важливо проявляти самоорганізацію. Не будьте мікроменеджером та дозвольте членам вашої команди мати свободу у підході до своїх завдань. Поки кожен залишається в межах своїх обов’язків (посадової інструкції), вам не потрібно втручатися. Обмежте ваше втручання командними зустрічами та втручайтеся лише тоді, коли вас про це прямо просять. Цим ви заслужите довіру та лояльність вашої команди.
4. Забезпечте свою команду правильним набором інструментів
Бути керівником проекту означає, що вам потрібно управляти інструментами та сервісами, які ваша команда використовує для співпраці. На щастя, існує багато чудових платформ для управління проєктами. Ви можете обрати один із наступних інструментів в залежності від масштабу вашої команди та проєкту, над яким ви працюєте:
- Trello
- Asana
- Monday
- Slack
- Zoho Projects
Порадьтеся з членами вашої команди, чи використовували вони деякі з цих інструментів раніше, щоб полегшити процес адаптації. Щоб тримати все під контролем зосередьте свій робочий процес та командну роботу в одному з цих інструментів та не покладайтесь на програми для обміну миттєвими повідомленнями або електронну пошту.
5. Застосовуйте різні стилі управління в залежності від потреб проєкту
Залежно від проєкту, над яким ви працюєте, вам доведеться коригувати свій підхід до управління командою та робочим процесом. Деякі проєкти будуть більш технічними, ніж інші, з коротшими термінами або більш обмеженим бюджетом. Ваші навички керівника допоможуть визначити, який із наведених нижче стилів управління варто використати в той чи інший момент:
- Scrum
- Kanban
- Agile
- Waterfall
- Lean
Знову ж таки, краще врахувати думки та відгуки вашої команди з цього приводу. Досвідчені члени команди швидше за все працювали під КП, які використовували деякі з цих стилів управління. Знайдіть той, який найкраще підходить для вашого поточного проєкту, команди та об’єму роботи, і у вас не виникне проблем із досягненням ваших цілей.
6. Шукайте онлайн-курси по КП, щоб розширити свої навички
Завжди є щось більше, що ви можете зробити для розвитку своїх навичок та досвіду як керівника проєкту. Існує безліч способів розширити свої знання про те, як керувати командою та вести інших до успіху. Ознайомтесь з цими платформами, коли у вас є вільний час:
- LinkedIn Learning
- Udemy
- Coursera
- Alison
Ці платформи можуть допомогти вам пізніше отримати сертифікат Project Management Professional (PMP). Постійно вивчайте управління проєктами, щоб ви могли надати своїй команді та клієнтам додаткову цінність.
7. Розділяйте успіх свого проєкту – не привласнюйте заслугу
Найкращий спосіб стати керівником проєкту, з яким ваша команда із задоволенням знову буде працювати, — це розділити їх успіх. Щоразу, коли вашій команді вдається створити чудові продукти або контент, ви повинні розповісти про це своїм керівникам та клієнтам. Їхній успіх – це ваш успіх і навпаки. Проєкти – це командна робота, і кожен учасник проєкту зацікавлений у його остаточному вигляді. Не віднімайте у них успіху та не звинувачуйте їх у невдачах. Намагайтеся бути об’єктивними та професійними, коли співпрацюєте з іншими, і вони з радістю працюватимуть з вами в майбутньому.
Підведення підсумків
Як керівник проєкту, основна відповідальність лежить на вас. Тільки ви відповідаєте за те, щоб поручений проєкт був виконаний вчасно та в рамках бюджетних норм. Найкращий спосіб зробити це – уникати помилок початківців і надати своїй команді практичну та об’єктивну роботу, які потрібно виконати. Незалежно від того, чи ви досвідчений керівник проєкту чи початківець, ці поради безсумнівно покращать ваш наступний проєкт. Використовуйте їх як довідник на будь-якому етапі розробки проєкту або коли вам необхідно зрозуміти, що може бути не так з вашими поточними методами планування.