Хоча перекладу терміну growth hacking (дослівно “злам росту”) українською ще не існує, дати визначення йому досить просто. Так називають використання аналітичних, інноваційних, часто досить бюджетних стратегій для швидкого збільшення клієнтської бази компанії. Цей прийом часто використовують стартапи, оскільки чим більше клієнтів, тим більша ймовірність, що стартап стане успішним на ринку.
Стартапи рідко володіють такими ж людськими або фінансовими ресурсами, як їхні конкуренти. Вони не можуть дозволити собі розміщувати рекламу на телебаченні в прайм-тайм, не мають зв'язків, щоб заручитись підтримкою знаменитостей. Натомість вони використовують менш дорогі та не менш ефективні засоби, або звертаюсться до переваг, які їм надають їх власні продукти або послуги. Ми склали невеликий список кроків, які вам треба буде зробити, якщо хочете використати прийом гроу хакінгу у своєму бізнесі.
Якісний продукт - всьому голова
Багато людей помилково вважають, що гроу хакінг пов’язаний з обманом покупців та розкруткою низькоякісного продукту. Нічого подібного. Гроу хакінг має на меті продемонструвати ваш бренд та продукт великій кількості людей та переконати їх придбати його. Або ще важливіше зробити так, аби ці клієнти стали постійними та розповіли про ваш бренд своїм друзям. Отож, якщо вам немає чим вразити потенційних покупців, навряд чи цей прийом вам підійде.
Перед початком роботи чітко окресліть проблему, над розв'язанням якої ви плануєте працювати та переконайтесь, що ваш продукт - це саме те рішення, якого потребують клієнти. У цьому вам допоможе дослідження ринку. Навіть, якщо у вас обмежений бюджет, це те, на що варто витратити кошти.
Орієнтуйтесь на прогресивну аудиторію
Традиційний маркетинг передбачає створення "портретів" потенційних клієнтів бренду з урахуванням демографічних або інших критеріїв. Основна ідея полягає в тому, щоб орієнтуватися на широке коло людей, але створювати персоналізований для кожної окремої групи контент та працювати з тими темами, які справді цікавлять окремі групи покупців. Це називають таргетингом.
Гроу хакінг вимагає іншого підходу. Його основна ідея полягає в тому, щоб орієнтуватися на першопроходців - людей, які готові придбати продукт, як тільки він з’явився, та в захваті від самої лише думки про те, що будуть першими тестувати новинку. Створюйте "портрет" аудиторії з думкою про саме такого клієнта.
Думайте, як ваш клієнт
Є сотні майданчиків, де ви можете розмістити свою рекламу. Якщо ви працюєте з гроу хакінг, 99% з цих майданчиків вам просто непотрібні. Замість цього вам потрібно добре вивчити вашу аудиторію та зрозуміти, де саме вона любить проводити час в інтернеті. Там ви і зможете достукатись до своїх майбутніх клієнтів.
Зробіть вибір та рухайтесь до своєї мети
Гроу хакінг - це цілеспрямований рух до певної мети без вигадування додаткових варіантів чи роботи з використанням методу ітерацій. Є три варіанти роботи в цьому напрямку. Всі вони потребують контенту, проте є зовсім різними за своєю суттю. Сюди відносять інвестування грошей, використання вірального або навпаки завжди актуального контенту. Найкращий шлях до зростання - це обрати для себе один з цих варіантів та спрямувати всі зусилля на його реалізацію.
Вірусне поширення контенту - це досить простий спосіб реклами, якщо ви зможете зацікавити людей та спонукати їх до дії. Наприклад, можна надавати безкоштовний зразок продукції або доступ до завантаження продукту в обмін на публікацію в соцмережах або розміщення рекомендації.
Є галузі, в яких, щоб проторувати собі шлях до зростання, треба бути кращим в своїй сфері. Це стосується й контенту. Завжди актуальний контент - це контент не прив'язаний ні до якого модного тренду. Це просто інформативний, завжди релевантний, привабливий та добре написаний текст, який навряд чи стане менш актуальним в майбутньому. Такий контент формує довіру до бренду, отримує органічні посилання та збільшує трафік.
Нарешті, звичайні перевірені часом інвестиції. Так, гроу хакінг зазвичай асоціюється з обмеженим бюджетом, але це не значить, що цей прийом зовсім не потребує грошових вливань. Гроші, вкладені в цілеспрямовану рекламну стратегію, можуть принести необхідне вашому стартапу зростання.
Закликайте клієнтів до дій
Зрештою, це все має на меті якнайбільшу конверсію, а найважливіший крок, якого ви хочете від клієнта, - це клікнути на кнопки "купити зараз", "завантажити" або "підписатися". Якщо вони цього не зроблять, все було дарма.
Найбільша складність полягає в тому, що неможливо передбачити, що саме працюватиме. І все що ви можете - це тестувати та вносити правки, а потім знову тестувати. Пришвидшити процес можна, якщо змінити форму презентації контенту. Так, можна спробувати пересунути кнопку із закликом до дії або змінити текст цієї кнопки. У багатьох випадках, якщо прибрати вимоги до кредитної картки, також можна збільшити кількість замовлень безкоштовного періоду.
Працюйте над першим враженням від вашого продукту
Але якими важливими б не були конверсії, це ще не кінцева мета. Наступним кроком гроу хакінгу є створення позитивних вражень для клієнтів. Сюди можна віднести персональні консультації чи навчальні посібники з самообслуговування. Основна мета - аби нові клієнти могли зрозуміти, як користуватись продуктом та виділили для себе його переваги. Щоб це забезпечити, не забувайте приділяти увагу клієнтській підтримці вашого стартапу.