Оскільки світ стає все більш стійким і екологічно чистим, відповідні тенденції, схоже, охоплюють людське суспільство, принаймні частково, протягом останнього десятиліття або близько того. Багато брендів, від малих підприємств до великих транснаціональних корпорацій, усі намагаються переробляти, використовувати зелені ресурси або повторно використовувати товари, щоб скоротити витрати на виробництво та транспортування не лише для себе, але й для нашої планети. Це призвело до розвитку таких речей, як циркулярна економіка та повторна комерція. І те, і інше може стати надзвичайно корисним і ефективним інструментом, якщо до нього належним чином підійдуть модні бренди.
Image source: Pexels
Багато модних брендів, очевидно, почали слідувати тенденції сталого бізнесу, залучаючи себе до все більшої кількості аспектів з кожним роком. Оскільки тема про те, що магазини викуповують одяг у покупців і потім використовують матеріали для створення нових речей, активно обговорювалася лише 2 роки тому, сьогодні бренди говорять про перепродування одягу своїх клієнтів разом із власними товарами, як старими, так і новими. Йдеться не лише про те, щоб бренди диверсифікували свої торговельні можливості, відкриваючи «секонд-хенд» у своїх магазинах, а й про те, як цей інструмент можна практично використовувати для підвищення релевантності брендів, покращення репутації та накопичення додаткових доходів, залишаючись модними. .
Ідеї та переваги повторної комерції та циркулярної економіки
Одним із основних принципів будь-якої сталої економіки чи бізнесу, зокрема, є зменшення відходів, наскільки це можливо. Для індустрії моди таке завдання є надзвичайно складним, оскільки, навіть не підозрюючи про це, виробництво та розповсюдження одягу виробляє досить багато відходів і викидів вуглекислого газу, сумарний ефект яких просто занадто шкідливий, щоб ігнорувати. Ось чому модні бренди та виробники намагаються використовувати всі можливі канали стійкості, оскільки вони можуть бути обмежені або обмежені в майбутньому. Ось як увійшли в життя терміни повторної комерції та циклічної економіки.
По суті, циркулярна економіка – це економічна модель, в якій вироблений об’єкт перетворюється на відходи через якомога більше часу. Цей продукт можна переробити, повторно використати для інших цілей або просто продати іншому користувачеві. У цьому відношенні рекомерція є інструментом управління та контролю такої економіки шляхом створення платформ, які допомагатимуть користувачам перепродувати свої товари, придбані у певного бренду.
Індустрія моди є, мабуть, ідеальною нішею для економіки замкнутого циклу та повторної комерції, оскільки люди зазвичай звикли до магазинів секонд-хенду, а багато молодих користувачів навіть віддають перевагу їм або іншим екологічним підприємствам. У той же час, дотримання моделі циркулярної економіки може бути вигідним для всіх модних брендів, великих і малих, через низку причин:
- Удосконалення репутації бренду, що робить його чистим і респектабельним на світовому ринку.
- Розширення аудиторії шляхом залучення, зокрема, тих, хто активно підтримує сталу економіку.
- Контроль виробництва за межами життєвого циклу за умовчанням і навіть після реалізації продукту.
Хоча насправді індустрія моди є набагато складнішою, по суті, переваги, перелічені вище, лише розширюються, коли бренд або виробник все далі залучається до циклічної економіки. І може знадобитися деякий час, перш ніж будь-який модний бренд у світі досягне мети значного скорочення відходів, однак, все ж такі кроки є важливими для більшої мети. Таким чином, майже будь-який бренд може почати використовувати циркулярну економіку прямо зараз, просто залучивши додаткову платформу, де клієнти можуть продавати один одному старіші продукти без зусиль.