Якщо ви плануєте впровадити рішення електронної комерції для свого бізнесу, будьте готові попрацювати. Недостатньо мати кілька чудових товарів, налаштований вебсайт та профілі у соцмережах щоб успіх просто прийшов до ваших рук. Після кількох років буму у електронній комерції, з’явились певні правила, яким коряться успішні компанії, і які варто знати і розуміти усім новачкам.
Ось шість з них:
-
Знай свого клієнта
Ви маєте визначитись з демографією ринку для вашого товару чи сервісу. На світанку появи електронної комерції для цього потрібно було робити дослідження вручну. Сьогодні ж існують інструменти великих даних, які виявляють групи людей, чиї купівельні вподобання та поведінка відповідають вашій пропозиції.
Інші інструменти скажуть вам де саме в інтернеті ваша цільова аудиторія проводить найбільше часу. Ще деякі скажуть як ваші конкуренти звертаються до неї, які методи просування свого товару використовують, яким змістом наповнюють свої сайти, блоги та профілі у соцмережах.
Усе це дасть вам ключову інформацію для розробки власного плану дій у сфері електронної комерції.
-
Надавай позитивні враження
Приходячи на ваш сайт, користувачі хочуть щоб їх вразили та зацікавили. Вебсайт повинен бути естетично привабливим, мати зручну навігацію, інформативні описи товарів та чудовий візуальний зміст. Конверсія має бути впорядкованою як для тих, хто підписався на імейл розсилку, так і для тих, хто обирає товар і одразу його купує.
-
Встанови довіру
Сьогоднішні покупці вимагають більшого, аніж «агресивний продаж». Вони хочуть знати з ким мають справу, хочуть відчувати свою особисту значимість для компанії. Для цього бізнес у сфері електронної комерції має враховувати не лише товари чи послуги, які він хоче продати. Його клієнти хочуть мати джерело розваг, інформації та натхнення. Чудовим місцем для цього є соцмережі. Нові інтернет-стартапи виграють тим, що проводять глибокі дослідження своїх конкурентів саме у соціальних мережах, а також звертають увагу на схожі ніші, що мають популярність у їх цільової аудиторії. Який контент найбільше до вподоби людям? Як інші компанії будують відносини зі своєю аудиторією та розширюють її?
Якщо бізнес створює профілі у соцмережах, доцільно обрати одну-дві, що користуються найбільшим попитом у цільової аудиторії, для початку. Викладайте контент регулярно, мотивуйте читачів взаємодіяти з брендом у коментарях та повідомленнях. Користуйтесь інструментами для прослуховування соцмереж, які повідомлять щойно ваш бренд згадають будь-де в інтернеті. Це дає можливість вчасно зреагувати на згадку про вас. Якщо є проблеми або скарги, ви можете швидко все владнати.
-
Час = цінність
У споживачів є проблема, для якої вони шукають рішення. І якщо ви можете вирішити цю проблему своїм товаром чи послугою, ви маєте повідомити про це. Відео «Х способів як…» або детальні пояснення – один з чудових способів донести цінність своєї продукції. Подивіться оригінальне відео-пояснення від Dollar Shave Club для прикладу. Їхня аудиторія – це чоловіки-мілленіали; проблема, яку освітлює бренд, — одноразові бритви, точніше те, що їх часто забувають купити і через це чоловіки змушені голитись вже використаною бритвою тощо. Товар компанії вирішує цю проблему: вони пропонують сервіс за підпискою, що постачає набір бритв на місяць до дверей. Відео стало дуже популярним і товар швидко розпродали. Сьогодні компанія значно розширила свій асортимент і є прикладом успішного використання соцмереж для маркетингу.
-
Неси соціальну відповідальність
Багато споживачів, і особливо найбільша група з них – покоління Х, мілленіали та покоління Z – хочуть бачити компанію, чия мета не лише заробити грошей. Вони хочуть бачити активну соціальну позицію, діяльність, спрямовану на покращення умов життя, хочуть «віддачі» через дії. Підприємства електронної комерції мають чудову нагоду привернути увагу соціуму до маленьких дій, які можуть мати значення у майбутньому. Це може бути використання перероблених матеріалів у власному пакуванні, підтримка благодійних організацій тощо. Про це варто знімати фото і відео та публікувати у профілі компанії. Покупці хочуть відчувати що, купуючи товар, вони також роблять внесок у щось значуще. Погляньте на Toms Shoes, чия програма «пара за пару» дала поштовх багатьом подібним компаніям. Деякі компанії обирають віддавати частину прибутку з кожного продажу на благодійність.
-
Будь на зв’язку
Все, що компанія може зробити щоб полегшити зв’язок зі своїми клієнтами, варто зробити. Важливо мати адресу електронної пошти. Крім цього, подумайте як залучити клієнтів до спілкування: опитування, тести, вікторини, де споживачі можуть висловити власну думку. Розсортуйте імейл списки згідно з розташуванням клієнта у воронці продажів та відповідно переорієнтуйте розсилку. Заохочуйте дискусії під блогами та самі беруть у них участь; відповідайте на кожен коментар у соціальних мережах.
Наостанок
Як вже було сказано на початку, успіх у електронній комерції полягає у комбінуванні креативності, вдумливої роботи та рутинних дій. Все ж, нам варто бути вдячними. Новітні технології та досвід минулих років роблять вашу роботу легшою, ніж та, яку виконували попередники.