У той час як глобальна економіка стає дедалі масштабнішою, доступнішою і конкурентоспроможнішою, штучний інтелект істотно змінив індустрію роздрібної торгівлі. Зокрема, генеративний ШІ в роздрібній торгівлі є рушійною силою, що сприяє підвищенню якості обслуговування покупців, персоналізації, а також інтуїтивному і машинному маркетингу.
Моделі генеративного ШІ спираються на мільйони бітів даних і створюють контент – текст, аудіо, відео або зображення – на основі користувацьких даних та інструкцій. Здатність створювати якісний контент у масштабах і в набагато коротші терміни, ніж це може зробити людина, може принести значну економію бізнесу, що може сприяти конкурентній перевазі. У цьому блозі ми розглянемо п'ять основних способів, які можуть допомогти змінам у роздрібній торгівлі.
Основні переваги генеративного ШІ в роздрібній торгівлі
По-перше, подивіться, де генеративний ШІ в роздрібній торгівлі має найбільший вплив. Судячи з нашої роботи з кількома роздрібними компаніями та їхніх впроваджень GenAI, вони зростають у трьох ключових сферах:
Раціоналізація операцій і скорочення витрат
Автоматизація рутинних завдань й ефективне управління товарними запасами дадуть змогу усунути втрати і непотрібні витрати. Використання останніх даних про динаміку ринку і тенденції покупців також спрощує і спрямовує пошук продуктів, не вдаючись до реальних випробувань або створення прототипів.
Підвищення лояльності та утримання клієнтів
Надання окремим клієнтам персоналізованих покупок та рекомендацій може підвищити їхню задоволеність. Навіть у світі, де підтримувати довгострокову лояльність клієнтів складніше, ніж будь-коли, це може бути важливим для отримання надійного і стабільного довгострокового доходу.
Просування у створенні продуктів
Що швидше ви зможете визначити споживчі тенденції, то краще ви зможете прогнозувати й удосконалювати виробництво продуктів та ідей. Від одягу до електроніки тощо. Для ритейлерів це спосіб раніше за інших вивести на ринок нові товари, що користуються великим попитом, і отримати перевагу першопроходця.
П'ять ключових сфер змін
Що ці переваги дають компаніям роздрібної торгівлі та споживчого сектору, подібним до вашої? Нижче перелічено п'ять ключових сфер змін:
1. Поліпшення клієнтського досвіду
Генеративний ШІ в роздрібній торгівлі покращує клієнтський досвід та адаптується до постійно мінливих потреб сучасних покупців у багатьох відношеннях. Тепер це не просто віртуальні асистенти, які допомагають покупцям орієнтуватися в процесі продажів – генеративний ШІ може робити набагато більше.
Серед них – асистенти на базі ШІ, які можуть купувати товари через чат, віртуальні примірки для онлайн-покупок одягу, більш орієнтовані на клієнта повідомлення під час його подорожі та навіть дзеркала віртуальної реальності в шоу-румах.
2 Трансформація маркетингових стратегій
Споживачам потрібен релевантний контент, що відповідає їхнім смакам і бажанням та спирається на їхню купівельну спроможність. Генеративний ШІ допомагає в цьому, привносячи новий рівень розуміння споживчого шляху, тенденцій і настроїв, даючи змогу маркетинговим командам діяти більш інтуїтивно і розумно, знижуючи при цьому загальне робоче навантаження.
Щоб показати, що можна зробити, IBM Watson AI застосовується для створення індивідуальних маркетингових кампаній, підкріплених якісним автоматизованим виробництвом контенту. Використовуючи Watson, деякі маркетингові команди поліпшили показники кліків до 2,5 разів порівняно зі стандартними галузевими практиками.
3. Оптимізація управління запасами
Генеративний ШІ, що об'єднує інформацію про минулі продажі та ринкові тенденції, вже допомагає точно прогнозувати попит на товари. За даними CapGemini, ця технологія вже підвищує точність прогнозування попиту на 10 % і дає ритейлерам більше можливостей для контролю над запасами і рішеннями щодо ланцюжка поставок.
Компанія Amazon вже протестувала торгового помічника з підтримкою генеративного ШІ на ім'я Руфус, довівши, що генеративний ШІ змінює підхід до роздрібної торгівлі. Хоча насамперед він покликаний поліпшити якість обслуговування покупців, відображаючи персоналізовану інформацію про товари та рекомендації для клієнтів на основі попередніх покупок і переглядів, він також може скоротити адміністративні витрати. Дані про покупців, які він збирає, дають змогу прогнозувати ймовірний попит на товар або товари, завчасно складати графіки складських запасів і краще управляти ланцюжком поставок.
4. Підвищення ефективності ланцюжка поставок
Генеративний ШІ також можна використовувати для ухвалення більш ефективних рішень у сфері логістики в розширених ланцюжках поставок.
Наприклад, генеративний ШІ реагуватиме на непередбачувану погоду, трафік і пріоритет замовлень, щоб автоматично змінювати час і маршрут доставки і забезпечувати максимально ефективну доставку. ШІ також допомагає визначити, де постачальники можуть поліпшити свою роботу, і усунути третіх сторін у ланцюжку поставок. Ці два варіанти використання виникають в умовах екстремальних збоїв, мінімізуючи вплив на клієнтів і забезпечуючи надійність протягом усього життєвого циклу продукту.
5. Впровадження автоматизованого обслуговування клієнтів
Однією з найбільших причин розчарування клієнтів є неефективне або неорганізоване обслуговування, що забирає багато часу. Генеративний ШІ бореться з цими проблемами в різних каналах, щоб клієнти отримували рішення зручно і на тій платформі, яка їм потрібна.
Чат-боти, що працюють на базі ШІ, ідеально підходять для розв'язання буденних і відносно простих проблем клієнтів, не вимагаючи участі людини. На відміну від людських агентів по роботі з клієнтами, інструменти ШІ можуть працювати цілодобово і без вихідних, тому клієнтам не потрібно чекати звичайного робочого часу, щоб отримати правильну відповідь.
Компанія Hello Fresh, що займається виробництвом продуктів харчування, виявила, що її чат-бот «Фредді», який використовується для залучення клієнтів, цільового маркетингу та пропозицій, відіграв революційну роль: Генеративний штучний інтелект дав змогу скоротити час обслуговування клієнтів на 76 %.
Скористайтеся перевагою першопроходця
Підприємства поступово усвідомлюють потенціал генеративного ШІ. За даними дослідження KPMG, 65 % керівників американських компаній вважають, що в найближчі три-п'ять років генеративний ШІ матиме істотний вплив на їхні компанії. Однак для організацій споживчого сектору і роздрібної торгівлі це число знижується до 30 %; таким чином, впровадження ШІ в роздрібній торгівлі вже сьогодні дає значну конкурентну перевагу.