Штучний інтелект (ШІ) створює нові можливості для індустрії роздрібної торгівлі. Він робить роздрібну торгівлю більш “людяною”, покращує різноманітні процеси для клієнтів і компаній у глобальному масштабі. Завдяки використанню штучного інтелекту, роздрібні торговці можуть покращити свою діяльність та взаємодію з клієнтами та збільшити свій дохід. У цій статті ми розглянемо найбільш релевантні ринкові тенденції у сфері електронної роздрібної торгівлі та висвітлимо випадки використання штучного інтелекту в реальному світі, які дозволять продавцям зрозуміти, як застосовувати штучний інтелект у своєму бізнесі.
Впроваджуємо стратегію ШІ в роздрібну торгівлю
Для роздрібних торговців стратегія ШІ повинна починатися з середини. Можна почати з кількох випадків внутрішнього використання, скажімо, покращення робочого процесу для співробітників у певному відділі або підвищення ефективності конкретної операції. Правильний партнер для роботи зі штучним інтелектом також важливий. Роздрібний продавець може звернутися до Google чи Microsoft, щоб вибрати найкращу модель, або скористатися моделлю з відкритим кодом.
Почніть з малого і розширюйте процес тоді, коли співробітники та інші ключові зацікавлені сторони ознайомляться з технологією. Це забезпечить готовність співробітників організації та правління прийняти штучний інтелект, оскільки вони вже переконаються в його перевагах на випадках внутрішнього використання.
Особисті помічники ШІ в роздрібній торгівлі
Особисті помічники на основі штучного інтелекту зробили можливим інтерактивний шопінг. Щойно споживачі почали використовувати інструменти штучного інтелекту, такі як ChatGPT, для повсякденних завдань, таких як планування меню, роздрібні торговці почали наслідували їхній приклад, застосовуючи такі самі інструменти на власних веб-сайтах.
Хорошим прикладом того, як застосовуються ці технології, є реалізація Walmart семантичного пошуку, де ви можете вводити те, що хочете купити, простими словами (скажімо, «Мені потрібна хороша газонокосарка з акумуляторним живленням»). Система штучного інтелекту може інтерпретувати цей запит і рекомендувати продукти з асортименту вашого магазину, які відповідають потребам клієнтів. Таким чином Walmart покращили взаємодію з користувачем і спростили шлях клієнта. Тож, у найближчі роки ми можемо очікувати, що процес онлайн-покупок радикально зміниться через ті покращення, які пропонує ШІ.
Використання ШІ для аналізу поведінки клієнтів і створення персоналізованих пропозицій
Роздрібні продавці можуть покращити персоналізацію, використовуючи дані торгових точок у поєднанні з даними пошуку та соціальних мереж. Соціальне прослуховування – це аналіз того, що люди говорять у розмовах у соціальних мережах, наприклад в Instagram та інших подібних місцях. Якщо роздрібні продавці використають цю інформацію в поєднанні з даними про продажі, вони зможуть дізнатися більше про свою аудиторію.
Основними інструментами традиційної персоналізації завжди були демографічні показники, наприклад, у якому районі міста живе клієнт або яку категорію продукту він шукає. Озброєні штучним інтелектом, особливо генеративним штучним інтелектом, роздрібні торговці можуть піти набагато глибше. ШІ дозволяє компаніям визначати, які інтереси можуть бути пов’язані з певним сегментом клієнтів. Дані з соціальних мереж можуть допомогти передбачити, що такий покупець, як, наприклад, мама футболіста, може захотіти купити в певному сезоні. Чим більше деталей ШІ може надати про клієнта, тим ефективнішою буде ваша стратегія з персоналізації.
Використання штучного інтелекту для покращення успіху роздрібної торгівлі
Задовго до того, як генеративний штучний інтелект опинився у всіх на устах, роздрібні торговці розробляли платформи даних та штучного інтелекту. Ці фундаментальні експерименти з машинного навчання проторили шлях для розвитку ШІ. Але шлях до застосування генеративного штучного інтелекту набагато простіший: роздрібні торговці можуть розпочати роботу з ним не інвестуючи у створення великих платформ.
