Технології доповненої та віртуальної реальності давно не є новинкою для прихильників комп’ютерних ігр. Більш того, і ДР (доповнена реальність), і ВР (віртуальна реальність) на початку свого існування цікавили лише геймерів. Лише з часом усі зрозуміли, що ці розробки можуть стати у пригоді і в інших сферах.
Поступово ДР та ВР проникли в електронну комерцію, адже власники бізнесу хотіли не просто продати товар. Вони хотіли зробити сам процес покупки цікавим та захоплюючим. І ці старання принесли результати.
Далі ми зібрали декілька переваг роботи з технологіями доповненої та віртуальної реальності у роздрібній торгівлі.
1. Зручність та економність
Отже, доповнена та віртуальна реальність і роздрібний бізнес - як їх можна поєднати?
По-перше, можна створити віртуальний шоурум для демонстрації товарів. Таким чином клієнти отримують можливість переглянути асортимент вашого магазину не виходячи з дому.
По-друге, технології доповненої та віртуальної реальності роблять продуктовий шопінг більш ефективним. Так, клієнти отримують можливість прогулятись по рядах, переглянути товари, обрати ті, що їх зацікавлять та додати їх у корзину. Більш того, у такий спосіб покупці не пропустять жоден новий продукт чи знижку.
Також роздрібні торговці окулярами, що працюють як онлайн так і офлайн, можуть забезпечити своїх клієнтів можливістю обрати, приміряти та замовити оправи до того, як прийти в магазин для перевірки зору та покупки.
Роздрібні торгівці одягом зможуть дати клієнтам можливість приміряти одяг до того, як прийняти рішення купувати його чи ні.
Якщо споживачі спробують товари, перш ніж придбати їх, відсоток повернення покупок зменшиться. Це заощадить кошти і споживачів, і компаній.
2. Спосіб зацікавити клієнтів
Уявімо, що власники курорту хочуть продемонструвати клієнтам усі переваги свого бізнесу. Як це зробити? Віртуальна реальність - чудовий спосіб організувати майбутнім пожильцям екскурсію та показати їм територію готелю, поле для гольфу, басейн, спа-центр тощо. Враження від подібного туру подібні до тих, які клієнти отримали б в реальності. Єдина різниця - це все можна побачити, не встаючи з дивану в себе вдома.
Доповнена реальність також дозволяє клієнтам розважитись, дізнатись щось нове і загалом отримати приємний досвід від користування тим чи іншим продуктом. Хоча ДР не переносить вас в іншу реальність, вона все ж гарантує досить реалістичний досвід користування продуктом. Наприклад, мандрівники можуть в режимі реального часу досліджувати місця, які вони збираються відвідати.
ДР також використовується власниками офлайн-магазинів. Виробники вина, наприклад, ховають в етикетках історію свого продукту чи компанії. За допомогою смартфона ви зможете просканувати код на етикетці та побачити увесь шлях вина від винограду на полях до визрівання вина у пляшці, яку ви тримаєте в руках.
Ресторани можуть проводити віртуальні екскурсії на кухні та показувати клієнтові, як саме готують його замовлення. Можливо, скоро споживачі зможуть також заходити у роздягальню, і приміряти одяг чи взуття, просто стоячи перед дзеркалом.
Коротко кажучи, чим більше клієнти можуть взаємодіяти з товаром до покупки, тим більше ймовірність, що вони цей товар придбають. Сам досвід користування мотивуватиме їх купувати.
3. Компанії, з яких можна брати приклад
Якщо вам цікаво, як саме можна використовувати ДР і ВР у своєму бізнесі, розгляньмо декілька прикладів відомих компаній.
IKEA
Людям, які придбали новий будинок або кондомініум та саме роздумують над тим, які його краще обставити, може бути важко уявити як виглядатиме диван чи шафа у просторі. Тепер вони можуть просто зайти в інтернет-магазин IKEA та за допомогою доповненої реальності розмістити меблі в будинку, пересунути їх з місця на місце, змінити одні меблі на інші тощо. Вже після такого тестування можна буде краще зрозуміти, що саме ви хочете придбати.
Sephora
Sephora Virtual Artist дозволяє клієнтам експериментувати з макіяжем. Вони можуть завантажити своє зображення на сайт та підбирати косметику тих кольорів та відтінків, які підходять під одяг. Також покупці можуть спробувати готові образи, створені майстрами мейкапу. Основна ідея в тому, що клієнти точно знатимуть, що вони купують. Як результат, вони купуватимуть більше, а повертатимуть менше. Більш того, це підвищує відвідуваність сайту, адже багато хто заходить спробувати на собі віртуальний макіяж просто задля розваги.
Tap Painter
Цей мобільний застосунок дозволяє клієнтам експериментувати з кольорами та відтінками фарби для будинків. Споживачі можуть вибирати серед популярних фарб (Behr, Benjamin Moore, Sherwin Williams та ін.) та «фарбувати» стіни будинків онлайн, щоб мати уявлення, як вони виглядатимуть після ремонту.
Чи можна відмовитись від технологій доповненої та віртуальної реальності?
Якщо клієнти мають можливість взаємодіяти з продуктами в магазині, вони більш схильні до покупки. Сам досвід, який покупці отримають через доповнену чи віртуальну реальність, може мотивуватиме їх купувати. Електронна комерція, що ігноруватиме ДР та ВР, розвиватиметься повільніше та в результаті все одно програє своїм конкурентам. Споживачі потребують подібного досвіду та надаватимуть перевагу тому бізнесу, що його пропонуватиме.