Великі технологічні видання, такі як TechCrunch, нещодавно назвали доповнену реальність (AR) найкращим способом запобігти падінню роздрібних продажів під час карантину.
Ми не могли не погодитись.
Більш того, AR - це чудовий спосіб зробити покупки більш привабливими, захопливими та персоналізованими. Можливості спробувати продукти підвищує впевненість у покупці та робить весь процес покупки набагато зручнішим для клієнтів. Не кажучи вже про те, що вони можуть навіть спробувати продукти, не виходячи з дому.
У цій публікації ми досліджуємо основні переваги використання AR у роздрібній торгівлі. Для тих, хто розглядає можливість використання цієї технології з метою залучення клієнтів, ми перелічимо три типи додатків AR.
Що таке доповнена реальність?
Доповнена реальність (AR) - це інтерактивний тривимірний погляд на реальний світ з комп’ютерним зором, який використовує візуальні ефекти, звуки та інші сенсорні стимули. AR прагне накласти цифровий вміст та інформацію на фізичний світ, удосконаливши його частини за допомогою користувацького введення.
У роздрібній торгівлі доповнена реальність використовується для покращення якості обслуговування клієнтів багатьма способами. Найвідоміший з них - «спробуй, перш ніж купити», де AR візуалізує продукт на фоні, заданому клієнтом. Застосування цього методу варіюється від випробування меблів вдома до примірювання окулярів в Інтернеті.
Галузі роздрібної торгівлі, де AR застосовується для покращення обслуговування споживачів: автомобільна промисловість, меблева, косметична (макіяж), продаж взуття, одягу, товарів для дому, продовольчих товарів та технологій. Як показує Deloitte, AR корисний там, де є можливість примірки та налаштування продукту.
Джерело: “Augmented shopping: The Quiet Revolution”, Deloitte
Детальніше: Як працює доповнена реальність? [Керівництво]
Переваги доповненої реальності у роздрібній торгівлі
Використання AR у роздрібній торгівлі вигідно як продавцю, так і клієнту.
Переваги для клієнтів
Для споживачів ця технологія дає можливість спробувати продукти, не виходячи з дому, що виявилося гарним рішенням під час пандемії. Окрім того, наявність AR примірки означає, що клієнти мають можливість спробувати буквально все, коли вони хочуть, та як хочуть.
Приклад: Warby Parker, бренд окулярів, розробив віртуальну програму примірки для безпечних покупок в Інтернеті. COVID-реакцією бренду є рекомендації в додатку робити покупки без обмежень, залишаючись вдома.
Також клієнтам сподобався їх досвід примірки окулярів з AR. Версія iOS додатка Warby Parker має колосальний 4,9-зірковий рейтинг від 193830+ користувачів та безліч позитивних відгуків.
Джерело: YouTube, Warby Parker
Вибір товарів за допомогою AR не обмежується невеликими продуктами, такими як окуляри. Багато роздрібних торговців меблями використовують цю технологію, щоб дозволити клієнтам уявити, як виглядатимуть такі продукти, як дивани та стільці у їхніх будинках.
Завдяки програмам із підтримкою AR, клієнти розміщують 3D-версії продуктів у своїх будинках для попереднього перегляду. Вони можуть фактично стояти у нещодавно спроєктованому приміщенні та відчути справжній дизайн, що цінують багато покупців.
Меблі Ashley є одним із роздрібних торговців, який користується перевагами цієї технології. Мобільний додаток бренду дозволяє переглядати тисячі предметів із таких категорій, як їдальня, освітлення, домашній офіс, спальня, матраци та навіть настінні акценти.
Джерело: Google Play, Ashley Furniture
Переваги для роздрібних продавців
Використання AR у роздрібній торгівлі представляє широкий спектр переваг для бізнесу.
Оскільки більше клієнтів очікують, що технологія стане частиною їх досвіду в області покупок, багато підприємств почали вивчати переваги та інвестувати в розробку додатків AR. Насправді дослідження Gartner показали, що 46% роздрібних торговців планують або вже застосовують AR.
Ось повний перелік переваг, які можуть отримати роздрібні продавці:
-
Більш висока зацікавленість клієнтів — AR у роздрібній торгівлі пропонує інтерактивний, цікавий досвід, що дозволяє клієнтам налаштовувати та приміряти продукти. Елемент інтерактивності приваблює покупців більше, ніж традиційний досвід покупок.
-
Інформування клієнтів про товари — AR в електронній комерції дозволяє надавати інформацію про товар новими способами для розширення знання клієнтів. Наприклад, віртуальна примірка може давати різні поради, які допоможуть клієнтам зробити кращий вибір.
-
Менша кількість повернень — примірка товарів перед їх придбанням гарантує, що клієнти приймають більш обґрунтоване рішення про покупку. Отже, вони будуть рідше повертати придбані речі.