Використання штучного інтелекту для оптимізації сезонів піку покупок
Напередодні великих торгових подій, таких як Чорна п’ятниця, роздрібні торговці використовують штучний інтелект за кілька місяців до події, щоб підготуватися. ШІ використовується спочатку для прогнозування попиту, а потім для розробки стратегій поповнення товару.
Персоналізація також відіграє вирішальну роль у формуванні кампаній. Генеративний ШІ може додатково покращити розуміння поведінки клієнтів, дозволяючи роздрібним торговцям надавати персоналізовані пропозиції та рекомендації покупцям на більш глибокому рівні. Наприклад, коли покупці шукають ідеї подарунків для членів своєї родини, пропозиції, створені ШІ на основі їхніх потреб і бажань, можуть полегшити процес, а також допомогти їм краще спланувати покупки та бюджет. Клієнти отримають вигоду від такого персоналізованого досвіду покупок і це допомагає спростити шлях клієнта та зробити його більш інтуїтивно зрозумілим.
ШI для узагальнення відгуків користувачів
Споживачі регулярно читають відгуки перш ніж щось купити, але перегляд тисяч відгуків може зайняти багато часу. Тепер покупці можуть отримати доступ до узагальнених відгуків користувачів, створених штучним інтелектом, а не читати їх усі. Сформовані за допомогою штучного інтелекту резюме цих відгуків можуть вказати на позитивні та негативні сторони продукту.
Крім того, ШІ можна використовувати для масового аналізу відгуків для того, щоб допомогти торговцям зрозуміти, чи виправдовуються їхні маркетингові твердження. Наприклад, штучний інтелект може сказати вам, чи ваш шампунь для блондинок, який ви рекламуєте як такий, що видаляє жовті відтінки з освітленого волосся, справді робить те, що ви стверджуєте.
Крім того, ШІ допомагає брендам виявляти приховану інформацію. Наприклад, продукт, розроблений для людей із вадами зору (скажімо, пляшка шампуню зі спеціально текстурованою поверхньою), також може сподобатися людям, які не хочуть відкривати очі в душі, боячись потрапляння в них шампуню. Завдяки цим знанням, роздрібні торговці можуть розширити свою цільову аудиторію та вдосконалити свої продукти.
Розвиток семантичного пошуку та управління галюцинаціями ШІ
На даний момент семантичний пошук є одним із найперспективніших варіантів використання ШІ в електронній комерції. Однак, щоб ШІ добре працював на семантичному рівні, роздрібні продавці повинні розглянути, як семантичний пошук можна інтегрувати в їхні існуючі системи рекомендацій. Вони також повинні бути обережними щодо галюцинаторних тенденцій генеративного ШІ – випадків, коли ШІ створює неправдиві дані, які можуть заплутати потенційних клієнтів і, таким чином, заплямувати репутацію бренду.
Управління інвентарем – ще одна проблема, на яку роздрібні торговці повинні звернути увагу. Якщо система штучного інтелекту порекомендує товар, якого немає в наявності, клієнти, ймовірно, будуть роздратовані. Щоб усунути такі випадки, управління інвентарем має бути належним чином інтегровано з системами штучного інтелекту.
Підтримка роздрібних торговців за допомогою ШІ рішень
Щоб конкурувати в сучасному середовищі роздрібної торгівлі, роздрібні продавці повинні використовувати новітні технології штучного інтелекту та кардинально переосмислити процес покупок. Щоб побудувати сучасну систему роздрібної торгівлі, вони повинні вибрати постачальника інтегрованих рішень із все зростаючого числа компаній, які зможуть спрямовувати роздрібних торговців на їх шляху з інтеграції штучного інтелекту та допомагати задовольняти мінливі потреби їхніх клієнтів. Ми можемо зробити це за вас, зустрівши вас у будь-якій точці вашого шляху з інтеграції штучного інтелекту та допомагаючи вам покращити вашу роботу та різноманітні процеси за допомогою можливостей штучного інтелекту.
Скористайтеся силою ШІ
ШІ надає роздрібним торговцям цінні інструменти для покращення їхніх стосунків із клієнтами, покращення персоналізації та отримання інформації про покупки. За допомогою правильного підходу та стратегії, роздрібні продавці зможуть повністю використати потенціал ШІ та, озброєні новітніми рішеннями, зустріти електронну комерцію майбутнього.