Зазвичай, коли розробники випускають нову версію програмного забезпечення, попередні версії вважаються застарілими та більше не підтримуються. Magento 2 було випущено у листопаді 2015 року. Коли це сталося, і розробників, і продавців на платформі попередили, що Magento 1 припинить працювати в найближчому майбутньому. Спочатку було прийнято рішення припинити підтримку Magento 1 у листопаді 2018 року. Але це викликало паніку серед клієнтів сервісу, оскільки не вистачало розробників, щоб вчасно перенести всі сайти зі старої версії платформи на нову.
Проте, на цьому погані новини не закінчились. Інформація на сайтах на старій версії платформи опинилася б у небезпеці. Це пов’язано з тим, що після листопада 2018, оновлення для системи безпеки також перестали б випускати.
На щастя, Magento не обійшли ці проблеми стороною. Компанія вирішила продовжити підтримку старої версії до червня 2020 року. Це значить, що у користувачів ще є час для переходу на Magento 2 або на іншу платформу на їх розсуд.
Magento Commerce 1
Те, про що ми говоритимемо далі, стосуватиметься користувачів Magento Commerce/Enterprise 1. Отже, що вам треба зробити? По-перше, усім користувачам цих продуктів рекомендується переглянути політику життєвого циклу програмного забезпечення, щоб визначити, чи дозволить їх версія платформи Magento продовжувати отримувати доповнення та оновлення системи безпеки протягом періоду переходу на нову версію. По-друге, клієнти повинні переконатися, що вони поновили ліцензії та сплатили відповідні збори до кінцевої дати обслуговування платформи.
Magento Open Source 1
Користувачі Magento Open Source будуть отримувати необхідні виправлення системи безпеки до червня 2020 року. Але в цей період часу жодних виправлень багів вже не надходитиме.
Що ще треба знати про Magento та Magento Open Source
Розробники Magento повідомили, що користувачі зможуть отримати допомогу та підтримку з тих питань, які стосуватимуться базової версії платформи. Якщо у вас виникнуть запитання з приводу роботи розширень Magento 1 Commerce чи Magento 1 Open Source, вам доведеться самостійно шукати на них відповіді.
Як визначити версію Magento?
Щоб перевірити, якою версією користуєтесь ви, увійдіть у адміністративну панель Magento. Прокрутіть до низу сторінки. У центрі нижнього колонтитула ви зможете побачити версію свого програмного забезпечення.
Що зміниться для користувачів Magento 1?
Одне відомо точно. Навіть якщо ви не починали оновлювати чи переносити ваш сервіс на Magento 1, ресурс все одно продовжить працювати. Однак це не означає, що ваш сервіс у повній безпеці. Найкращий варіант - спланувати перенесення вашого ресурсу задовго до червня 2020 року. Інакше ви наражатимете свій сайт на небезпеку та ризикуватимете втратою функціоналу.
Також майте на увазі, що хоча основна підтримка все ще працюватиме, ви не отримуватимете жодних оновлень. Ваші конкуренти, які оновили сайт або перейшли на іншу платформу, зможуть краще задовольнити потреби покупців та покращити клієнтський досвід.
Безпека даних
Якщо ви все ще не перейнялись питанням перенесення сайту на оновлену платформу, майте на увазі, що на вас чекає багато потенційних проблем з безпекою. В даний час Magento автоматично шукає вразливості системи безпеки і відповідно застосовує виправлення. Все, що вам потрібно робити - це забезпечувати регулярне оновлення. Після червня 2020 року ця схема перестане працювати. Кіберзлочинці про це вже знають, і вважається, що вони будуть активно шукати веб-сайти електронної комерції, які використовують версію Magento без відповідної технічної підтримки.
Сайти, які все ще працюють на Magento 1, ризикують потрапити під DDOS-атаки. Серед серйозних проблем також реєстрація облікових записів ботів для розсилання спаму та злам всієї системи сайту.
Найменша проблема, з якою ви можете зіткнутись після DDOS-атак, - це неможливість проводити коректні транзакції. Крім цього, фінансова та особиста інформація клієнтів також опиниться під загрозою. Подібна ситуація - справжній кошмар для PR-відділу. Та в найгіршому випадку це може призвести до порушення закону про захист персональних даних.
Magento 1 та клієнтський досвід
Успішні електронні комерсанти розуміють, що найголовніше в їхньому бізнесі - це клієнтський досвід. А очікування клієнтів постійно зростають. І щоб залишатись конкурентоспроможним, бізнесу необхідно задовільняти потреби клієнтів незалежно від того, якої платформою вони користуються.
Процес оформлення покупки та розрахунку повинен бути легким і безпечним. Якщо у клієнта складається враження, що це не так, він, швидше за все, зробить замовлення в іншому інтернет-магазині.
Як це все пов'язано з Magento? Користувачі Magento Open Source та бізнеси, які працюють з однією з версій Magento Commerce, не отримуватимуть жодних оновлень. Це також значить, що клієнтам не варто очікувати жодних покращень процесу обслуговування. Отже, ті компанії, які чекатимуть до останнього, щоб перейти на нову версію платформи, скоро зрозуміють, що їхній сайт стає малоефективним в порівнянні з конкурентами, які отримали оновлення.
Додаткові функції Magento 1
У багатьох користувачів Magento встановлено сторонній код, який забезпечує більше різноманіття функцій та інтерфейсів. Тому важливо зрозуміти, що розробники сторонніх розширень також знають про те, що Magento припиняє обслуговування певних продуктів у червні 2020 року. Внаслідок цього багато хто припиняє розробку оновлень для вищезгаданих розширень. Натомість, вся увага тепер зосереджена на роботі над тими продуктами, які підтримують Magento 2 та інші схожі платформи.
Magento 1 та клієнтська підтримка
Коли ми говоримо про припинення підтримки Magento 1, цю фразу варто сприймати буквально. З червня 2020 року агенти клієнтської підтримки Magento більше не зможуть допомогти користувачам Magento 1 незалежно від питання, яке їх турбуватиме. Єдиним джерелом підтримки будуть користувацькі форуми та електронні документи.
Наостанок
Отож, що варто зробити тим продавцям, які все ще використовують Magento 1? Найкращий вихід з цієї ситуації - перейти на новішу версію платформи або обрати іншого постачальника програмного забезпечення. Хоча функціонал Magento 1 все ще працюватиме до визначеної дати закінчення сервісного обслуговування, вже стає зрозуміло, що на його покращення розраховувати не варто. Як результат, погіршення якості обслуговування клієнтів, що може призвести до фінансових втрат.