В останнє десятиліття все більшої популярності набувають питання сталого розвитку та відповідального ведення бізнесу. Компанії закликають вести екологічно чисту бізнес-стратегію та зменшувати свій негативний вплив на нашу планету. І, якщо ви не жили в кам'яному віці, то знаєте, що індустрія моди має надзвичайно негативний вплив на навколишнє середовище. Швидка мода відповідальна за 8-10% світових викидів вуглекислого газу.
Але з розвитком циркулярної економіки в індустрії моди нарешті з'явився шанс змінити свою погану репутацію. Все більше і більше модних брендів сідають на потяг "рекомерції". Нижче ми обговоримо, як змінюється обличчя індустрії моди та як бренди можуть підтримати цю нову тенденцію.
Джерело Pexels
Що таке циркулярна економіка?
Почнемо з пояснення концепції циркулярної економіки на глобальному рівні, щоб зрозуміти, як її можна застосувати до моди.
Циркулярна економіка спрямована на те, щоб витрачати менше нових ресурсів і натомість повторно використовувати більше старих. Вона фокусується на:
- перероблення відходів
- повторне використання старих продуктів та ресурсів
- зменшення масового споживання
Метою таких дій є мінімізація вуглецевого сліду, зменшення забруднення навколишнього середовища та створення сталої бізнес-моделі.
Оскільки індустрія моди є найбільшим забруднювачем довкілля, не дивно, що саме на неї звертають особливу увагу як на ту, що має якнайшвидше впровадити цю стратегію.
Рекомерція: як це працює?
Концепція рекомерції є відповіддю індустрії моди на рух циркулярної економіки. В індустрії моди рекомерція охоплює як новостворені бренди, так і вже чинні, які шукають спосіб змінитися на краще. Отже, як працює рекомерція?
Просто, модні бренди зараз зосереджуються на тому, щоб зробити свою продукцію придатною для багаторазового використання, щоб вона передавалася від людини до людини, і щоб вживані речі знову стали крутими і модними. Вони продають вживаний одяг як в магазинах, так і в Інтернеті, роблячи рекомерцію всесвітньо визнаною тенденцією, яка неодмінно збережеться.
Бренди також сприяють продажам за принципом "рівний-рівному", за допомогою яких їхні клієнти продають свої товари один одному. Таким чином, якщо одна людина більше не користується предметом одягу або аксесуаром, інша людина може це зробити.
Переваги рекомерції для модних брендів
Тенденція рекомерції не тільки корисна для навколишнього середовища. Навпаки, це дуже вигідно для всіх учасників процесу.
Що стосується споживачів, то вони можуть насолоджуватися своїми улюбленими модними брендами або відкривати для себе нові, за набагато менші гроші, ніж раніше. Вони також можуть позбутися одягу, який їм набрид або який більше не підходить, і заробити трохи грошей.
Але що це дає модним брендам? Ось лише деякі з багатьох переваг їхнього бізнесу:
-
Зміцнення довіри до бренду
Молоді покоління, особливо міленіали та покоління Z, поважають та цінують сталий розвиток у всіх його проявах. Вони більш охоче купують товари екологічно чистих брендів, ніж тих, які не є дружніми до планети. І, приймаючи цю тенденцію та підтримуючи її за допомогою рекомерції, бренди виграють бали у цієї величезної групи споживачів.
Покращення іміджу бренду та підвищення довіри до нього є величезним кроком вперед для будь-якого модного бренду, який намагається завоювати свою частку ринку.
-
Охоплення нових споживачів
З'являється все більше і більше споживачів, які шукають бренди тільки для рекомерції. І оскільки таких брендів зараз не так вже й багато, ви можете бути тією ранньою пташкою, яка зловила черв'ячка.
Нові споживачі вирішать перевірити вашу пропозицію після того, як почують про вашу політику рекомерції.
-
Формування лояльності споживачів
Ще однією важливою причиною, чому рекомерція принесе користь вашому бізнесу, є те, що вона допоможе вам утримати своїх клієнтів на довгострокову перспективу. Пропагуючи важливі екологічні ідеї та завжди пропонуючи цікавий, багаторазово використовуваний та модний одяг, ви завоюєте їхню прихильність назавжди.
Лояльні клієнти – це постійний потік доходу, який допоможе вам підтримувати ваш бізнес на належному рівні.
-
Економія коштів
Модні бренди, що займаються рекомерцією, витрачають менше грошей на нові ресурси, нові дизайни, зберігання та рекламу. Вони можуть повторно використовувати все, у що раніше інвестували, і заробляти більше.
Заключні думки
Чи циркулярна економіка та рекомерція захоплюють індустрію моди? Так. Чи люблять люди цей новий тренд і чи очікують вони, що їхні улюблені бренди перейдуть на цю модель? Безумовно!
Тенденція рекомерції тільки набирає обертів, і чим раніше ви вирішите приєднатися до неї, тим краще. Ви зможете рухати свій бізнес вперед, одночасно допомагаючи зберегти планету.