На даний момент майже жоден бізнес не працює без технологій. Зокрема, підприємства використовують свою інфраструктуру та програмні рішення для повсякденної діяльності. Ці програми належать різним компаніям та використовуються для різних цілей. Так само програмне забезпечення має різну цінність (зрілість), що залежить від позиції його користувача. Тому спеціаліст по маркетингу має різноманітні проблеми порівняно з операційним працівником.
У світлі цих відмінностей важливо забезпечити ефективну зрілість постачання програмного забезпечення. Існує кілька основних принципів, яких бізнес повинен дотримуватися, щоб досягти успішного постачання програмного забезпечення. У цій статті ви дізнаєтеся про кожен принцип та про те, як його використовувати.
Чітке визначення ролі
Важливо визначити роль кожного співробітника або команди в організації. Це дозволяє організації функціонувати належним чином. Однак не можливо визначити обов’язки працівників, не вказавши цілі та очікування для кожної команди. Визначення цих ролей може бути досить складним в умовах комплексного бізнесу з десятками партнерів та співробітників. Тому кожен з цих складових бізнесу повинен визначатись, як додаток працює в компанії. Роль окремої особи чи команди визначає рівень доступу та гнучкості, які вони отримують під час використання корпоративних програм. Таким чином, чітко визначені ролі значною мірою забезпечують успіх розробки програмного забезпечення.
Управління партнерами та клієнтами
Партнери та клієнти є найважливішими та зацікавленими сторонами будь-якого бізнесу. Тому досвід роботи у ланцюжку постачань є важливим для успіху вашого підприємства. Ваша здатність керувати своїми партнерами та клієнтами допомагає вам керувати організованою та функціональною установою. Вона стає зрозумілішою, якщо розглянути банки та інші фінансові установи.
Більшість фінансових організацій надають послуги клієнтам та партнерам за допомогою різноманітних технологій. Здебільшого ви знайдете спеціальні програми, які забезпечують співпрацю та зв’язок з партнерами. Аналогічним чином, програми дозволяють цим підприємствам ефективно надавати послуги своїм клієнтам. У межах усієї системи партнери та клієнти оцінюють зрілість програмного забезпечення залежно від його продуктивності.
Управління партнерами та клієнтами з огляду на зрілість постачання визначається кількома критичними факторами. Ці фактори висвітлені нижче.
- Зрілість постачання клієнтам.
- Зрілість постачання партнерам.
- Зрілість постачання працівникам.
- Структура, яка забезпечує підвищений рівень задоволення в усіх аспектах діяльності підприємства.
- Матриця, яка оцінює та представляє рівень задоволеності в усіх аспектах.
Управління компанією
На відміну від управління партнерами та клієнтами, управління компанією включає в себе всі аспекти бізнесу. Воно охоплює цілі, завдання, політику, процеси та організаційні шаблони, які регулярно контролюють та відстежують постачання програмного забезпечення. Ефективне управління компанією в контексті зрілості постачання програмного забезпечення передбачає використання керованих заходів для забезпечення належної роботи процесу управління. Таким чином, ви зможете забезпечити ефективне управління компанією.
Централізація інформації
Бізнес – це діяльність, яка працює на основі інформації. Однак не завадить контролювати збір та використання даних. Вам потрібно мати централізовану базу даних, яка забезпечить бізнес достовірною інформацією.
Ієрархічний канал зв'язку
Для забезпечення управління всередині компанії повинна існувати ієрархічна комунікація. Таким чином, вказівки та зворотний зв’язок мають надходити з основною метою – сприяння творчості та продуктивності. Зрештою, цей канал зв’язку повинен зробити робочий процес більш ефективним.
Прості показники ефективності
Ефективність управління компанією слід контролювати за допомогою показників ефективності. Ці показники мають бути простими для впровадження у ваш бізнес. Крім того, ви повинні мати можливість отримати чітке уявлення про ефективність вашої загальної бізнес-стратегії.
Управління ризиками
Ваша здатність ефективно керувати ризиками сприяє успіху зрілості постачання програмного забезпечення. Однак неможливо ефективно керувати ризиками, не знаючи різниці між проблемою та ризиком. Кожне з цих понять відрізняється, і з їх слід розглядати по-різному.
У більшості випадків проблема — це питання, яке вже виникло. Ви можете лише вирішити цю проблему, щоб запобігти її ескалації та впливу на використання програми. З іншого боку, ризик включає в себе необхідність прийняття заходів, які можуть мати позитивні або негативні результати, здатні вплинути на постачання програмного забезпечення. У результаті ви можете ефективно управляти ризиками щодо цінності постачання програмного забезпечення, дотримуючись наведених нижче кроків.
Забезпечте послідовність
Найкращий спосіб керування ризиками в рамках постачання програмного забезпечення – це використовувати послідовні процеси. Це допоможе забезпечити доступність та довіру між вашою компанією, вашими партнерами та клієнтами під час процесу постачання програмного забезпечення.
Кількісна оцінка ризику
Ефективне управління ризиками неможливо визначити кількісно, не знаючи рівня впливу та ймовірної шкоди. Тому вам потрібно мати об’єктивну структуру для доступу та управління ризиками. Підвищення якості оцінки ризиків може збільшити частоту прийняття ризиків у вашому бізнесі. Під час кількісної оцінки ризику вам потрібно знати чисельність ризиків, які стають проблемами. Аналогічним чином вам потрібно виявити нові проблеми, які не розглядалися як ризики.
