Коли діло доходить до проєктування та розробки програмного забезпечення, все змінюється з блискавичною швидкістю. За один рік ви впроваджуєте нову технологію та використовуєте її для організації процесів у вашій компанії або продаєте її. На наступний рік ця технологія вже застаріла, з’являється щось нове, краще та більш ефективне. Це відбувається тому, що індустрія розробки програмного забезпечення розвивається швидко та прогресивно. Але що це означає для компаній, які спеціалізуються на цифрових послугах, операціях та спілкуванні з клієнтами?
Річ у тому, що цим компаніям завжди потрібно думати на крок вперед. Тенденції, які зараз знаходяться в центрі уваги, наступного дня можуть бути вже застарілими і їх доведеться замінити чимось іншим. Це означає, що ви не можете дотримуватись лише того, що є найкращим програмним забезпеченням чи технологічною тенденцією на цю мить. Ви також повинні знати про тенденції, які виникають та розвиваються. Таким чином, ви зможете краще передбачити свої майбутні кроки та будувати плани, як випередити своїх конкурентів.
Ось чому ми перерахували 8 найбільших тенденцій розвитку корпоративного програмного забезпечення на 2021 рік, про які необхідно знати кожній компанії та спробувати впровадити їх.
1. Прорив у розвитку Інтелекту речей
Ви знаєте, що Інтернет речей присутній у нашому повсякденному житті майже постійно. Кожен, від викладача англійської мови з маленького містечка до власника міжнародної компанії, використовує розумні пристрої, щоб полегшити виконання своїх повсякденних справ або професійних завдань.
Це означає, що ми вже звикли до підключеної техніки, розумних систем безпеки та пристроїв з голосовим управлінням. Але зараз зростає нова тенденція, і вона поєднує дві потужні складові:
-
штучний інтелект
-
Інтернет речей
Ця нова тенденція передбачає появу зовсім нового покоління розумних пристроїв та автоматизованих дій, які ми зможемо виконувати, коли ця тенденція буде у самому розпалі. Це вплине на всі галузі та змусить компанії з розробки програмного забезпечення:
-
розробляти код для нових пристроїв Інтелект речей
-
дізнаватися про нові потреби та очікування своїх клієнтів
-
адаптуватися до абсолютно нового середовища
Отже, ось лише кілька прикладів того, де ми зможемо побачити, як використовується Інтелект речей та зрозуміти принцип його роботи:
-
інтелектуальна роздрібна торгівля
Інтелектуальні системи роздрібної торгівлі нового покоління зможуть використовувати систему розпізнавання облич для кожної людини, яка приходить до їхнього магазину. Після швидкого аналізу вони зможуть зібрати дані про вік, стать, покупки, інтереси та вподобання цієї людини. Через деякий час база даних допоможе власникам магазинів проаналізувати свою цільову аудиторію та прийняти рішення про те, як керувати продажами, розміщенням продуктів та взаємодією з клієнтами.
-
розумні автомобілі
Автомобільна промисловість буде використовувати Інтелект речей для створення автомобілів, які зможуть не тільки відстежувати поведінку водія, зменшувати витрати на паливо та орієнтуватися на дорозі, а й включати самостійне водіння та виконання повсякденних задач на ходу, без допомоги рук.
-
поліпшення охорони здоров'я
Нове покоління розумних медичних приладів може допомогти лікарям, цілодобово стежити за станом здоров’я пацієнтів, аналізувати зміни та надсилати сповіщення, коли це необхідно.
Це лише верхівка айсберга, оскільки потенціал та потужність Інтелекту речей зростає і до кінця 2021 року стане ще сильніше.
2. Штучний інтелект продовжує завойовувати
Згідно зі статистикою, збільшення використання штучного інтелекту в бізнесі у 2021 році призведе до збільшення вартості бізнесу на 2,9 трлн доларів та підвищенню продуктивності праці на 6,2 млрд годин. Це означає, що штучний інтелект нікуди не дінеться, і підприємствам потрібно продовжувати працювати над використанням усіх його можливостей ̶ від машинного навчання до обробки природної мови.
Штучний інтелект продовжить змінювати всі сфери нашого життя:
-
освіта
-
охорона здоров'я
-
розваги
-
логістика
-
тощо.
Ця тенденція в розвитку програмного забезпечення продовжуватиме домінувати на світовому ринку та змушувати підприємства використовувати її для розробки нових інструментів, рішень та послуг, які очікують побачити їхні клієнти та партнери. Без інновацій та творчих здібностей у сфері штучного інтелекту у підприємств можуть виникнути серйозні проблеми щодо збереження конкурентоспроможності та утримання своїх клієнтів.
3. Поява прогресивних веб-додатків (PWA)
Поєднуючи веб-сторінку та мобільний додаток, ви отримуєте прогресивний веб-додаток (PWA). І хоча PWA існують достатньо довго, до кінця 2021 року вони досягнуть ще більших висот. Отже, що ж таке PWA?
Простіше кажучи, PWA ̶ це програмне забезпечення, що надається веб-сайтом, але працює як самостійний додаток. Це означає, що PWA:
-
має крос-платформне використання
-
не потребує магазинів додатків в якості посередників
-
може надсилати push-сповіщення
-
може працювати в автономному режимі
Для компаній та бізнесу це означає більше можливостей звернутись до клієнтів у будь-який час та в будь-якому місці. Їх веб-сайти стають більш доступними та простішими у використанні, що полегшує налагодження міцнішого зв’язку зі своїми клієнтами.
