Отже, ви готові розпочати бізнес. Ви схвильовані та налаштовані рішуче, і це чудово. Ви чітко уявляєте себе хазяїном, що впевнено керує компанією та заробляє купу грошей.
Ваш ентузіазм гарно послугує вам у майбутньому. Проте, на початку ваш бізнес вимагатиме важкої роботи. Перед за пуском переконайтесь що ви розумієте базові принципи. Ось шість з них:
-
Дайте відповідь на запитання «Чому?»
Чому ви розпочинаєте бізнес? Напевне, ви маєте кілька другорядних причин, як то незалежність, гнучкість, прибуток, але яка ваша головна причина?
Відповідь має перетинатись з вашою зацікавленістю товаром чи сервісом, який ви продаватимете. Без цього, ви приречені на невдачу. Ваш інтерес – ось що рухатиме компанію у скрутний час (а він обов’язково настане), коли ваш досвід не підкаже вам правильне рішення (обов’язково), і коли ви сумніватиметесь чи отриманого прибутку стане на життя цього місяця.
Ваш інтерес проявлятиметься у всьому, чого ви торкатиметесь. Інвестори, клієнти та наймані працівники дуже швидко виявляють його наявність чи відсутність. Та найважливіше – це те, що не дасть вам особисто опустити руки.
-
Важка робота, понаднормовий робочий день, витримка
Це якості, з який складається успішний підприємець.
Ви напевно читали історії підприємців, які швидко вибились «з нуля до вершини» - Майкла Дубіна з Dollar Shave Club, Нейтана Чана з журналу Foundr тощо. Ці люди – виключення з правил. Ці два засновники мали чудові ідеї, пристрасть та добру підготовку. Обидва зналися на маркетингу та змусили свої ідеї працювати – і дуже вдало.
Для більшості ж, події розвиваються не так швидко, тому приготуйтесь вкласти багато зусиль, часу та терпіння. Бізнес – це справжній екзамен на силу волі – чи готові ви зробити усе, що потрібно, щоб запустити, прорекламувати та пережити період ледь відчутного розвитку своєї компанії?
-
Маркетингова стратегія
Мати чудовий товар чи сервіс – це одне, змусити людей купити його – зовсім інше.
Вам потрібна стратегія для реклами вашого товару/сервісу до того, як ви запустите продажі. Розроблена заздалегідь стратегія не гарантує, що тема реклами не зміниться, що кампанія не провалиться чи що ви не вирішите почати все з початку. Але щоб якомога зменшити таку ймовірність, ваша стратегія має включати наступне:
- Яку цінність ваш продукт несе цільовому покупцю?
- Хто ваш цільовий клієнт та де він знаходиться, фізично та онлайн? Відповідь на це питання потребує деякого дослідження, але, на щастя, сучасні технології значно полегшують завдання.
- Які проблеми вашого клієнта ви вирішуєте?
- Які джерела комунікації з цільовим клієнтом?
Ви помітили, що всі ці питання більше стосуються вашого клієнта, а не вас? Це особливість маркетингу. Маркетинг – це про клієнта та його бажання і потреби, а не про те, як сильно ви хочете продати йому ваш товар. Замість зосереджуватись на самому товарі, зосередьтесь на його цінності, говоріть зі своєю аудиторією та перш за все налагодьте довірливі відносини.
-
Перегляньте варіанти фінансування
Якщо ви маєте власний фонд, або щойно успадкували купу грошей, ця стаття не для вас. Проте більшість підприємців-початківців не можуть насолодитись подібними умовами. І чимало компаній банкрутують через просту нестачу грошей.
Вам потрібно мати реальне розуміння того, скільки грошей вам знадобиться для запуску бізнесу. Якщо ви не маєте достатньої суми, подумайте над варіантами додаткового фінансування. Як ви ставитесь до краудсорсингу? Бізнес-ангелів? Можливо є багаті родичі? Традиційні джерела, як банки та венчурний капітал? Не забувайте, що сторонні інвестори також зацікавлені у прибутку. Оцініть чим ви готові «пожертвувати» щоб отримати фінансування.
-
Партнер
Партнер може стати чудовим ресурсом грошей (якщо пощастить), або інформації про продукт/сервіс. Переконайтесь що ваш партнер поділяє ваші цінності та етичні переконання. Партнер може доповнювати ваші сильні та слабкі сторони, та підбадьорювати у моменти, коли ваш особистий ентузіазм вивітрюється. А ще він може стати кошмаром. Обирайте мудро.
-
Яка у вас стратегія розвитку?
Іншими словами: як ви збираєтесь розвивати свій бренд. Маєте безліч каналів для цього. Але поставтесь до вибору відповідально.
Якщо ви зробили всі необхідні дослідження, ви знаєте хто ваша цільова аудиторія, які у них проблеми, і де ці люди знаходяться.
Ви обмежені у коштах і часі. І якщо ваш цільовий клієнт не знає про вас, ви потонете. Ваш розвиток залежить від того, як широко ви рекламуєте свій бренд, але тільки якщо ви робите це у правильному місці. Перевірте себе:
- Яка у вас SEO стратегія? Коли люди шукають ваш товар чи послугу, ви з’являєтесь на першій сторінці?
- Чи правильні канали у соціальних мережах ви обрали для реклами?
- Ви шукаєте впливовців, які допомагають просувати ваш товар/послугу?
- Ви викладаєте зміст, у якому зацікавлена ваша цільова аудиторія?
- Чи цей зміст правильно відображається на мобільних пристроях?
Ви маєте ретельно обдумати свій вибір. Покладайтесь на результати своїх досліджень.
Врешті-решт…
Багато підприємців-новачків досягли успіху, і вам це під силу. Цей шлях не з найлегших, на ньому багато об’їзних доріг, вибоїн та перешкод. Єдине, на що варто сподіватись, це ваше шалене бажання, що спонукатиме до дій і пошуку мудрих стратегій.