Ефективна оцінка
Більшість надійних програм створюються за допомогою моделей. Ці моделі розроблені з використанням інформації, отриманої у результаті оцінювання. Тому, ймовірно, ви досягнете успіху в постачанні програмного забезпечення, якщо створити модель програмного забезпечення на основі надійної оцінки. У більшості випадків найкращі процеси оцінки прості у реалізації та мають наступні характеристики:
- Вони мають бути простими.
- Модель повинна кількісно оцінювати всі показники.
- Звіти по моделі продуктивності повинні бути доступними для всіх залучених сторін.
Гарантія якості
Якість програмного забезпечення впливає на те, як компанія взаємодіє зі своїми клієнтами та партнерами. Однак іноді неможливо забезпечити якість, якщо використовується загальний підхід до постачання програмного забезпечення. Натомість підприємства (зокрема фінансові установи) повинні переходити до рішень, що ґрунтуються на досвіді користувачів, як-от:
-
Збільшення доходів та задоволеності клієнтів;
-
Враховуйте, як сучасні робочі середовища та конфігурації рухаються в бік систем цінностей;
-
Забезпечте інтеграцію програм з усією системою в рамках установи.
Компаніям доводиться креативно підходити до забезпечення якості, маючи справу з постійно мінливим бізнес-середовищем. З цієї причини багато компаній включають основи якості в робочу культуру, щоб забезпечити успішне постачання програмного забезпечення. Це полегшує дотримання вимог та покращує системи. Крім того, це покращує співпрацю та консолідацію управління, забезпечуючи зрілість постачання програмного забезпечення.
Залучення клієнтів та партнерів
В основі постачання програмного забезпечення лежить залучення клієнтів та партнерів. Тому для того щоб зробити можливим постачання програмного забезпечення створюються різноманітні технології та рішення. Такі ресурси, як інструменти аналізу даних та хмарні сховища, роблять постачання програмного забезпечення все більш успішним. Тим не менш, існує ряд проблем які необхідно враховувати під час постачання програмного забезпечення.
Відмінності в системі – Розробка додатків йде кількома шляхами. Кожен шлях визначає використовувані показники, керування та документацію. Тому ці відмінності в розробці програмного забезпечення можуть призвести до ряду проблем при об’єднанні додатків в єдину робочу систему.
Інформаційне блокування – Інтеграція програм може бути складною без спільного використання інформації та ресурсів. На жаль, багато розробників та треті особи можуть не захотіти ділитися важливою інформацією, яка сприяє інтеграції.
Невидимості – можуть існувати деякі невидимості, які можуть перешкодити фінансовим установам, клієнтам та іншим партнерам зрозуміти бізнес-систему. У свою чергу, ця проблема може ускладнити розробку рішень.
Незважаючи на ці проблеми, кілька підходів можуть полегшити процес постачання програмного забезпечення завдяки залученню клієнтів та партнерів. Ці підходи включають наступне.
Скоординоване управління
Використання стратегії скоординованого управління дозволяє розробникам програмного забезпечення та компаніям краще зрозуміти, як працювати з партнерами та клієнтами.
Скоординований результат
При впровадженні програмного забезпечення потрібно враховувати результати роботи всіх учасників процесу. Це забезпечить залучення всіх сторін. І навпаки, методи розробки програмного забезпечення можна стандартизувати, що також забезпечує синхронізацію результатів.
Дійсну угода про рівень обслуговування
Працюючи зі сторонніми компаніями, необхідно об’єднати показники всіх партнерів за допомогою угод про рівень обслуговування. Це допомагає створити дорожню карту відповідальності кожної сторони.
Централізація знань
Підприємство має створити базу даних, яка забезпечує обмін знаннями та координацію.
Основи метрики
Найкращі програми в основному засновані на метриках. Таким чином, зібрана інформація програмою, дозволяє розвивати рішення для кращого усунення конкретних проблем. Тим не менш, успішне постачання програмного забезпечення може залежати від наступного.
- Визначте та використовуйте основні метрики, які відповідають цілям та завданням бізнесу.
- Приведіть метрики у відповідність з технологічними та бізнесовими аспектами вашого підприємства.
- Періодично або в міру розвитку вашого бізнесу оцінюйте та переглядайте метрики.
- Розробіть автоматичну систему, яка вимірює та надає інформацію за запитом.
- Створіть процес перегляду, який забезпечує безперервний перегляд усього процесу.
Забезпечте інновації
У наш час жодна бізнес-модель не працює без інновацій. Аналогічно, зрілість постачання програмного забезпечення неповноцінна без інновацій. Вдосконалене програмне забезпечення гарантує якість результатів, що виходять за межі того, що може бути узгоджено на договірній основі.
Створення культури інновацій може включати наступне.
Стимулювання – створення заохочення для учасників інновацій сприяє до творчості та прогресу.
Керівні принципи – встановлення чітких керівних принципів дозволяє працівникам знати, що є прийнятним та неприйнятним у рамках будь-якого проекту.
Визначте пріоритетні цінності
Цінності бізнесу є найважливішими компонентами, які забезпечують безперебійну роботу. Тому бізнес повинен забезпечити проникнення цих цінностей в усі аспекти своєї діяльності. Щоб досягти цього, вам необхідно інтегрувати систему цінностей в бізнес-модель та IT-сектор.
Підсумок
Зрілість постачання програмного забезпечення є незамінною для функціонування сучасного бізнесу. Вона дозволяє підприємствам об’єктивно оцінити цінність програмного забезпечення, яке вони впроваджують у своєму бізнесі. Крім того, кілька концепцій можуть допомогти забезпечити зрілість програмного забезпечення.