Спочатку криптовалюту вважали чимось незрозумілим та не вартим довіри. Потім до неї почали ставитись як до примхи айтішників. Сьогодні криптовалюта - це визнаний у всьому світі, надійний платіжний засіб, який чи не щодня завойовує нові ринки. Навіть пересічні покупці замислюються над тим, щоб використовувати криптовалюту та технологію блокчейн, що є основою усіх криптовалют, у повсякденному житті.
В чому секрет популярності криптовалюти?
Криптовалюту створювали як новий засіб для проведення безпечних операцій з торгівлі товарами та послугами. Одразу після появи криптовалюти нею зацікавились торгівці контрабандою, наркотиками та зброєю. І сьогодні цей спосіб проведення платежів користується популярністю серед торгівців забороненими товарами, адже операції в криптовалюті можна легко приховати від держорганів.
Але злочинці - не єдині поціновувачі блокчейну. Криптовалюта швидко почала захоплювати легальні ринки, забезпечуючи споживачів можливістю купувати та продавати товари та послуги, укладати договори, створювати та зберігати документи в безпечному місці. І в цьому найбільша перевага криптовалюти як засобу проведення платежів. Усі транзакції записуються, а інформація про них зберігається. Отже, завжди можна дізнатись, хто, за що та коли платив.
Вже зрозуміло, що криптовалюта - це новий тренд, яким цікавиться усе ширше коло клієнтів. Тепер розберімось, які саме переваги нам пропонує криптовалюта.
- Конфіденційність
Треба визнати, що звичайні онлайн-транзакції можуть бути небезпечними. Як доказ, численні витоки клієнтської інформації в останні декілька років. Так, опитування показують, що 49% споживачів не повністю довіряють онлайн-покупкам; 41% опитаних заявили, що вони звертались з проханням видалити їхню інформацію з бази даних певних сайтів; 77% респондентів заявили, що мають певні сумніви щодо безпечності покупок в інтернет-магазинах.
Технологія блокчейн може гарантувати більшу безпеку, конфіденційність та анонімність. Лише самі клієнти, які отримали ключ-код, мають доступ до вже записаних і збережених даних. Проте навіть вони не можуть внести зміни до інформації про вже проведені транзакції.
- Нові клієнти
Підрахували, що близько 2 мільярдів людей сьогодні не користуються банками. Серед них в першу чергу ті, хто проводить усі фінансові операції за допомогою смартфонів. У цих людей немає банківських карток, тому вони вимушені звертатись до альтернативних методів оплати. Серед них найоптимальнішим є криптовалюта.
Усі ці люди становлять величезну клієнтську базу. Але доступ до неї отримають лише ті підприємства електронної комерції, які приймають платежі в криптовалюті.
- Менше чарджбеків
Якщо клієнт вирішує оскаржити покупку, він отримує свої гроші назад. Інколи це відбувається вже після отримання товару. В гіршому випадку роздрібний торгівець не отримує нічого, в кращому - йому залишиться до 50% вартості. Чим частіше подібне трапляється, тим ймовірніше продавець буде вимушений підвищити вартість товарів, щоб відшкодувати витрати.
Криптовалютні виплати мають зменшити кількість чарджбеків. Якщо ви здійснили платіж, то скасувати його можна бути тільки, якщо на це погодяться і платник, і отримувач коштів. Усі зміни до платежу будуть збережені у системі.
- Витрати на проведення операцій
Ще однією перевагою криптовалюти є низька вартість проведення операцій. Зазвичай і клієнти, і бізнес мають сплачувати комісію. Вона складає від 1 до 3% за операції в межах країни, або навіть більше за перекази за кордон. Середня вартість проведення операції з біткоїном становить близько 1% незалежно від вашого місцеперебування.
Недоліки криптовалюти
Ймовірно, найбільшою проблемою криптовалюти є нестабільність курсу на ринку. Цінові відхилення і коливання можуть відбуватися чи не щогодини. І бізнес, що використовує криптовалюту для розрахунків, може чимало заробити або навпаки втратити через ці коливання.
Більшою мірою така нестабільність є результатом діяльності спекулянтів, які практикують схему "накачування і скидання", щоб штучно підвищити курс. Оскільки криптовалюта не регулюються державою, навряд чи в найближчий час варто очікувати стабілізації курсу.
Які компанії вже користуються криптовалютою
Попри ризики, багато великих роздрібних мереж вже вирішили, що вигода від проведення операцій у криптовалюті є значно більшою. Серед них Overstock, Expedia, Subway, PayPal, Shopify і Microsoft. І цей список постійно поповнюється.
Очевидно, що криптовалюта залишиться з нами надовго, адже вона є вигідною і для споживачів, і для роздрібного електронного бізнесу. Звичайно, пройде деякий час, перш ніж криптовалюта стане доступною широкому колу споживачів. Але все вказує на те, що це обов'язково станеться. І найкраще, що може зробити бізнес, - це почати готуватись вже сьогодні.