Додатки-репетитори - це нове покоління мобільних програм для навчання. На відміну від традиційних програм, які люди використовують для навчання в дорозі, додатки-репетитори вдосконалюються за допомогою AI та призначені для управління цілими курсами для студентів.
Ідея додатків-репетиторів полягає у забезпеченні досвіду навчання, подібного до досвіду, який мають студенти з репетиторами-людьми. Але замість людини існує алгоритм AI, який керує курсом, виставляє оцінки, оцінює прогрес та визначає наступні завдання.
У цій публікації:
-
Визначення додатку-репетитора
-
П’ять переваг додатків-репетиторів для студентів
-
Шість компонентів додатків-репетиторів
Що таке Додаток-репетитор?
Додаток-репетитор - це мобільний телефон, який виступає в якості викладача в процесі навчання. Подібно до репетиторів-людей, додатки також керують навчальними матеріалами для адаптації курсів до індивідуальних потреб у навчанні, пояснюють студентам теми та створюють тести відповідно до цілей та результатів студентів.
Отже, чим він відрізняється від типового мобільного навчального додатка? Головна відмінність полягає в тому, що додаток-репетитор використовує штучний інтелект (АІ) для управління навчальними матеріалами та персоналізації навчання для студентів. Традиційні програми для навчання також мають можливості персоналізації, але АІ виконує цю роботу на більш досконалому рівні.
Які переваги додатків-репетиторів?
Додатки-репетитори мають багато різноманітних переваг для студентів. Ось деякі найважливіші переваги на даний момент.
1. Більш персоналізовані навчальні шляхи
На відміну від традиційних навчальних програм, які рухають користувача одним заздалегідь визначеним шляхом, розумні репетитори використовують АІ для вибору найбільш корисного матеріалу з доступного контенту. Таким чином, не існує заздалегідь заданих навчальних шляхів, по яким студенти повинні слідувати щоразу.
Це можливо завдяки моделюванню «дерево рішень» та підходу до моделювання АІ, який використовується для прогнозування цінності матеріалу для учнів. «Дерево» визначає шлях навчання, відповідаючи на прості запитання «так/ні», пов’язані з роботою користувача.
Ось приклад дерева рішень у машинному навчанні. Цей приклад ілюструє основний потік процесу прийняття рішень на питання “Чи буде дощ?”
Дерево рішень, яке використовують алгоритми машинного навчання: Towards Data Science
Питання у "дереві рішень" додатку-репетитора стосуються продуктивності. Наприклад, якщо студент отримав певну оцінку за завдання, програма оцінить прогрес та визначить наступний крок, оцінивши відповідь про їх результат.
2. Цілодобова підтримка студентів
На відміну від людей репетиторів, які доступні студентам тільки у робочий час, додатки-репетитори можуть допомагати користувачам цілодобово та без вихідних. Студент може відновити навчання у будь-який час, коли йому це потрібно, з однаковим рівнем підтримки. Цю підтримку часто надають розмовні інтерфейси, такі як чат-боти.
Чат-бот, додаток, що імітує розмову з людиною, може відповідати на запитання учнів цілодобово та без вихідних. Розумні додатки-репетитори можуть бути з двома основними типами чат-ботів: на основі правил та АІ.
Чат-бот, який базується на правилах, може відповідати лише на зумовлені запитання з попередньо заготовленими відповідями (як-от FAQ). Чат-бот із підтримкою АІ може відповідати на більш складні запитання без підготовки завдяки машинному навчанню, яке шукає “підказки” в повідомленнях користувачів.
Отже, наявність чат-бота та інших допоміжних матеріалів може допомогти студентам залишатися на зв’язку зі своїми «віртуальними» викладачами, коли їм потрібно.
3. Персоналізована оцінка прогресу
Додаток-репетитор складає тести на основі успішності студента. Додаток може містити кілька версій оцінок для різних рівнів прогресу, і він вибере одну після перегляду попередніх оцінок та переконання наскільки легко студент вирішує завдання.
