За останні кілька років поведінка клієнтів значно змінилася. Ці зміни насамперед пов’язані з проблемами, викликаними пандемією COVID-19. Людям довелося кардинально змінити спосіб покупки товарів та послуг. Більшість цих змін обумовлені технологіями та, скоріш за все, залишаться ще на довго після пандемії. Нижче наведені деякі основні зміни в поведінці клієнтів та супутні їм технологічні трансформації.
Збільшення кількості онлайн-покупок та доставки товарів додому
Необхідність захисту життя змусила багатьох людей залишатися вдома. Загалом це призвело до збільшення попиту клієнтів на онлайн-покупки та доставку додому. Зокрема, світовий ринок доставки продуктів харчування зріс приблизно до 130 мільярдів доларів. Також очікується, що до 2025 року дохід зросте більш ніж на 70 мільярдів доларів. У результаті більшість ритейлерів змушені розширювати свої можливості в режимі онлайн-покупок та доставки, щоб залишатися затребуваними. Дана стратегія передбачає використання штучного інтелекту (ШІ) для оплати та доставки.
Технології на основі штучного інтелекту використовуються для прогнозування поведінки клієнтів. Це дозволяє ритейлерам передбачити, коли клієнти найімовірніше будуть готові купити товар. У свою чергу, компанія може оперативно підготувати товар для швидкої відправки.
Скорочення покупок
Економічні труднощі, які виникли в останні кілька років, значно знизили купівельну спроможність клієнтів, що призвело до зменшення доходів оптових та роздрібних торговців на всіх рівнях. Тому з’явилися нові та більш привабливі варіанти електронної комерції. Цим змінам сприяли такі технології, як розширена реальність (XR) та штучний інтелект. В результаті покращився доступ до:
-
онлайн-сервісів;
-
доставки;
-
самообслуговування;
-
інших персоналізованих послуг.
Оскільки світова економіка поступово рухається до відновлення, очікується, що ці нові системи підвищать рівень покупок.
Попит на побутові товари
Вимушена самоізоляція людей свідчить про те, що вони будуть довше проводити час вдома. Отже, споживатимуть багато товарів та послуг, перебуваючи в приміщенні. Через карантинні обмеження значно виріс попит на деякі побутові товари. Крім того, зростає конкуренція між роздрібними торговцями за надання найкращої вигоди за прийнятною ціною. Зараз багато ритейлерів використовують відео та XR, щоб заохочувати клієнтів купувати їхні товари. Ймовірно, ці технології в роздрібній торгівлі будуть розвиватися, оскільки очікується зростання потреби в предметах домашнього вжитку.
Збільшення покупок товарів для здоров’я
Потреба залишатись здоровим підштовхнула багатьох покупців піклуватися про себе та свої сім’ї. Як наслідок, все більше людей почали активно купувати харчові добавки, натуральні та здорові продукти для підвищення імунітету. Зі свого боку, ритейлери підхопили цю тенденцію, активно рекламуючи такі продукти в соціальних мережах та подібних технологіях. Цей попит, ймовірно, зростатиме по мірі того, як люди будуть слідкувати за своїм здоров’ям.
Підсумок
У роздрібній торгівлі відбулося кілька змін у поведінці клієнтів та технологічних трансформаціях, які виникли через обмеження, викликані COVID-19. Ці зміни призвели до того, що клієнти стали частіше робити покупки в Інтернеті та замовляти товари з доставкою додому. В додаток, економічні проблеми знизили рівень купівельної спроможності клієнтів. Однак, вимушена самоізоляція збільшила попит на товари домашнього вжитку та товари для підтримки здоров’я. Більшість ритейлерів можуть врегулювати ці зміни за допомогою впровадження технологічних трансформацій, таких як ШI, XR та ефективного використання відео.