-
Більш високі продажі — AR може допомогти продати більше. Згадане дослідження Deloitte описувало випадки, коли роздрібні продавці могли досягти коефіцієнта конверсії до 69% в додатках AR. Налаштування та попередній перегляд товару були одними з основних причин такої виняткової продуктивності.
-
Сарафанне радіо — доповнена реальність у роздрібній торгівлі дозволяє клієнтам легко поділитися своїм досвідом в соціальних мережах. Таким чином, підприємства можуть органічно поширювати інформацію про свої технології, продукти та маркетингові пропозиції.
-
Дослідження клієнтів — підприємства можуть вивчати використання AR споживачами та визначати конкретні особливості, яким клієнти віддають перевагу. Ця інформація може допомогти розробити кращі продукти або вдосконалити вже існуючі.
Усі ці переваги також сприяють створенню іміджу інноваційної, першокласної компанії. Це те, що багато брендів активно переслідують, і AR розглядається як хороша стратегія для досягнення цієї мети.
Типи додатків AR у роздрібній торгівлі
Багато роздрібних торговців, особливо в нішах одягу та макіяжу, запровадили різні додатки AR, щоб покращити залучення клієнтів та досвіду обслуговування. Але серед них ми можемо виділити три основні типи: веб-додатки, магазинні та мобільні додатки.
Давайте детальніше розглянемо кожен із них.
1. Веб-додатки
Веб-додаток AR сканує та відстежує тіло клієнта (або його частину) та рухи, щоб дозволити приміряти віртуальний одяг. По суті, екран комп’ютера стає величезним дзеркалом AR, де клієнти можуть бачити, як виглядають на них товари в режимі реального часу.
Веб-додатки часто роблять на великих екранах у роздрібних торгових точках. Клієнт може активувати програму, торкнувшись екрана та вибрати предмет, який буде приміряти. Процес надзвичайно швидкий, і клієнти можуть легко налаштувати різні деталі товару, такі як кольори.
Багато роздрібних торговців також роблять веб-додатки доступними на своїх веб-сайтах. Віртуальне дзеркало Ray-Ban - одне з найпопулярніших. Додаток використовує камеру пристрою клієнта як віртуальне дзеркало.
Віртуальне дзеркало Ray-Ban. Джерело: Ray-Ban
2. Додатки в магазинах
Роздрібні продавці також використовують AR для персоналізації досвіду клієнтів у магазині. Найвідоміший приклад - «доповнене дзеркало», яке дозволяє їм віртуально приміряти одяг не користуючись гардеробною.
Таким чином, підприємства покращують взаємодію з клієнтами, скорочуючи час для прийняття рішення про те, чи підходить товар. Отже, люди можуть приміряти більше одягу, що пришвидшує процес підбору та поєднання товару.
Ще один спосіб покращити обслуговування за допомогою додатків в магазинах - це можливість приміряти товари, не знімаючи при цьому одяг в який ви одягнені. Цей аспект додає зручності та полегшує покупки.
Дзеркало AR у магазині. Джерело: Hemant Mishra/Mint via Getty Images, отримано від Observer
3. Мобільні додатки
Мобільні додатки, по суті, використовують той самий принцип AR на мобільних пристроях. За допомогою портативного пристрою, такого як смартфон або планшет, клієнти можуть переглядати довкілля у форматі 3D та додавати продукти за допомогою вбудованих камер.
У цій статті ми вже приводили кілька прикладів мобільних додатків, що використовують AR, зокрема Ashley Furniture та Warby Parker. Цінність таких додатків вагома, оскільки вони мають мільйони встановлень та десятки тисяч позитивних відгуків.
Найбільша перевага наявності програми AR для роздрібної торгівлі - це зручність, яку вона надає клієнтам. Вони можуть завантажити та розпочати користуватися програмою за лічені хвилини, а не йти в магазин, щоб спробувати продукти. Ось чому багато роздрібних торговців все частіше цікавляться AR для маркетингу та покупок у часи пандемії COVID-19.
Ось ще один приклад: Wanna, роздрібний продавець одягу, має додаток AR для примірки кросівок. Користувачі можуть миттєво подивитись, як виглядають кросівки на їх ногах та зробити фотографію.
Джерело: YouTube, “Wanna Kicks - досліджуйте нові кросівки в AR!”
Доповнена реальність у роздрібній торгівлі: Підсумки
Клієнти, які хоч раз спробували AR у роздрібній торгівлі, будуть раді знову скористатись цією технологією. Вони цінують свободу налаштування та можливість спробувати продукти, що покращує їх досвід та взаємодію з брендами.
Наявність AR-додатку може стати основним конкурентним фактором, новим способом збільшення продажів та залучення клієнтів. Завдяки наявності технології, розробка AR додатків стала набагато простішою та доступнішою для багатьох підприємств.