“Чи варто зараз інвестувати в R&D?”
“Чи зараз доцільно створювати нові вебсайти, застосунки, та покращувати ті, що вже є?”
Ось що займає думки багатьох гендиректорів, лідерів росту та керуючих інноваціями у всьому світі. Всесвітня пандемія не виказує ознак послаблення, тож інвестувати кошти та ресурси у нові цифрові рішення здається дещо ризикованим.
Справді, це нелегке рішення. Ще цікавішим є той факт, що інновативні підприємства все ще виграють на ринку. Подумайте ось про що:
-
Електронна комерція. Онлайн продажі зростають з нечуваною швидкістю;
-
Кібербезпека. Глобаний ринок зріс на 9,7 відсотків у першій чверті 2020 року (ці люди продають свої товари, наче шалені);
-
Хмаринкові послуги SaaS. Вимоги до дистанційної роботи живлять значний зріст компаній, що торгують програмним забезпеченням для онлайн обробки документів, відео-зустрічей та співробітництва.
Тож і постачальники SaaS, і продавці у сфері електронної комерції розширюють та посилюють свої позиції на ринку. Легко зрозуміти, що ваші конкуренти роблять те саме.
Метою цієї статті є:
-
Надати огляд у який спосіб компанії впроваджують інновації під час епідемії;
-
Пояснити чому інновації є критичними для зростання бізнесу у цей час;
-
Підсумувати методи використання платформ інновацій.
Криза під час COVID-19: шанс для зросту?
Багато підприємств скоротили інвестиції у розвиток нових цифрових продуктів та R&D. Розумне рішення, чине так? Авжеж. У той же час, нестача інновацій піддає їх ризику.
Навіщо продовжувати вкладатись у нововведення під час кризи? Ось кілька причин.
Причина перша: адаптуватись до змін у поведінці покупців
Потреби покупців продовжують змінюватись незалежно від обставин.
Наприклад, медичні центри наразі змушені постачати телемедичні послуги своїм клієнтам. Багато інших також втратили у особистій залученості.
Zoom — це найкращий приклад успішної компанії. За кілька місяців компанія змогла адаптувати свій продукт для використання великою кількістю людей. До карантину вони працювали здебільшого з корпоративними клієнтами.
Цікаво скільки витратили Zoom з початку пандемії? Ось трохи статистики:
Щоквартальний звіт з витрат Zoom. Автор: Statista
Результат? У першому кварталі 2020 року прибуток зріс на 169%.
Причина друга: знайти нові можливості для розвитку
Багато постачальників у сферу електронної комерції, кібербезпеки та SaaS знайшли для себе нові можливості під час пандемії. Наприклад розробники програмного забезпечення на замовлення працювали не покладаючи рук, адже малий бізнес почав активно продавати в інтернеті.
Багато хто був змушений інвестувати у зміни до вебсайтів. Власники винної крамничик у Каліфорнії, для прикладу, повністю змінили принцип роботи свого сайту. Вони додали:
-
Розгорнуту форму замовлення, де покупці можуть вказати свої вподобання;
-
Більше функцій у вікні доставки (раніше була доступна лише одна опція).
Ці зміни стали результатом появи нових можливостей для продажів. Тепер купувати у винній крамничці стало набагато легше, що було запорукою їхнього виживання.
Причина третя: забезпечити умови розвитку після кризи
Вподобання та купівельна поведінка покупців змінилась, і з закінченням пандемії, дещо залишиться незмінним. Наприклад більшість продовжуватимуть купувати переважну частину речей онлайн, включаючи і те, що раніше купувалось у фізичних магазинах.
McKinsey підтримує цю думку у нещодавній публікації: “Innovation in a Crisis: Why it is More Critical Than Ever”. Так само компанії, що продовжили впровадження новинок, незважаючи на кризу 2009 року, отримали краще розуміння змін, можливостей та перепон. Фактично, у післякризовий час, такі компанії у середньому почуваються на 30% краще на ринку.
Автор: McKinsey
Швидше відновлення у післякризовий період — це ще одна можливість для тих, хто продовжив інновації.
Але чи значить це що необхідно інвестувати у проекти з R&D у такому ж обсязі, як і раніше?
Не зовсім. Щоб отримати переваги, про які вже було сказано, компаніям необхідно вдатись до нового підходу: платформи інновації.
Поговоримо про це.
Платформа інновацій: безпечний та ефективний спосіб впровадити інновації під час кризи?
Платформа інновацій — це стратегія для побудови та тестування нових ідей у сфері програмного забезпечення.
Іншими словами — це місце, де розробники та зацікавлені люди збираються, щоб обговорити нові технічні рішення, прототипи, функції, інструменти, які дозволять компанії швидше рости.
“Тобто це — кімната, де люди зустрічаються, щоб обговорити ідеї щодо програмного забезпечення?”
Ні.
Це не просто “зустріч”, це поєднання програмного забезпечення і бізнес-інструменту, мета якого — зробити можливим брейншторм, розробку прототипу та тестування цифрових бізнес-продуктів для зросту.
Яке відношення це все має до інновацій? Використовуючи стратегію платформи інновацій, компанії стають більше орієнтованими на нововведення, адже процеси R&D та growth hacking стають головними пунктами на повістці денній.
Щоб створити продукт, який швидко принесе прибуток, платформа інновацій пропонує покроковий процес.
Як працює платформа інновацій?
Ось три основні етапи на шляху до інновацій. Компанія:
-
Збирає та обирає найкращі ідеї;
-
Розробляє та тестує прототипи;
-
Впроваджує готові рішення.
Платформі інновацій. Давайте поглянемо як саме бізнес, подібний вашому, може виграти від використання платформи.
1. Етап пошуку ідей та брейншторм
Мета цього етапу: зібрати всіх людей у вашій компанії та дати їм простір, де вони можуть обговорювати, генерувати та зберігати ідеї. Нова функція додатку, більш зручна форма замовлення, оновлення сайту — усі можуть запропонувати щось корисне.
Але це ще не все. Платформа інновацій має інструменти прототипування для не-дизайнерів. Це означає, що працівники відділів маркетингу, підтримки та інших зможуть легко створювати прототипи без навичок кодування та дизайну!
І нарешті, найкращі ідеї обговорюються та переходять на наступний етап.
2. Етап розробки прототипу та тестування
Щойно керівництво схвалює розробку робочого прототипу на основі поданих ідей, до роботи беруться розробники та дизайнери.
Спеціально назначена команда з проектування інновацій опрацьовує кожну бізнес-ідею згідно з чітким планом. В результаті значно скорочується час на створення готового до тестування прототипу порівняно з традиційними методами.
Врешті компанія отримує MVP (мінімально життєздатний продукт) та використовує його для бізнес-процесів.
3. Етап впровадження бізнес-рішення
На цьому етапі не лишається нічого іншого, як випробувати нове цифрове рішення на практиці. Деякий час стежте як воно впливає на бізнес та оцінюйте як покупці взаємодіють з новинкою.
Платформа інновацій: підсумок
Тож чи варто інвестувати в R&D під час кризи?
Так, але діяти потрібно зважено. Щоб зробити процес інновацій швидшим та більш стандартизованим, користуйтесь платформами інновацій. Вони забезпечують ваших співробітників місцем для “зустрічей”, брейншторму, прототипування та тестування цифрових рішень, які необхідні вам, щоб рости.
Продовжуйте вкладатись у розвиток, незважаючи на пандемію. Приклад багатьох компаній доводять, що інновації не лише можливі, але й необхідні для значного росту бізнесу, підвищення доходів та швидшого виходу з кризи