Чи можливо спланувати успіх нової ідеї?
Якщо говорити про розробку нового програмного забезпечення, відповідь — так. Зосередившись на правильних речах у процесі планування, ви можете побудувати детальний маршрут до успіху.
Це означає, що не слід поспішати виходити на ринок, не виконавши попередньо домашнє завдання.
Ось ці “правильні” речі:
-
Реалістичні очікування
-
Цілі товару/дослідження ринку
-
Людський та грошовий бюджети
-
Методи дослідження користувачів
-
Партнер з веб-розробки.
Ця стаття ознайомить вас із цими п’ятьма важливими факторами та допоможе сформувати правильне мислення з самого початку.
1. Будьте реалістичними щодо свого проекту
Багато власників бізнесу вирішують стати на ризикований шлях, намагаючись швидко та дешево розробляти продукцію. Звичайно, це цілком життєздатна ідея, але лише тоді, коли виробник розуміє свої очікування. Багато хто не зовсім розуміє у яких межах лежить можливий результат, тому «недостатньо ресурсів» та «недостатнє фінансування» внаслідок відсутності належного планування є головними причинами того, чому проекти з розробки програмного забезпечення провалюються.
«Бути реалістом щодо очікувань» означає планувати бюджету, терміни та людські ресурси після зустрічі з розробниками та іншими учасниками. Вони дадуть вам уявлення про те, скільки часу і грошей потрібно для створення успішного продукту, необхідне для прийняття рішення.
Тож, попредження: намагаючись швидко та дешево виконати проект з розробки програмного забезпечення, ви можете отримати результат, що потребує великих доопрацювань. Дізнайтеся, які ресурси вам потрібні, і ви заощадите купу грошей у довгостроковій перспективі.
2. Цілі продукту
На цьому етапі ми дізнаємось більше про те, як формувати майбутній товар, визначаючи його місце на ринку. Це означає встановлення кількох конкретних цілей, враховуючи потреби споживачів, можливі проблеми та конкурентів.
Задайте собі ці запитання, щоб визначити цілі продукту:
-
Чому ми розробляємо цей продукт?
-
Які потреби клієнтів допоможе задовольнити цей продукт? Які проблеми він вирішить?
-
Чим цей продукт буде відрізнятися від — і перевершувати — конкурентів?
-
Які наші найбільші конкуренти?
Встановлення цілей товару — це, по суті, проведення маркетингових досліджень. Відповідаючи на ці запитання, ви створюєте карту для успішної реалізації проекту. Ця карта також допоможе зрозуміти, як зробити конкурентоспроможний продукт.
Підказка: Дослідження продукту часто називають "фазою відкриття". Розгляньте можливість використання компаній з веб-розробки, які надають послугу Research-as-a-Service — це означає, що вони охоплюють більшість вимог до досліджень, пов’язаних з ринком.
3. Людський та грошовий бюджети
Після того, як ви закінчите з визначенням цілей продукту, дослідженням ринку та підготовкою бюджету, наступним кроком є підбір команди та планування фінансів для кожного етапу (стадії проекту).
Коли справа доходить до команди, зберіть групу талановитих людей — веб-розробників, дизайнерів, дослідників UX, контент райтерів тощо — для виконання проекту. Ці люди нестимуть відповідальність за виконання своєї ролі в конкретному етапі проекту.
Що стосується фінансів, сплануйте бюджет для кожного етапу проекту відповідно до ваших фінансових можливостей. Наприклад, ось типові етапи проекту з розробки застосунків:
-
Планування проекту [вартість] — складання карти всього проекту
-
Дослідження користувачів [вартість] — дізнатися більше про взаємодію людей із вашим товаром та здобутий довід (про це в наступному розділі)
-
Прототипування користувацьких сценаріїв (user flow) [вартість] — створення інтерактивних візуалізацій майбутньої програми
-
Графічний дизайн [вартість] — проектування користувальницьких інтерфейсів
-
Розробка коду програми [вартість] — розробка функціональної версії
-
Тестування якості [вартість] — підтвердження того, що додаток бездоганно працює на кожній платформі (iOS, Android)
-
Розгортання [вартість] — випуск програми в магазинах додатків
-
Підтримка та оновлення [вартість] — підтримка роботи програми та її вдосконалення на основі відгуків користувачів та ринкових стандартів.
Розділивши проект таким чином, ви зменшите шанс перевищення бюджету та зриву успішної реалізації. Наявність чітко визначених ресурсів також допомагає отримати підтримку інвесторів та інших зацікавлених сторін.
4. Методи дослідження користувачів
Коли цифровий продукт, як-от додаток, залучає і конвертує користувачів, це не удача чи магія. Кожен успішний продукт базується на глибокому розумінні цільового користувача, його потреб, проблем та цілей.
Це розуміння походить з досліджень досвіду (UX) користувача . Мета дослідження UX — допомогти вам зрозуміти, що відбувається, коли люди користуються вашим продуктом. Це робиться за допомогою таких методів:
-
Інтерв’ю. Проведіть бесіду з людьми, які користувались продуктом, щоб дізнатись про їхній досвід
-
Анкети та опитування. Онлайн-інструменти для збору відгуків користувачів із відкритими та закритими запитаннями
-
Тести на зручність використання (usability). Попросіть користувачів виконати завдання за допомогою продукту та спостерігайте за ними для визначення потенційних проблем.
-
A/B тести. Порівняйте продуктивність двох дизайнів одного продукту шляхом випадкового показу кожної версії однаковій кількості користувачів.
Кожен метод дослідження UX може дати вам багато інформації для прийняття кращих рішень щодо продукту. Наприклад, визначити, які функції ваші потенційні користувачі можуть повважати цінними чи корисними.
5. Надійний партнер з веб-розробки
Досвід обраного вами партнера з веб-розробки може стати запорукою успіху проекту, або зруйнувати його. Ось кілька прикладів:
-
Досвідчені розробники не погодяться на складні, незручні для користувача інтерфейси, які можуть призвести до провалу проекту або недостатнього залучення користувачів
-
Вони не поставлять дедлайн вище якості кінцевого продукту
-
Вони використовують стратегію розробки програмного забезпечення Agile, щоб гарантувати, що продукт відповідатиме очікуванням цільового користувача
-
Вони не перейдуть до інших проектів, як тільки продукт передадуть на виробництво. Протягом узгодженого періоду вони продовжуватимуть працювати над підтримкою та вирішенням питань, щоб забезпечити повну готовність до ринкових умов.
Спробуйте знайти надійну компанію з веб-розробки, яка має перевірений досвід. Це означає, що така компанія має чимало позитивних відгуків клієнтів і переконливе портфоліо.
Підсумок
Починати новий проект з веб-розробки водночас захоплююче і жахливо. Проблем буде багато вже на етапі планування, не кажучи вже про впровадження. Однак, подбавши про ці п’ять речей, ви значно полегшите виконання будь-якого проекту.