Більшість тих, хто читає зараз цей пост, вже мали досвід взаємодії з чатботами. Та ви, напевно, здогадуєтесь, що чатботи існували не завжди. Ще не так багато часу пройшло з того моменту, коли на вас озиралися б на вулиці, якби почули, як ви говорите своєму телефону "Ей, Сірі" чи "Окей, Google". Більш того, ваш телефон не зміг би вам підказати дорогу, дізнатись ціну на певний товар чи розповісти про результати футбольного матчу, який пройшов учора ввечері.
Сьогодні ж ми навіть не особливо задумуємось, роздаючи вказівки нашим віртуальним помічникам - чатботам. І робимо це за допомогою не лише смартфонів, а й, наприклад, розумних динаміків.
І це лише один зі способів взаємодії з чатботами. Скільки разів ви помічали, як на вебсайті з'являється вікно чату з пропозицією допомоги. Інколи по інший бік екрану знаходиться справжня людина, але частіше за все це бот.
Чому так? Чатботи зручні, і користувачі до них звикли. Саме завдяки цьому компанії все активніше починають використовувати чатботи. Не стоїть осторонь і сфера охорони здоров'я.
Навіщо лікарям чатботи?
Лікарні, лікарі з приватною практикою, клініки та інші медичні заклади можуть використовувати чатботів так же ефективно, як і інші бізнеси. Так, чатботи можуть забезпечити цілодобову клієнтську підтримку, коли співробітників немає на місці. Чатботи можуть надавати інформацію у відповідь на певні запити, наприклад, щодо годин роботи. Деякі боти можуть навіть запланувати візит до лікаря або надати пацієнтові базову інформацію про захворювання.
Спалах COVID-19 вказав на ще один перспективний напрямок використання чатботів. Оскільки медичні працівники також зіткнулись з певними перешкодами через необхідність залишатись вдома, зараз вони шукають нових способів взаємодії з пацієнтами. І тут у пригоді можуть стати чатботи.
Ще однією проблемою для охорони здоров’я є доступність медичних послуг. Наприклад, ви живете в сільській місцевості або віддаленому районі міста. І вам потрібна допомога медичного фахівця, але або поблизу немає необхідних спеціалістів, або їхній розклад перевантажений, і вам доведеться чекати декілька місяців, або у вашому регіоні є проблеми з транспортом. Чатботи в поєднанні з такими технологіями як телемедицина та іншими засобами для діагностики, можуть заповнити вищезгадані прогалини в галузі охорони здоров'я.
Приклади використання чатботів
Вже зрозуміло, що чатботи можуть суттєво полегшити життя як пацієнтів, так і медичних працівників. Тепер розгляньмо декілька прикладів використання цієї технології на практиці.
Контроль за станом здоров’я
Чатботи - це чудовий інструмент, в першу чергу, для пацієнтів, які отримують можливість краще слідкувати за власним здоров'ям. Наприклад, чатботи можна використовувати для надсилання нагадувань пацієнтам про заплановані візити до лікаря або прийом ліків. Пацієнти натомість можуть використовувати чатбот, щоб ділитись інформацією про свої симптоми, повідомляти про те, що їх непокоїть та зазначити, коли саме вони приймають ліки та в якій кількості.
Чатботи також можна інтегрувати у застосунки. Наприклад, через месенджери чатботи можуть надсилати пацієнтам інформацію, а завдяки доступу до геолокації, допоможуть знайти найближчу аптеку або медичний заклад.
Фітнес-трекери та трекери харчових звичок
Фітнес-трекери та трекери харчових звичок вже стали невіддільною частиною життя для багатьох людей. Вони допомагають пацієнтам точно відстежувати кількість калорій та нутрієнтів, отриманих з їжі, фізичну активність впродовж дня та загалом аналізують стиль життя в тому, що стосується харчування та занять спортом.
Тепер уявіть, як цю функціональність можна поєднати з простотою взаємодії з чатботами. Користувачі отримають можливість фіксувати певну інформацію просто спілкуючись з ботом. В свою чергу чатбот зможе збирати дані для подальшого використання медичними працівниками. Крім того, бот зможе надавати користувачам зворотний зв'язок зі спеціалістами та ділитись порадами щодо здоров'я.
Діагностика захворювань
Хоча лікарі рекомендують цього не робити, більшість із нас все ж звертається до Google, коли помічає у себе симптоми якого-небудь захворювання. Проблема в тому, що результати пошуку, швидше за все, будуть неправдивими, і замість медично обґрунтованої інформації, користувачі отримають сумнівні поради від блогерів. Найголовніше, що подібні поради можуть не просто посилатись на застарілі дані, а й бути просто небезпечними для здоров'я.
За допомогою застосунку лікарі зможуть задовольнити цікавість пацієнтів щодо їх симптомів, отримати необхідну інформацію про стан пацієнта, надати поради тощо. І замість того, щоб гуглити симптоми, пацієнти зможуть отримати кваліфіковану допомогу, скориставшись чатботом у застосунку. Також, за необхідності бот зможе запланувати зустріч або зв'язати користувача зі службами екстреної допомоги.
Поширення знань
Пацієнти використовують гаджети для пошуку інформації пов'язаної зі здоров'ям навіть, коли в них немає жодних симптомів чи скарг. І як ми вже згадували вище, не вся інформація, яку можна нагуглити, є правдивою. Тут на допомогу також можуть прийти чатботи.
Чатбот доступний в неробочі години зможе відповісти на загальні запитання про стан здоров'я, порекомендувати доступні джерела правдивої інформації або зафіксувати запитання, які необхідно переадресувати спеціалістам. Чатботи - це чудовий спосіб донесення інформації про медицину та здоров’я до більш широкої аудиторії.
Наостанок
Зараз, як ніколи, медичним працівникам просто необхідні чатботи як новий спосіб для взаємодії з пацієнтами на відстані. На додаток до цього, чатботи можуть використовуватися як інструмент для проведення діагностики, збору інформації, поширення знань та надання необхідних послуг тим, хто не має до них доступу. Якщо ви вирішили протестувати чатботів у вашому бізнесі, без вагань звертайтесь до нас. Спеціалісти Brainberry зможуть знайти технологічне рішення для будь-якого бізнесу.