Сьогодні технології змінюють усі сфери нашого життя. Але при цьому самі технології також зазнають постійних змін. Інколи це відбувається так швидко, що ми навіть цих змін не помічаємо. У такій ситуації найважче доводиться технологічним компаніям, які мають постійно пристосовуватись, щоб знаходити, працевлаштовувати та утримувати найкращих спеціалістів. А це завдання не з легких, оскільки фахівці у сфері IT мають величезний попит на ринку праці.
Тож, як утримати співробітників у вашій компанії? Відповідь на це питання дуже проста - вам треба створити для них максимально комфортне середовище, адже саме від нього залежить рівень задоволеності співробітників.
В Brainberry ми точно знаємо, як догодити нашим співробітникам та створити найкращі умови для ефективної роботи. Тому плинність кадрів у нашій компанії - мінімальна.
У цій статті ми поділимося секретами створення комфортного робочого середовища у технологічній компанії.
1. Співпраця
Наша компанія займається проєктною діяльністю, тому надзвичайно важливо, щоб середовище, в якому команда працює, налаштовувало на співпрацю та спонукало рухатись до спільної мети. Це значить, що дружня атмосфера у команді відіграє величезну роль. Як нам вдалось таку атмосферу створити? По-перше, ми намагаємось проводити час разом не лише в офісі, а й поза ним. Тому плануємо різноманітні заходи та активності, в яких можуть брати участь усі охочі. Особливо це стосується нових співробітників, яким треба більше часу, щоб ближче познайомитись з колегами, та тих команд, склад яких постійно змінюється в залежності від специфіки проєкту.
2. Відсутність мікроменеджменту
Мікроменеджмент називають основним джерелом невдоволення співробітників своїм робочим місцем. Тому ми обрали для себе інший підхід. Спочатку ми усією командою визначаємо спільну мету роботи, потім визначаємо сферу відповідальності кожного з членів колективу і лише після цього беремось за справу.
Звичайно, періодично ми проводимо зібрання, щоб обговорити, як просувається робота над проєктом. Але комунікація між співробітниками не обмежується лише цими зустрічами. Усі члени команди та їх керівники відкрито спілкуються між собою, що дозволяє швидко розв’язувати проблеми, що з'являються в процесі роботи. Пам'ятайте, що ви вже працюєте з найкращими спеціалістами своєї справи, а це значить, що на них можна повністю покластись, наприклад, у питаннях дотримання термінів.
3. Перспективи для кар’єрного зростання
Усі наші співробітники є спеціалістами у своїй галузі та добре знаються на певних технологіях. Але крім цього, кожен з них також має певні кар'єрні сподівання, які вимагають нових знань та навичок. Ми в свою чергу робимо все можливе, щоб гарантувати нашим працівникам можливості для навчання та розвитку як для потреб власне компанії, так і для задоволення особистих прагнень співробітників.
Якщо у компанії демонструють, що вони дійсно зацікавленні в особистісному зростанні співробітників та готові забезпечувати їх відповідним навчанням, це дає змогу працівникам зрозуміти, що їх по-справжньому цінують. Розуміння того, що вони мають можливості для росту та розвитку всередині компанії, - це найкраща мотивація залишатись на теперішньому місці.
4. Заробітна плата та “плюшки”
Опитування, проведене FRACTL та описане у статті Harvard Business Review, показало, що міленіали та представники покоління Z зовсім інакше ставляться до зарплатні та так званих “плюшок” (корпоративних переваг), ніж їх попередники. Більшість опитаних стверджують, що підвищення зарплати для них не настільки важливе, як інші переваги, які може запропонувати компанія.
Серед таких “плюшок”: медичне страхування, гнучкий робочий графік та гнучкі дати відпустки, можливість працювати віддалено, відшкодування витрат на навчання та особистий розвиток, абонемент у спортзал тощо. Це говорить те, наскільки важливим сьогодні є баланс між роботою та особистим життям. Саме цим міленіали та покоління Z відрізняються від своїх попередників, які на перше місце ставили заробітну плату та медичне страхування.
У Brainberry ми поважаємо таку позицію співробітників, тому створили систему, яка дозволяє працювати віддалено, у зручні години та зосереджувати увагу на виконанні завдань замість того, щоб "відсиджувати" час, як це відбувається в інших компаніях. Коли працівники знають, чого вони повинні досягти і в який термін, та мають можливість самостійно приймати рішення, ви отримуєте команду відданих співробітників, які викладаються на роботі на всі сто відсотків.
Крім того, ми заохочуємо наших співробітників вносити свої пропозиції щодо бонусів та переваг, які компанія могла б їм запропонувати. Якщо співробітники самі можуть зробити вибір, вони отримують більше задоволення від процесу роботи. Проте, зарплата все ще відіграє важливу роль, тому треба бути готовими добре платити за талант та високу кваліфікацію.
5. Продуктивність
Жоден працівник IT-сектору не буде задоволений роботою, на якій йому доведеться виконувати ті самі завдання знову і знову. Щоб робота була захопливою, вона перш за все має кидати виклик навичкам співробітників, змушувати їх проявляти ініціативу та вчитись новому. Якщо співробітнику доручають складну роботу, це значить, що в компанії вірять у його здатність її виконати.
6. Визнання
Нам усім потрібно визнання. Така вже наша природа. Хоча ми отримуємо особисте задоволення, коли досягаємо чогось, нам також подобається, якщо ці досягнення визнають інші. На робочому місці визнання досягнень співробітника покращує його мотивацію та бойовий дух. Те саме стосується і командної роботи.
Також варто пам’ятати, що у технологічних компаніях завжди знайдеться місце для творчості при розв’язанні певних проблем. Особливо, якщо мова йде про проєктну роботу. Тож не забувайте, що креативність треба заохочувати.
Наостанок
Отже, який з усього вищесказаного можна зробити висновок? Якщо ви хочете, щоб усі члени вашої команди були задоволеними тим, що вони роблять, спробуйте дотримуватись шести принципів роботи Brainberry. Навіщо? Чим більше задоволення від робити отримують співробітники, тим вища продуктивність. Чим вищою є продуктивність співробітників, тим швидше ваша компанія рухається до поставленої мети.