У випадку з поведінкою користувачів в Інтернеті дизайн цифрового досвіду як ніколи важливий. Коли люди можуть легко здійснювати покупки, змінюючи бренди або переходячи з одного додатка на інший, створення тривалого враження має першорядне значення.
Дослідження Linearity показують, що до 88% клієнтів не повернуться на сайт, якщо в них не було хорошого досвіду. З огляду на те, що дизайн впливає на перше враження відвідувача про сайт у 94% випадків, дизайн цифрового досвіду стає вирішальним фактором успіху сайту.
У цьому блозі ми дізнаємося більше про дизайн цифрового досвіду: як він працює, чому ми його створюємо та як ви можете використовувати його у своїй організації.
Що таке дизайн цифрового досвіду?
Дизайн цифрового досвіду передбачає створення досвіду в єдиному цифровому середовищі, продуманого до дрібниць, що поліпшує взаємодію компанії з кожною точкою контакту з клієнтом. Відмінний дизайн цифрового досвіду здебільшого містить три взаємопов'язані чинники:
Користувацький інтерфейс (UI)
Точки взаємодії між користувачем і брендом, від контенту до типографіки, шрифтів, фотографій, відео, графіки тощо.
Користувацький досвід (UX)
Оптимізація цифрового простору спрямована на максимальне поліпшення користувацького досвіду шляхом усунення перешкод, що заважають користувачам швидко та інтуїтивно отримувати доступ до того, що їм потрібно.
Клієнтський досвід (CX)
Клієнтський досвід об'єднує UI та UX, але водночас має ширше уявлення про те, як клієнти взаємодіють із вебсайтом або застосунком. Зокрема, це весь досвід досягнення мети: чи то купівля, чи заповнення форми реєстрації, чи перехід на цільову вебсторінку.
Чому дизайн цифрового досвіду має значення?
Дизайн цифрового досвіду повинен викликати у людей бажання працювати з цифровим контентом, робити це довше і повертатися до нього в майбутньому. За даними SharpSheets, 73 % користувачів мобільних застосунків ідуть через 90 днів, тому підтримання і конверсія користувачів мають бути постійним пріоритетом.
Якщо все зроблено правильно, дизайн цифрового досвіду може допомогти в:
- Залученості та утриманню: Коли користувачам подобається їхній досвід, вони захочуть знову відвідати сайт/додаток і відчують прихильність.
- Лояльності та задоволеності клієнтів: Пов'язано з вищесказаним, цей зв'язок підвищує ймовірність того, що клієнт повернеться до бренду в майбутньому, а не піде до конкурента.
- Підвищенню коефіцієнта конверсії: Що більше ви залучаєте клієнтів, то лояльнішими вони залишаються і конвертуються, що забезпечує більш значне зростання прибутку.
Розуміння основ дизайну цифрового досвіду
За трьома концепціями дизайну, які лежать в основі проєктування цифрового досвіду, ховаються різноманітні цінності, які підтримують найкращі практики та орієнтують вас на досягнення найкращого результату. До них належать:
- Дизайн для людей: Проєктування, планування та ухвалення рішень ніколи не повинні бути спрямовані на досягнення бізнес-цілей або кінцевих результатів, а повинні ґрунтуватися на потребах, бажаннях і проблемах користувача.
- Інформаційна архітектура: структурування і розташування контенту досить добре, щоб користувачі могли вільно переміщатися сайтом або додатком і досягати наміченої мети.
- Постійне дослідження користувачів: Спроба дізнатися настрій користувачів, їхні симпатії, вподобання тощо за допомогою інтерв'ю, опитувань, тестування зручності використання, тощо, особливо з урахуванням того, що вони постійно змінюються. Це дає змогу ухвалювати правильні дизайнерські рішення, засновані на фактах, а не на довільній інтуїції.
- Швидкий ітеративний процес: Швидке прототипування та методологія Agile дозволяють оперативно створювати прототипи, отримувати зворотний зв'язок і ітеративно вдосконалювати дизайн у стислі терміни. Це означає більшу економічність, гнучкість при зміні вимог і скорочення часу виведення на ринок поліпшень або нових функцій.
- Не піддавайтеся «темним шаблонам»: Такі тактики, як «підштовхування», що змушують користувачів робити те, про що ви їх просите, коли вони не ставили перед собою такої мети, можуть бути дуже ефективними при побудові успішного бізнесу. Однак саме їх не люблять клієнти, яким необхідно почуватися господарями своєї присутності в мережі, тож триматися від них подалі дуже важливо для довіри, а відтак і для лояльності до бренду.
Процес проєктування цифрових вражень
Реальний процес проєктування цифрового досвіду включає в себе чотири основні етапи, які необхідно виконувати по порядку:
Стратегія та планування
Чітко визначений план того, що і як потрібно проєктувати, а також ширші бізнес-цілі та результати.
Дослідження та аналіз користувачів
Точне визначення того, що шукають люди, і оцінка сучасного ринку можуть стати основою для прийняття дизайнерських рішень.
Реалізація дизайну
Розробка цифрових продуктів відповідно до задуму і маршруту користувача для задоволення потреб користувачів і досягнення бізнес-цілей.
Тестування та оптимізація
Використовуйте відгуки користувачів і зміни ринку та споживачів для постійного поліпшення та максимізації взаємодії.
Найкращі практики проєктування виняткового цифрового досвіду
Серед цих практичних кроків є кілька чудових практик, які ви можете застосувати, щоб зробити процес проєктування цифрового досвіду якомога успішнішим, наприклад:
- Орієнтація на потреби клієнтів: Це матиме вирішальне значення для кожного вибору дизайну, щоб цифровий досвід був автентичним за цінністю і релевантним для користувача.
- Доопрацювання користувацького досвіду: Не існує такого поняття, як статичний дизайн цифрового досвіду, і ми ніколи не повинні припиняти прагнути до його поліпшення.
- Постійне оновлення: Контенту, стилів дизайну, відповідності стандартам і рекомендаціям.
- Чесність та етичні аспекти: Користувач ніколи не повинен відчувати, що в нього немає цифрового досвіду, який поважаємо, доступний та інклюзивний для якомога більшої кількості користувачів.
Майбутні тенденції в дизайні цифрового досвіду
Компанія Linearity з'ясувала, що за якіснішого UX-дизайну коефіцієнт конверсії вашого сайту збільшиться до 200 %, тому варто скористатися його потенціалом. Це особливо актуально в майбутньому, коли персоналізація на основі штучного інтелекту відіграватиме ключову роль у забезпеченні індивідуального досвіду для користувачів. Крім того, така персоналізація має бути пов'язана з омніканальними планами та стійким дизайном, щоб користувачі відчували, що отримують досвід, відповідний до їхніх потреб і потреб усього світу загалом.