Не дивно, що систему PWA використовують Pinterest, Twitter, Forbes, Trivago та багато інших популярних брендів, які скористались можливістю покращити ефективність свого бізнесу та запропонувати більше, ніж конкурентний бренд.
4. Кібербезпека стає головним пріоритетом
Кібербезпека завжди була важливим сегментом внутрішнього функціонування компаній, але у 2021 році вона набуває все більшого значення.
Пандемія COVID-19 призвела до різкого та раптового переходу до цифрового середовища. Оскільки все більше операцій проводиться в Інтернеті та в цифровому форматі, у хакерів і кіберзлочинців з'являється набагато більше можливостей для проведення кібератак, витоку даних та впровадження шкідливих програм.
Це означає, що кібербезпека стає головним пріоритетом у 2021 році. Ось чому підприємствам необхідно:
-
переглянути свою стратегію кібербезпеки
-
повторно перевірити та оцінити свій захист від нових шкідливих програм та нових типів атак
-
впроваджувати останні тенденції та системи безпеки
Це серйозне завдання для тих, хто займається кібербезпекою, а також для компаній, які потребують поліпшення захисту.
5. Доповнена, віртуальна та змішана реальність користуються попитом
Ще одна зміна, яку нам принесла пандемія, ̶ це збільшення потреби в імерсивному досвіді, такому як доповнена, віртуальна та змішана реальність. Ось що означає кожен із них:
-
Доповнена реальність (AR)
Навколишнє середовище в реальному житті покращується за допомогою комп'ютерних зображень, звуків, інформації та об’єктів.
-
Віртуальна реальність (VR)
Згенероване комп’ютером середовище, яке створює імітований образ і виводить користувачів за межі реального світу, в якому вони знаходяться.
-
Змішана реальність (MR)
Поєднання фізичного та цифрового світу, в якому реальні об’єкти та об’єкти, створені цифровим способом, разом створюють нове середовище.
Усі три форми імерсивного досвіду наразі зростають і їх можна побачити у різних галузях:
-
освіта: VR для навчання, тренінгів та забезпечення «практичного» досвіду без фізичної присутності студентів та слухачів
-
продажі: люди можуть нанести макіяж у цифровому форматі або побачити, як виглядатиме новий предмет меблів у їхніх квартирах, що дозволяє їм приймати кращі рішення щодо покупок
-
туризм: віртуальні тури стали порятунком для людей, під час пандемії, але вони залишаться навіть коли пандемія закінчиться
Очевидно, що імерсивний досвід зростає та потребує вашої уваги у 2021 році.
6. Платформи розробки з низьким кодом розвиваються
Типовий досвід кодування не буде таким затребуваним у 2021 році, як це було раніше, завдяки появі платформ розробки з низьким кодом (LCDP). Ці платформи дозволяють людям з недостатнім або мінімальним досвідом кодування втілити свої ідеї програмного забезпечення в реальність.
Це серйозний крок вперед в індустрії розробки програмного забезпечення та зміни, до яких деякі розробники ставляться скептично.
Але це не означає, що сучасні розробники будуть людьми, які взагалі не матимуть уявлення в області розробки. Це означає, що підприємства та розробники можуть використовувати LCDP для:
-
прискорення процесу розробки
-
автоматизації більш простих завдань
-
зосередження на більш складних завданнях
Це може заощадити час та бути корисним для всіх ̶ як для новачків так і для досвідчених розробників.
7. Вплив 5G на бізнес
Ще одна зміна, яку ми побачимо у 2021 році, ̶ це вплив технології 5G на бізнес та повсякденне життя людей по всьому світу. Вона ідеально поєднується з іншим тенденціям, оскільки стає необхідною для забезпечення Інтелекту речей, імерсивного досвіду та покращеної кібербезпеки.
Це пояснюється потужністю та потенціалом, який приносить нам технологія 5G:
-
високошвидкісний бездротовий Інтернет
-
доступ до Інтернету у більш віддалених місцях
-
підвищена безпека даних
-
більш творчий та цікавий для користувачів контент
-
покращена продуктивність додатків
-
покращений збір та аналіз даних
Очевидно, що 5G ̶ це тенденція, за якою всі ми повинні стежити у 2021 році та надалі, щоб мати можливість використовувати всі дивовижні можливості, які вона надає.
8. Вартість обслуговування хмар як функція допасованості
Нарешті, остання тенденція в нашому списку стосується управління фінансами та моніторингу витрат на обслуговування ваших послуг. “Вартість обслуговування як функція допасованості архітектури” ̶ це метод, який передбачає наступне:
-
постійний контроль вартості продукції
-
зосередження на тому, скільки коштує обслуговування та експлуатація
-
порівняння їх з цінністю, яку забезпечує продукт
-
відстеження динамічного характеру архітектури
Це допоможе вам та вашим командам оцінити витрати та відстежувати зміни. Як тільки ви помітите відхилення або щось, що відходить від вашого початкового бюджету, ви можете внести зміни, такі як зміна архітектури та пошук інших рішень.
Підведення підсумків
Нові тенденції в галузі розробки програмного забезпечення 2021 року, які ми перерахували вище, знову змінюють бізнес-потреби, цілі та завдання компаній по всьому світу. Хоча всі тенденції однаково важливі, не всі вони однаково вплинуть на ваш бізнес.
Подумайте, наскільки ваш бізнес вписується в цю картину, і зосередьтесь на впровадженні зростаючих тенденцій, які вам необхідні. Це дозволить вам зберегти конкурентоспроможність та забезпечити собі місце на динамічно зростаючому ринку. Але не забувайте, що 2022 рік не за горами, і він принесе вам ще більше нових тенденцій, які ви повинні використати.