На кінець 2020 року у світі налічувалось 5,25 мільярда користувачів смартфонів. Кожен з них покладається на безперебійно працюючу мережу зв’язку, що дозволяє їм телефонувати, писати тексти, завантажувати програми, вести бізнес, ділитися з друзями в соціальних мережах тощо. Водночас для розумних автомобілів, будинків та міст потрібні мережі машинної взаємодії. 5G - це найновіша технологія для всіх цих комунікаційних потреб, і її використання постійно зростає у галузі телекомунікацій. Насправді на цей час телекомунікаційна індустрія містить зв’язок людей з іншими людьми, людей з машинами та машин з машинами. Це, мабуть, найбільш швидкозростаюча галузь з усіх, враховуючи, що комунікації є основою всіх інших економічних секторів у світі.
Телекомунікаційні компанії, які мають намір залишитись конкурентоспроможними та процвітати, повинні довго та наполегливо вивчати свою поточну архітектуру, складати плани трансформації цих архітектур та реалізовувати ці плани стратегічно, чітко визначеним чином. І часто ці трансформації повинні відбуватися швидко, забезпечуючи при цьому якісне end-to-end обслуговування, яке вимагають їхні споживачі.
Коли мова йде про телекомунікаційну галузь, терміни - BSS та OSS часто використовуються разом. Ці обидві системи є основними «кістяками», які підтримують дуже різні операції. Та обидві продовжують зазнавати цифрових трансформацій.
Служби підтримки бізнесу існують довше, як правило, це застарілі системи, які часто купують у PaaS, і є добре усталеними. Вони надають все більш широкі функції, спрямовані на споживачів. Це, у всіх сенсах та цілях, комерційна сторона телекомунікації - пропозиція продукції, виконання замовлень, відносини з клієнтами та управління, виставлення рахунків, контракти та послуги передплати, облік доходів та звітність тощо. Незалежно від того, створене програмне забезпечення власноруч чи придбане у зовнішніх постачальників, воно забезпечує прямий зв’язок із клієнтом.
Недооцінена важливість OSS
Не можна сказати, що управління архітектурою мережі вважається неважливим. Телекомунікаційні компанії зосереджені на забезпеченні систем операційної підтримки на основі таких факторів, як постійно зростаюча база користувачів мобільних пристроїв та нові потреби в додаткових послугах. Фактично, за даними Forest Interactive, APAC – це регіон з найшвидше зростаючим попитом у світі. В процесі опитування споживачі наголосили, що хочуть отримати від послуг телекомунікаційних компаній:
Коли телекомунікаційні компанії усвідомлюють ці вимоги, вони негайно переходять до операційної архітектури для задоволення нових потреб. В результаті розробляється або купується спеціалізоване програмне забезпечення, яке забезпечує виконання цих потреб та дозволяє операторам зв'язку централізовано контролювати експлуатацію та технічне обслуговування, а також бути в курсі нових потреб у послугах.
Що це означає для операторів зв'язку
Телекомунікаційні компанії тепер повинні пропонувати широкий спектр диференційованих продуктів та послуг для набагато складнішого ринку. BSS може розробляти та пропонувати продукцію, але для створення правильної мережі послуг необхідна трансформована та модернізована система OSS. І критично важливою частиною всього цього є інтеграція BSS та OSS, які до цього часу працювали окремо.
Поточний стан OSS у телекомунікаціях
Після того, як телекомунікаційні компанії почали переживати швидкий та постійно мінливий попит на продукти та послуги, великі провайдери продовжували розширювати свої OSS за допомогою окремих та ізольованих додатків. Менші телекомунікаційні компанії також приєдналися до них із сотнями різних програм, багато з яких працюють від різних постачальників та технологій. Це створює неймовірну складність. Додайте до цього вимоги зростаючої споживчої бази та послуги 5G або IoT. Телекомунікаційні мережі повинні зрозуміти, що вони повинні бути більш гнучкими, не кажучи вже про забезпечення більшої безпеки для революції в нових пристроях.
Тож як телекомунікаційній компанії створити необхідну трансформацію архітектури OSS?
-
Перейти в Хмару
Більшість підприємств перемістили свою BSS у хмару. Малі та середні компанії повинні зробити те саме. Якщо OSS ще не переміщено, це слід зробити.
Враховуючи зростаючі вимоги та тиск, відсутність переміщення BSS та OSS до хмари означає наступні обмеження:
-
Традиційні внутрішні системи не є гнучкими, особливо для з'єднання проєктування та систем
-
Відключення та перебої в роботі
-
Збільшується складність, оскільки до системи висуваються все нові та нові вимоги
А тепер розглянемо переваги переміщення BSS у хмару:
-
Очевидною та великою перевагою є економія коштів. Використовуючи хмару для систем, компанія може скоротити власний ІТ-персонал і зосередитись на інших важливих питаннях. Хмарні середовища, будь то публічні, приватні чи гібридні, набагато дешевші
-
Захист даних: У хмарі у вас є можливість зберігати всі ваші дані в різних центрах. Якщо в районі одного центру станеться стихійне лихо, ви все одно матимете доступ до цих даних в іншому центрі.
