Кілька років тому більшість організацій розглядали штучний інтелект як експеримент. Але пандемія COVID-19 змінила гру та в підсумку прискорила перехід на штучний інтелект. У 2020 році компанії по всьому світу були змушені впроваджувати інноваційні рішення, щоб пережити кризу. За цей час багато компаній усвідомили, що штучний інтелект є одним із найефективніших інструментів, які вони можуть використовувати для подолання нових проблем та досягнення успіху в довгостроковій перспективі.
У цій статті мова піде про реальну цінність штучного інтелекту та основні переваги, які він надає.
Зростання доходів та зниження витрат
Бізнес – це заробляння грошей. Тому, коли ми говоримо про «бізнес-цінність» штучного інтелекту, ми повинні говорити в першу чергу про гроші, дохід та прибуток.
Компанії з різних галузей використовують штучний інтелект для різних цілей. У той час як деякі компанії використовують штучний інтелект для підвищення безпеки даних та виявлення шахрайства, інші використовують його для персоналізованого маркетингу та розширеної аналітики. Згідно з дослідженням IBM, впровадження штучного інтелекту пов’язане зі збільшенням прямого доходу в середньому на 6,3% та зниженням операційних витрат.
По суті, компанії будь-якого розміру та типу можуть використовувати штучний інтелект для досягнення більшого прибутку. Єдина проблема тут полягає в тому, щоб точно визначити проблему, яку слід вирішити, і поставити конкретну мету, яку слід досягти. Розгляньмо наступний приклад.
IFFCO Tokio та оптимізація витрат
IFFCO Tokio, індійська страхова компанія, мала неефективний процес обробки претензій. Згідно з опитуванням, 30% клієнтів були незадоволені процесом оцінки претензій та результатами. Зазвичай клієнтам доводилося чекати до чотирьох годин, поки їх претензії будуть розглянуті.
У 2019 році компанія застосувала когнітивну аналітику зображень, яка дає змогу проводити оцінку миттєво (система автоматично визначає тип та ступінь пошкодження автомобіля). В результаті витрати на обробку знизилися на 30%, а час обробки скоротився до 15 хвилин. Зрештою, такі зміни позитивно вплинули на досвід клієнтів.
Фото Джона Шнобриха на Unsplash
У більшості випадків використання штучного інтелекту допомагає не тільки отримати більший прибуток, але й сприяє подальшому росту бізнесу. Як і у випадку з IFFCO Tokio, підвищення рівня задоволеності клієнтів призводить до утримання клієнтів та збільшення продажів як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі.
Прогнозування попиту та оптимізація бізнес-процесів
Кожна компанія прагне краще використовувати ресурси (у тому числі матеріальні, фінансові та людські) та оптимізувати робочі процеси. Але в реальному житті виконати це завдання досить складно. Оскільки компанії працюють у бізнес-середовищі, що постійно змінюється, їм важко своєчасно адаптувати свої стратегії до нових ринкових умов.
Штучний інтелект пропонує рішення для розв'язання цієї проблеми. Розглянемо наочний приклад.
Компанія з виробництва снеків та прогнозування попиту
Під час спалаху COVID-19 всесвітньо відома компанія з виробництва снеків зіткнулася з проблемою оцінки попиту та оптимізації процесів ланцюга постачання. Щоб подолати цю проблему, бренд запровадив систему прогнозування попиту на основі штучного інтелекту. Система аналізувала різні параметри, від регіональних спалахів вірусу та економічного стресу до місцевих нормативних актів та даних про транзакційні ланцюги постачання.
Як це допомогло компанії? Менеджери отримували точні прогнози відвантаження продукції та, як наслідок, приймали обґрунтовані рішення про те, яку продукцію виробляти та куди її відвантажувати. Це дозволило компанії оптимізувати мережу ланцюга постачання та значно скоротити витрати на доставку.
Фото CHUTTERSNAP на Unsplash
На відміну від традиційного програмного забезпечення, платформи на базі штучного інтелекту можуть забезпечити найточніше прогнозування попиту. Штучний інтелект пропонує найкраще рішення для оптимізації виробництва та ланцюга постачання та дозволяє виробникам задовольняти стрибки попиту.
Розширене стратегічне планування
У той час як багато компаній використовують штучний інтелект виключно для оптимізації щоденних рутинних завдань, деякі корпорації використовують рішення штучного інтелекту для стратегічного планування. Експерти очікують, що в найближчі роки все більше брендів обиратимуть штучний інтелект, приймаючи важливі рішення, наприклад, на який ринок виходити та який продукт розробляти.
Ось ще один приклад реалізації штучного інтелекту.
Domino’s Pizza та стратегічне планування
Domino’s Pizza, найбільший у світі роздрібний продавець піци, використовує штучний інтелект та машинне навчання для кількох цілей:
-
Платформа планування трудових ресурсів на основі штучного інтелекту прогнозує необхідну робочу силу в магазині
-
Аналітична платформа продажів відстежує роботу понад 14 800 магазинів у режимі реального часу
-
Автоматична система створює ефективні маршрути для водіїв, щоб оптимізувати рух транспортних засобів та зменшити витрати на доставку
-
Система визначає ідеальні місця для будівництва нових магазинів
Штучний інтелект спрощує та полегшує роботу не тільки звичайним працівникам, таким як водії доставки та касири, але й топ-менеджерам. Алгоритми штучного інтелекту та машинного навчання спонукають менеджерів вносити зміни в бізнес, наприклад, відкривати нові магазини у визначених місцях. Керівники отримують усі дані, необхідні для побудови стратегії довгострокового зростання капіталу.
Фото GeoJango Maps на Unsplash
Підведення підсумків
Штучний інтелект — це не майбутнє. Він вже тут та зараз, і підприємства повинні прийняти це. Штучний інтелект необхідний для компаній, які прагнуть йти в ногу з сучасними тенденціями та процвітати на ринках, що швидко змінюються. Безсумнівно, що ті підприємства, які першими впровадять штучний інтелект, отримають конкурентну перевагу в галузі.