Учень також буде проінформований про вибір оцінювального тесту, а також про складність подальших навчальних матеріалів. Ця функціональність майже нагадує поведінку репетитора-людини, що робить процес навчання за допомогою додатку-репетитора більш звичним.
4. Більш доступне навчання
Додатки-репетитори можуть працювати на будь-якому пристрої, тому студент може вчитися в зручних обставинах. Таким чином, навчання не обмежується лише аудиторіями чи конкретними годинами (як у випадку з дистанційним навчанням). Це робить додатки чудовим варіантом безпечного навчання під час пандемії.
5. Вища зацікавленість студентів
Додатки-репетитори можуть використовувати гейміфікацію, щоб залучити учнів та допомогти їм досягти кращих результатів у навчанні. Гейміфікація означає використання елементів гри в освітньому контексті для мотивації дій, залучення та сприяння навчанню.
Наукові дослідження підтвердили, що гейміфікація призводить до вищої залученості студентів та досягнень в навчанні. Відповідно, учні, як правило, дуже позитивно реагують на гейміфіковані вправи та люблять елементи інтерактивності та колективної роботи.
Додатки-репетитори сумісні з гейміфікацією. Вони можуть містити майже будь-який тип гейміфікованих вправ на будь-якому курсі, це означає, що вони не обмежуються одним форматом. Такі вправи, як головоломки, інтерактивні експерименти, командні ігри та задачі, можуть бути дуже ефективними для залучення учнів.
Компоненти додатків-репетиторів
Тепер давайте подивимося, як працює додаток-репетитор, щоб забезпечити переваги, про які ми щойно згадували. Ми розглянемо “архітектуру” такої програми або, просто, її компонентів.
Найважливішими компонентами додатків-репетиторів є:
-
База даних студентів - включає особисті дані студентів, включаючи їх демографічні показники, цілі навчання, навички, історичні дані про навчання, уподобання щодо розкладу та оцінки. Додаток-репетитор покладається на ці дані для прийняття рішень стосовно змісту, рекомендацій вправ та оцінки прогресу.
-
Вміст - це структурована база даних контенту, що містить матеріали курсу (тексти, зображення, файли тощо) та взаємозв’язки між темами. Зазвичай ця база даних створена викладачем-людиною, щоб додаток- репетитор створював персональний план навчання.
-
Банк запитань - цей компонент містить зворотній зв’язок на основі прогресу та результатів користувача. Додаток-репетитор використовує банк запитань, щоб формувати рекомендації щодо наступних завдань за допомогою алгоритму машинного навчання.
-
Експертна модель - містить алгоритм, який визначає рівень знань користувача та обирає складність для завдань та запитань. Також включає алгоритм обробки призначення та результатів тестування і аналізу ходу виконання.
-
Інтерфейс користувача - як і будь-який мобільний додаток, він містить зручний для учнів інтерфейс, який, у свою чергу, включає особистий кабінет, графік навчання, чат-боти, інформаційну панель аналізу продуктивності, опитування користувачів і навіть внутрішню пошукову систему.
-
Інструмент управління курсами - цей компонент управляє рештою, визначаючи взаємозв'язки між ними. Наприклад, якщо студент успішно проходить частину курсу, керівник курсу оновлює їхні особисті дані, вибирає вміст для подальшого навчання та змінює рівень своїх знань.
Всі ці компоненти необхідні для створення розумного додатку для навчання.
Інструмент управління курсом та експертна модель - це дві основні частини, які відрізняють додатки-репетитори від традиційних навчальних програм. Хоча для створення обох потрібні додаткові ресурси, вони допомагають створити програму, яка буде більш персоналізованою та корисною для учнів, ніж традиційна.
Додатки-репетитори: Підсумок
Додаток-репетитор - це програма, яка намагається відтворити досвід навчання з репетитором-людиною з АІ. Як і викладач людина, алгоритм із підтримкою АІ управляє та персоналізує навчання для залучення учнів.
Головною відмінністю традиційного навчального додатка від розумного репетитора є використання технології АІ для управління навчальним процесом. Ця технологія робить навчання більш персоналізованим, цікавим та гнучким, навіть у порівнянні з популярними мобільними навчальними програмами.