-
Швидша доставка: запуск служб в хмарі відбувається швидше
-
Більша ефективність інтеграції BSS та OSS: Операції через API
-
Простіша масштабованість: немає потреби в придбанні нового обладнання. З цим може впоратися провайдер BSS / OSS.
-
Підвищена безпека: хмарні операції, будь це BSS чи OSS, забезпечують більший захист як для телекомунікаційної компанії, так і для її споживачів.
-
Двошвидкісна архітектура
У будь-якому проєктуванні та розробці є front-end та back-end архітектури, і телекомунікаційна галузь не виняток. Використання двошвидкісної моделі дає можливість відокремити front-end функції та програмне забезпечення від основної технології архітектури. Це означає, що front-end функції можна швидше оновлювати та розширювати. Водночас розробники можуть застосовувати більш повільний та більш продуманий підхід, дбаючи про безпеку, продуктивність та стабільність системи. Менша швидкість back-end архітектури гарантує успішну міграцію, особливо в зонах очищення та зберігання даних. Це може відбуватися, коли операційні системи OSS розширюються та/або швидко запускаються.
3. Спільне використання ІТ та ОТ
Традиційно ці дві системи працюють окремо. Але їх з’єднання дає реальні переваги для бізнесу:
-
З’являється рівень стандартизації обох систем та процесів, що покращує гнучкість та оперативність. Він забезпечує предикативне обслуговування та можливість бачити всю «картину».
-
Кращий контроль безпеки, особливо завдяки можливості відстеження міграції з хмар
-
Покращений контроль над бізнес-функціями, такими як управління персоналом, робочим середовищем та доступом до певних функцій, як за допомогою штатної, так і віддаленої робочої сили.
-
Зосередьтеся на оптимізації вашої мережі та End-to-End сервісних рішеннях
Більшість телекомунікаційних мереж складається з різноманітних технологій, деякі з яких розроблені власноруч, а деякі отримані від постачальників. Вони мають кінцевих користувачів, для яких необхідно забезпечити впорядковане та задовільне обслуговування. Для цього потрібно забезпечити високоефективне проєктування та продуктивність мережі, а також постійний моніторинг та оптимізацію, у міру додавання нових компонентів OSS для забезпечення додаткових пристроїв та постійного розширення споживчої бази. Крім того, повинні існувати методи збору даних про інциденти та інші проблеми, щоб якість обслуговування залишалася високою.
Нещодавно компанія Charter Spectrum почала отримувати більше повідомлень від користувачів про відключення та перебої в роботі, ніж зазвичай. Ці проблеми були вирішені шляхом надсилання сигналів в споживчі кабельні коробки для перезавантаження цих систем. Однак незвичний сплеск проблеми був зафіксований функцією автоматичного збору даних, яка виявила більшу проблему, ніж звичайно. Керівники мереж змогли дослідити та визначити, що їх оновлення поточної системи спричинило проблему та змогли досить швидко «полагодити» мережу.
-
Забезпечити нерівномірний попит на пропускну здатність
Хмарні обчислення надають послуги (і виставляють рахунки) в залежності від обсягу використання. Клієнти мають впевненість, що їх потреби задовольнять, незалежно від того, який загальний попит може бути на цей час. Телекомунікаційні компанії зрозуміли, що вони теж повинні забезпечити такий тип нерівномірності попиту. Вони можуть мати спільну фізичну інфраструктуру, але розділення мережі дозволить створити ряд віртуальних мереж поверх цієї інфраструктури. Кожен рівень може бути присвячений певним пристроям та послугам, наприклад, смартфонам або пристроям IoT.
Традиційна статична інфраструктура не може забезпечити такі типи конфігурацій розділення у мережах 5G.
Дві архітектури, розроблені для забезпечення цієї необхідної гнучкості, - це програмно визначена мережа (SDN) та віртуалізація функцій мережі (NFV). Телекомунікаційні мережі, які хочуть залишатися конкурентоспроможними, задовольняючи попит споживачів, повинні прийняти одну з них для контролю та управління своїми мережевими ресурсами. І навіть велика категорія конфігурації мережі може бути додатково розділена. Беручи за приклад IoT, існує певний рівень попиту на пристрої, що використовуються в операційній, але зовсім різний рівень попиту на засоби комунікації машинного типу, такі як електричні мережі.
Підсумок
Будь-який телекомунікаційний хост повинен зрозуміти, що його інфраструктура OSS зараз є критично важливою для задоволення постійно зростаючих потреб все більш складних мереж зв'язку. Ці вимоги включають швидкість, гнучкість, сервіс найвищого рівня та розширений асортимент пристроїв - від мобільних телефонів до розваг, автомобілів та всіх можливих технологій IoT. Архітектура OSS тепер повинна бути інтегрована із системами BSS, повинна бути трансформована для нових типів комунікацій та пристроїв, повинна мати швидкість та гнучкість для задоволення різних рівнів попиту, як для задоволення, так і для бізнесу. У міру того як телекомунікаційні компанії розглядають архітектури, які вони будують, ці п’ять факторів будуть мати вирішальне значення.